Vásároljon online vagy hívja a +36-1-808-9888-as telefonszámot!
Üdvözöljük oldalunkon! Szeretne bejelentkezni?

Csúcstechnológia egy ódon kastélyban

2016.12.06. 20:55
Címkék: profoto b1
Szerző: Bogi

A brit Vogue felkérte Jason Bell sztárfotográfust, hogy a Poldark című angol tévésorozat főszereplőiről képeket készítsen.

Jason úgy döntött, hogy a forgatás helyszínén, egy gyönyörű vidéki kastélyban fotózza le a főszereplőket. Az ötlet az volt, hogy a helyszín egyértelműen utaljon a sorozatra, de a fotók mégse azt utánozzák, hanem a végeredmény igazi Vogue-főhajtás legyen a filmsorozat előtt.

De azért is izgalmas volt ez a nap Jason számára, mert először próbálta ki a Phase One XF kamerarendszerét a 100 megapixeles hátfallal.

 

Jason szeret természetes fénnyel dolgozni, de az őszi Angliában nem számíthatott ragyogó napsütésre. Borongós, szürke napra esett a fotózás, kevés fénnyel mind az erdőben, mind a beltéri helyszíneken, ezért magas ISO-t kellett használnia. Mégis nyugodtan rábízta magát az XF 100MP kamerarendszerre, mert tudta, hogy az még így is éles, zaj nélküli képeket fog készíteni, míg más középformátumú kameráknak a 800-as ISO már túl sok szokott lenni.

A természetes fényeket Jason néhány softboxszal és egy reflektorral egészítette ki, az utóbbi derítésre szolgált. Jason mesterien egyensúlyozott a vakuk és a környezeti fény használata között. Felismerte azt is, hogy az egyik helyszínen nem szükséges a vaku használata, hiába állt rendelkezésére a kiváló Profoto felszerelés. A két női portré közül, amelyek a tapétás falú szobában készültek, az egyiken csak a borongós napfény látható, míg a másikon a Profoto fénye dominál. Kitalálod, melyik képen?














A megfejtés: a keresztbetett lábbal ülő nő fotójánál használtak vakut, felerősítve az ablakon beáramló fényt. A kápolnában készült képen is egy ablak fényét imitálja a kamerától balra elhelyezett softbox, a szereplőkre szemből irányított vaku pedig módosítja ezt a fényt, és teszi a környezetnél dominánsabbá az embereket. Jasonnek arra is ügyelnie kellett, hogy az egyes szereplők azonos megvilágítást kapjanak: ezt a kápolnabeli képen végül úgy érte el, hogy a fényforrásokkal párhuzamos vonalban helyezte el őket. A természetes fénnyel készült portréval pedig demonstrálta azt az egyszerű trükköt, hogy minél közelebb kerül a modell az ablakhoz, annál sötétebb lesz az árnyék az arca ablaktól távolabbi oldalán – ez drámaiságot, titokzatos mélységet ad az arcnak.

  

Amikor nem stúdióban fényképez, Jasonnek fontos, hogy a lehető legegyszerűbb felszereléssel dolgozzon. Így a képkészítésre koncentrálhat, nem kell a technika rendezgetésével foglalkoznia. Ezért nagyon élvezte, hogy egy Capture One-nal ellátott laptopra fényképezett: könnyű volt és mozgatható. Arra is felhasználta, hogy a fotóalanyok lelkesedését fenntartsa. Időről időre – persze nem túl gyakran – megmutatta nekik laptopon az elkészült képeket. Sőt, egy-egy Capture One preset alkalmazásával még jobban érzékeltette, hogy milyen lesz majd a végső kép.

Azért is örült, hogy a laptopon bármikor megnézhette a képeket, mert 800-as ISO-nál már igen hosszú záridőkkel kellett fotóznia. Emiatt nagyon sokat segített, hogy rögtön láthatta, nem mozdult-e be a modell, és éles lett-e a kép. Elégedetten nyugtázta, hogy az XF 100MP valóban jól bírja a magas ISO-tartományt.

A fotózás remek élmény volt minden résztvevő számára, Jason pedig minden szempontból elégedett volt a Phase One kamerával, és várja, hogy legközelebb is használhassa.

Nézd meg a helyszínen készült videót is:

Kérem várjon!