Vásároljon online vagy hívja a +36-1-808-9888-as telefonszámot!
Üdvözöljük oldalunkon! Szeretne bejelentkezni?

Letisztult bútorok, izgalmas részletek

2017.05.26. 11:20
Címkék: xf
Szerző: Bogi

A világhírű belsőépítész cég, a Fritz Hansen avat be abba, hogyan tervezték meg az ikonikus brand legutóbbi fotózását, és hogyan hajtották végre a Phase One XF 100MP kamerarendszer segítségével. Három kreatív szakember beszámolója következik, akik pontosan tudják, hogyan tegyenek ragyogóvá egy márkát.

phase one 100mp fritz hansen banner

Hogyan dolgozik a vizuális osztály?

Először a Fritz Hansen „megjelenésének" mágusa, Mie Sandfeld, a vizuális osztály képviselője adott betekintést a munkájukba.

"Minden az úgynevezett brieffel kezdődik. Először eldöntjük, hogy mely termékeket fogjuk fotózni. Majd meghatározzuk a képek célját és a célcsoportot. Ez nagyon fontos ahhoz, hogy a képek megfelelő módon mutassák be a termékeinket. Döntenünk kell a kép elkészítésének gyakorlati vonatkozásairól, pl. arról, hogy milyen szögből készüljenek, de arra is figyelünk, hogy érzelmileg megragadjuk a nézők figyelmét, és pozitív reakciókat váltsunk ki belőlük.”

A fotózás megtervezése

„A fotózás megtervezésekor fontos számunkra, hogy átgondoljuk az általános „témát” (kinézetet és érzést), valamint azt, hogy mely termékekről lenne fontos képet készíteni. A vizuális kommunikáció legfontosabb célja az, hogy megragadjuk az emberek képzeletét, és beleszeressenek a termékeinkbe. A márkaidentitásunkat és kiváló hagyományainkat szem előtt tartva az anyag és az tér közötti élénk kapcsolattal, a tiszta textúrák bemutatásával szeretnénk inspirálni őket."

Az első felvételek a Phase One XF 100MP kamerarendszerrel

„Nagyon kíváncsiak voltunk a fotózás eredményére, különösen a képek minőségére – és nagyon is eleget tettek az elvárásainknak. Elképesztett, hogy mennyi részlet kelt életre ezeken a képeken. A mi termékeinket sok apró részlet és gyönyörű, természetes anyagok jellemzik, ezt pedig olyankor nehéz visszaadni, amikor a bútorokat és kiegészítőket nagyobb összeállításokban fotózzuk. Ha viszont kiemelkedően magas egy kép minősége, az emberek belenagyítva nézegethetik a termékek kis részleteit.

A képek kiváló minőségének köszönhetően többféle módon is felhasználhatjuk ezeket a fotókat – nagyméretű, komplett összeállításokként és közeli felvételekként is, amelyek egy adott termék vagy anyag részleteire koncentrálnak."

phase one 100mp fritz hansen

Hogy néz ki ugyanez a fényképész nézőpontjából?

Ausra Babiedaite, a Gils Stúdió reklámfotósa is mesélt a kreatív, majd a stúdióban zajló munkafolyamatról, és arról, hogyan szokott megtervezni egy nagy márkafotózást.

„Úgy gondolom, hogy minden az ötlettel kezdődik: egy absztrakt elképzeléssel és azzal az érzéssel, hogy milyennek kellene lenniük a felvételeknek. Egy ilyen fotózás megtervezésekor döntő fontosságú, hogy figyelembe kell venni a márkát is. Fotósként nemcsak az a felelősségem, hogy remekül kinéző képeket szállítsak le, hanem hogy képviseljem az adott márka esztétikáját. Ebben az esetben, miután megvizsgáltam a márka profilját és ötleteltem, kidolgoztam három különböző kreatív brief-et, amelyeket bemutattam a Fritz Hansennek. Elmélyültünk az ötletekben, és úgy döntöttünk, hogy a textíliával dolgozó koncepció a legérdekesebb, és az mutatja be legjobb módon a bútorokat.

Tudtam, hogy a Fritz Hansen egy exkluzív dán bútorgyártó; jellegzetes, közismert márka, amely nagy hangsúlyt fektet az életmódra. A feladatom az volt, hogy exkluzív hangulatot teremtsek, és hangsúlyozzam a minőségi dizájnt. Ezért döntöttem úgy, hogy letisztult, minimalista stúdió legyen a helyszín, és csak a legismertebb termékekre összpontosítsunk.”

Kreatív szabadság a fotósok számára

"Az editorial (szerkesztőségi) fotózás a legizgalmasabb a kreatívok számára, mivel nincsenek szabályai, vagy csak alig. Ezen a fotózáson is nagy kreatív szabadságot élveztem, de közben hű akartam maradni a Fritz Hansen esztétikájához és értékeihez. Kerestem a megoldást, amellyel tükrözhetem a márka stílusát, de valami kifinomult csavarral különlegessé is tehetem ezt a sorozatot. Azt hiszem, a textil használata remek impulzust adott ehhez."

A stúdió és a munkafolyamat előkészítése

"Mivel nagyméretű bútorokat használtunk, át kellett gondolnom a teret. Amikor a textiles koncepció mellett döntöttünk, már tudtam, hogy egy stúdió lenne az ideális helyszín. Különböző rétegekben szerettem volna fellógatni a textileket, és játszani a térbeli elhelyezkedéssel. Ez a rendkívül minimalista, letisztult stúdió a szürke falaival és a betonpadlóval lehetővé tette, hogy a gyönyörű Fritz Hansen-termékek a középpontba kerüljenek."

Képminőség az XF IQ3 100MP kamerarendszer használatával

„Olyan termék fotózásakor, amelyet luxusesztétika és a legmagasabb minőség jellemez, biztos szeretnék lenni abban, hogy a készülő képek a lehető legjobbak. A 100 megapixeles hátfallal fényképezve meglepett, hogy egy kép ennyire részletes lehet. Belenagyítva tisztán látszik a textúra szerkezete. Én különösen szeretem látni a természetes anyagok, például a fa tökéletes tökéletlenségeit. A 100MP-vel való fényképezés lehetővé teszi, hogy képkivágások készüljenek, amelyek még úgy is kiváló képminőségűek és részletgazdagságúak.


A Phase One és a Fritz Hansen egymásra találása különleges esemény volt. Két olyan márka, amelyek csúcsminőséget képviselnek a saját iparágukban. Csodálatos lehetőség, amikor két ennyire erős profillal lehet dolgozni. Az IQ3 100M kamerarendszerrel való fényképezés felejthetetlen tapasztalat számomra! "
 
phase one 100mp fritz hansen

Mit tesz hozzá a szerkesztő?

Végül Søren Christensen, a képek szerkesztője osztotta meg gondolatait a Capture One Pro használatáról, és arról, hogy milyen eszközök segítik a munkáját.

„A Capture One Pro szoftverrel könnyedén ki tudom alakítani azt a látványt, amelyeket el szeretnék érni a képeken. A felhasználói felület nagyon egyszerűen használható, így a képek gyorsan elkészülnek. A fehéregyensúly-eszköz szerintem kiemelkedő, látványban minden esetben meghaladja azt, amire a hasonló programok képesek. De valójában az összes képmódosító eszközért odavagyok. A Capture One Pro számomra más, mint a többi szoftver, mivel arra használom, hogy az egész képet érintő változtatásokkal hozzam létre a lehető legjobb képet. Például a dinamikatartomány növelésével, a csúcsfények kiemelésével, árnyalatokkal... A Capture One ezeket nagyon jól csinálja. Ha nem lenne ez a szoftver, nagyon hiányozna az is, hegy könnyen strukturálni tudok vele egy fotózást, rendszerezhetem a képeket, kiválogathatom a jókat, és fokozhatom a hatásukat.”

phase one 100mp fritz hansen

phase one 100mp fritz hansen

phase one 100mp fritz hansen

A képek a Phase One XF IQ3 100MP kamerarendszerrel készültek, Schneider Kreuznach 55mm LS f/2,8, Schneider Kreuznach 80mm LS f/2,8 és Schneider Kreuznach 120mm LS f/4,0 Macro objektívekkel.

Kérem várjon!