Vásároljon online vagy hívja a +36-1-808-9888-as telefonszámot!
Üdvözöljük oldalunkon! Szeretne bejelentkezni?

Drámai hangulatok fényeléssel

2016.11.29. 11:02
Címkék: captureone, phase one,
Szerző: Attila

Michael Salisbury megosztotta jellegzetes stílusának titkait


Nem sokan értenek a fényeléshez magas fokon. A drága szűrők és az előre beállított presetek korát éljük, egyre kevesebben tanulják meg szabadon használni a rendelkezésükre álló eszközöket. Pedig a színek módosítása hatalmas kreatív lehetőségeket rejt magában. A fotós szinte festővé válik, tökéletesítheti vagy éppen teljesen áthangolhatja a fényképeit.

Michael Salisbury előszeretettel használja a fényelést arra, hogy érzelmi töltetet adjon a képeinek. Már-már védjegyévé vált az a drámaiság, amelyet a színek manipulálásával hoz ki a képből. Szerencsénk van, mert az egyik legújabb képe kapcsán most három kedvenc presetjének kreációját is megmutatta.



Ez a lélegzetelállító kép egy hideg és szeles hajnalon készült a chicagói Hard Rock Hotel tetején. Hamar kiment az álom Michael szeméből, amikor lenézett a 150 méteres magasságból. XF IQ1 80MP rendszert vitt magával, és Schneider Kreuznach LS 28mm f/4.5 objektívet. A széles látószög miatt remekül látszik a házak közötti „szakadék”, érezzük a mélység vonzását. Hogy minél kevesebb zaj legyen a képen, Michael 35-re állította az ISO-t, amihez a záridő 1/40s lett.

1. Mélység és drámaiság

Ebben az első változatban az volt Michael célja, hogy a képet dramatikussá tegye mély, elfolyó árnyékokkal és semleges középtónusokkal. Ehhez a CaptureOne Curve beállításait és Color Balance Tool-t használta.



Az eredeti kép kissé zöld. Michael első dolga az volt, hogy javítson a fehéregyensúlyon. Szereti kissé hidegebbé tenni a képeit, de inkább csak ízlésből, nem azért, mert az technikailag helyesebb lenne.



Apróbb változtatásokat végzett csak a Color Balance Tool-lal, a változás mégis feltűnő. A legfontosabb módosítás az árnyékokkal történt, ami tetszetős, hideg árnyalatokat adott, együtt a Curve beállításaival. Michael emellett deszaturálta a kékeket, hogy az épületek szürkés-ezüstös árnyalatot kapjanak. Az elkészült képen a házak szinte kitörnek a mélységből, az árnyékból.

2. Tiszta és ragyogó

A második változat hasonlít az eredeti képre, de minden ragyogóbb rajta. Az előbb bemutatott stílushoz képest békésebb hangulatú, természetesebb benyomást kelt. Jobban áthatja a hajnali fény, a korai órák nyugalma, több részlet látszik a házakból és az utcákból is.






Michael itt nem nyúlt az expozíciós görbéhez. Az első képpel összehasonlítva láthatod, hogy mennyire eltérőek lehetnek a görbék. Visszaállította az árnyékokat és a csúcsfényeket is, hogy egyenletessé tegye az expozíciót. Miután itt is a hidegebb felé húzta le a fehéregyensúlyt, deszaturálta a kékeket, hogy az épületek ezüstben-szürkében tündököljenek.

3. Fekete-fehér

Végül egy karakteres stílus, amelyet Michael a CaptureOne Black and White eszközével hozott létre. Megtartotta az előző két kép hűvösebb fehéregyensúly-beállításait, majd a kékeket kicsit lejjebb húzta a színérzékenységi beállításokban. Ettől kissé kontrasztosabb lett a kép. Emellett enyhe kék árnyalatot adott az árnyékoknak (split toning), hogy a fotó ezüstösebb legyen. Az expozíciós görbe beállításait az első változatról másolta át, így elfolyó árnyékokat teremtett. Michael azért szereti a fekete-fehér képeket, mert szerinte azok békét, nyugalmat árasztanak,nem felkavaróak.



A CaptureOne-ban könnyen készíthetsz variációkat ugyanarra a képre. Kattints jobb gombbal a fotóra, és válaszd a „New Variant” opciót. Így egy teljesen új képet kapsz, a változtatások nélkül – de nem vesznek el az előző variáns beállításai sem. Lehetőséged van arra is, hogy lemásold a képet, amit eddig csináltál („Clone Variant”), ilyenkor az eddigi beállításokkal folytathatod a képet egy új változatban. Jó kísérletezést, találd meg a saját stílusodat!

Kérem várjon!