Vásároljon online vagy hívja a +36-1-808-9888-as telefonszámot!
Üdvözöljük oldalunkon! Szeretne bejelentkezni?

A szépség 6 megvilágításban

2017.09.04. 15:50
Címkék: profoto d2
Szerző: Bogi

A londoni székhelyű olasz Rossella Vanon több mint egy évtizedet töltött már a brit főváros kulturális olvasztótégelyében. Ez alatt az idő alatt az Egyesült Királyság egyik legismertebb fényképészévé és fotós tanárává vált. Nemrég volt egy beauty-fotózása, ahol hat különféle megjelenést kellett bemutatnia úgy, hogy a képeket mégis ugyanaz a hangulat kösse össze. Ebben a cikkben Rossella a hat beállítás kapcsán magyarázza el a beauty-fényképezés és világítás alapjait.

A közelmúltban felkértek egy beauty-fotózásra, ahol hat különféle megjelenést kellett kialakítanom úgy, hogy ugyanaz a hangulat köszönjön vissza a képeken.  

A fotózás alapötlete az volt, hogy hat különböző smink jelenjen meg, amelyek a pasztellszíneket variálják. A képek megvilágítása pedig szintén legyen különböző, azaz hatféle. Ehhez szoftboxok egész sorát akartam felhasználni. Miután előzetesen létrehoztuk a mood boardot, a fényképek hangulata és a sminkek látványvilága egyértelmű viszonyítási pontokat adott nekem, és segített abban, hogy a végeredmény is összhangban legyen vele.

A mood boardot kiindulásként használva úgy döntöttem, hogy puha és áttetsző fényt választok, amely felerősíti a modell nőiességét és a különféle sminkeket. Viszont azzal a kihívással szembesültem, hogy miközben a beállítások és a fényformáló eszközök folyamatosan változnak, azonosnak ható világítást kellett fenntartanom. Ezt alaposan meg kellett terveznem.

A fotózást megelőző napokon odaültem az íróasztalomhoz, és minden egyes beállítást egyenként megterveztem, illetve a sorrendjüket is, ahogy végigmegyek majd rajtuk. A folytonosság kulcsfontosságú volt. Ennek elérése érdekében játszanom kellett a világítási egységek számával és a fényformálók méretével. Az például okozott egy kis fejtörést, hogy hogyan érjek el egy beauty dish használatával ugyanolyan fényeket, mint az 5-ös octaboxszal.  Pár trükk és néhány plusz fényforrás kellett ahhoz, hogy ezt meg tudjam oldani.  

A fotózási helyszínen aztán bőven szántam időt arra, hogy teszteljem és összehasonlítsam az egyes világítási beállításokat, megbizonyosodva arról, hogy ugyanazt a fényminőséget biztosítják végig.

Az, hogy minden egyes átállást megterveztünk előre, lehetővé tette számunkra, hogy időhatékonyak legyünk, és ne vesztegessünk túl sok felvételi időt a változtatások során.

Hogyan dolgoztuk ki a koncepciót?

Az, hogy pasztell sminkkel készülnek majd a beauty-képek, arra ihletett engem, hogy a ruhák stílusát puhának és nőiesnek, a világítást pedig lágynak és tisztának képzeljem el. A pasztellszínek általában a tavaszi-nyári megjelenéshez tartoznak a beauty-fotókon. Világosabb és szórtabb megvilágítással szokás társítani őket.

A makeup-artist, Christabel, és én úgy terveztük meg a hat megjelenést, hogy a különböző színek mind pasztelltónusokban jelenjenek meg. Ez elegendő változást biztosított képről képre, a sorozatban mégis fennmaradt a folytonosság érzése.

A hat világítási beállásnak pontosan ugyanaz volt a célja: tartsák fenn az általános puhaságot, miközben a fényforrások pozícióban és számban váltakoznak, finom változtatásokat adva hozzá a képekhez. Így a sorozat dinamikus variációkat kap anélkül, hogy mindez megzavarná a nézőt vagy megszakítaná a sorozatot.

A beauty- vagy divatfotózásban általában a téma a legfontosabb. Ennél a fotózásnál a pasztellszínek és a fotók általános hangulata képezte az alapot, és minden más ekörül forgott. A sminkváltozatok és a hangulat egyértelműen megjelentek az első mood boardon, amelyet az egész csapat megismert, így mindenki tisztában volt a felvétel alapjaival.

A világítást a ruha kialakítása után gondosan úgy terveztük, hogy a puha, nőies hangulatot a lehető legtökéletesebbé tegye, jól harmonizálva a pasztellszínekkel.


Hat variáció beauty-fényekre

A D2-esekkel való munka rendkívül könnyedén ment. Az egyes fényformáló eszközök cseréje, sőt még az összeállítása is nagyon egyszerű és gyors volt. Pontosan erre vágyik az ember, ha a nap során állandóan cserélgetni akarja a fényforrásokat.

A felvétel során folyamatosan ki- és betettük a D2-ket, bekapcsoltuk és kikapcsoltuk őket, változtattuk a teljesítményüket és a pozíciójukat, és a beállításuk minden egyes alkalommal egyszerűen ment. Pillanatok alatt csoportokba szerveztük őket az intuitíven használható hátsó panel segítségével, majd a távkioldót használva egyszerűen módosíthattuk egyenként a teljesítményüket, vagy néhányét együtt, amikor csak szükség volt rá.

1. beállítás

Az első beállítás volt a legegyszerűbb: mindössze egy RFi 5' Octaboxból állt, amely körülbelül 45 foknál volt a modell jobb oldalán. Az oktaboxból származó fény már önmagában nagyon puha, így itt nem volt szükség arra, hogy más egységeket is bevonjak. Tettem még egy polyboardot a modell másik oldalához (a fehér oldalával befelé), hogy elcsípjem a fény egy részét, és visszaverjem a test árnyékos oldalára. Az árnyékok minimálisak voltak, de a polyboard, mint egy fehér reflektor, egyenletes és még inkább szórt világítást eredményezett.




2. beállítás

A második beállításnál ugyanazt az RFi 5' Octaboxot tartottam meg főfénynek, még mindig 45 foknál, a polyboard is ugyanott maradt a másik oldalon, de hozzáadtam egy RFi Softbox 1x3-at hátul a modell bal oldalán. Ez az új egység gyönyörű, puha csúcsfényt tett a modell hajára vagy arcára. Ez a minimális változás hirtelen eltérő megjelenést adott, de közben a fényminőség pontosan ugyanolyan maradt.




3. beállítás

Harmadjára viszont mindent átvariáltam. A főfény most egy RFi Softbox 3x3 volt, kb. 30 fokra a modell jobb oldalán, a másik oldalon pedig szimmetrikusan egy RFi Softbox 2x3 állt, derítésként. Ez a beállítás kicsit áttetszőbb és diffúzabb világítást hozott létre, mint az octabox önmagában, de tovább vitte ugyanazt a minőséget. A fehér polyboardot is a helyén hagytam, hogy fokozza a fény szóródását. A 3x3-at és a 2x3-at azért választottam, mert elég nagy fényformáló eszközök ahhoz, hogy lágyabb fényt hozzanak létre, mint a kisebb változataik.




4. beállítás

Ezt követően a 3x3 szoftboxot megtartottam főfénynek, a 2x3 szoftboxot pedig derítőnek ugyanabban a pozícióban, mint az előző beállításnál, és hozzátettem a felszereléshez egy 1x3-as csíkalakú szoftboxot ráccsal, amely a modell hátára nézett a jobb oldala felől. Ez az új világítási egység nagyon koncentrált, de finom, kiemelkedő csúcsfényt hozott létre a test oldalán, kiemelve a hajat és a felsőt, és éteri érzést teremtve. A fehér bolyboardot eltávolítottam, mert az újonnan elhelyezett hátsó fény szembenézett volna vele, ami talán túl sok visszavert fényt eredményezett volna.




5. beállítás

Az ötödik beállítás jelentette a legnagyobb változást és kihívást, mivel a főfény a különböző méretű és formájú szoftboxok helyett ezúttal egy fehér beauty dish lett, ami teljesen más színt ad, mint egy szoftbox. A beauty dish hatásának enyhítésére úgy döntöttem, hogy kagylóhéjszerű összeállításban fogom használni: fent a beauty dish, alul pedig egy 2x3 szoftbox, mindkettő a modell arca felé mutat. A beauty dishre ráhúztam egy diffúzorsapkát, és kissé eltoltam az egyik oldal felé, hogy ezzel is lágyítsam a fényét. Mivel a beauty dish sokkal kevesebb fényt juttatott át a háttérre, mint az előző fényformálók, egy 3x3 szoftboxot is tettem a modell háta mögé, feléje fordítva. Ezzel azt akartam elérni, hogy a háttér tónusa állandó maradjon a felvétel során. Ez a négyszögletes szoftbox elegendő fényt bocsátott ki ahhoz, hogy a háttér nagy részét egyenletesen megvilágítsa.




6. beállítás

Az utolsó beállításhoz megtartottam a fehér színű beauty dish és a 2x3 szoftbox kombóját az előző beállításból, a háttérvilágítással együtt, de hozzáadtam egy kis RFi Softbox 1,3x2-at a modell jobb oldalán, kicsivel mögötte. Ez az enyhén nagyobb teljesítményű egység gyönyörű csúcsfényt varázsolt a modell hajára és arcába. Ez volt a nap legösszetettebb beállítása, de egyben a kedvencem is.



Modell: Tamina Zakrzewski

Smink: Christabel Draffin

Haj: Eiji Sato

Ruha: Patrice Hall

Köröm: Roxanne Campbell

A fényképész asszisztense: Jessica Gates

Stúdió: Huddle Studios

Videó: Richard Wakefield

 

A fényképész: Rossella Vanon

rvanonphotography.com

 

A felszerelés

4 × Profoto D2

1 × RFi Softbox 5´Octa

1 × RFi Softbox 3x3’

1 × RFi Softbox 2x3’

1 × RFi Softbox 1x3’

1 × RFi Softgrid 50 1x3’

1 × RFi Softbox 1,3x2’

1 × Softlight Reflector White

1 × Diffuser for Softlight Reflector

1 × Air Remote TTL-C

 

Az eredeti cikk szerzője: Rossella Vanon

Kérem várjon!