Vásároljon online vagy hívja a +36-1-808-9888-as telefonszámot!
Üdvözöljük oldalunkon! Szeretne bejelentkezni?

Todd Antony Dekotora fotózáson tesztelte a Phase One-t

2017.10.30. 09:31
Címkék: phaseone trichromatic schneide, a, phase
Szerző: Noémi

Todd Antony legújabb projektjén belül a világ különböző pontjain élő szubkultúrákat fotózta, többek között a japán Dekotora kamionokat is.


A neves fényképész, Todd Antony a Phase One-nak számolt be legújabb projektjéről, melynek keretében a világ különböző pontjain jelen lévő szubkultúrákról készít fénykép sorozatot. A legutóbbi fotózás során Japánban dolgozott az XF IQ3 100MP kamerarendszerrel, ahol a Dekotoraként is ismert gazdagon díszitett kamionokat fotózta. Ezek a szemet kápráztató, díszes járművek tökéletes témaként szolgálnak az új Trichromatic Digital Back számára, ha szeretnénk megörökíteni a szubkultúra különleges mivoltát lenyűgözően pontos színekben.

Mi a Dekotora (デコトラ)?

A világ több szubkultúrája között válogatva Japán tökéletes kezdő helyszínnek tűnt a projekt elkezdéséhez, hiszen itt a szubkultúrák szinte mindennapos jelenségnek számítanak. A ’Dekotora’ japán szó a ’kidekorált kamion’ rövidítése.  Az elnevezés az 1975-ös tízrészes filmsorozatból ered, aminek a címe Torakku Yarō̄, vagyis Kamionos fickók volt. A történet középpontjában egy feltűnően dekorált kamiont vezető sofőr állt, aki keresztül-kasul autózott Japánban. A sorozat nagy sikert aratott, és a Dekotora népszerűsége hamarosan az egész országban elterjedt.

„A ’Dekotora’ japán szó a ’kidekorált kamion’ rövidítése”


A színek hatása a fotózásra és a történetmesélésre

A színek segítenek feltölteni a fényképeimet érzelmekkel. Nyilvánvaló, hogy a fény központi szerepet játszik a fényképészetben, ezért a fény tónusa és minősége a legnagyobb fontossággal bír. Azonban nem elhanyagolható a színek hatása sem. A szín, vagy a színek kombinációja képes a nézőből érzelmeket kiváltani, sőt néhány esetben hozzátesz a kép által közvetített történethez. Ezért is van az, hogy olyan nagy hatással van ránk a naplemente és a napfelkelte, amikor a minket körülvevő égbolt megszámlálhatatlan, folyamatosan változó színárnyalatban pompázik.

Nagy változás állt be a kereskedelmi fotográfiában az elmúlt pár évben; a reklámokban szereplő fényképek és a hozzájuk tartozó narratívák, általuk közvetített történetek „valóságosabbak” lettek. Egy olyan fejlesztés, mint például a Trichromatic digitális hátfal még inkább hozzátesz ehhez. Amikor visszatérek a stúdiómba fotózás után egy olyan merevlemezzel, ami tele van színhelyes képekkel, az egy nagyon jó kiindulási pontot ad és abban is segít, hogy kevesebb időt kelljen az utómunkálatokra szánni.

„A szín, vagy a színek kombinációja képes a nézőből érzelmeket kiváltani, sőt néhány esetben hozzátesz a kép által közvetített történethez.”


Különböző fényforrások és különleges témák fotózása

„Amikor a Tricromatic-ot használtam, az első benyomásom az volt, hogy kicsomagolás után egyből pontosnak és helyesnek tűntek a színértékek és a színegyensúly; azt láttam a kijelzőn, amit a valóságban. A kiinduláskor is helyes színek hatalmas lépéselőnyhöz juttattak. A téma kifejezetten nehéz a rengeteg különféle fényforrás miatt, amit az egyes helyszíneken használtunk, mivel mind különböző színhőmérséklettel és széles dinamika tartománnyal rendelkeztek. Az egyik képen a kamion belsejét teljes egészében sötét bársony borította, ami szivacsként nyelt el minden fényt. Az árnyékos területek nem lehettek volna sötétebbek. A fő fényforrás a kamion berendezésében egy wolfram izzós csillár volt, ami a plafonról lógott le. Az, hogy végül sikerült részletes, jó képet készíteni, egy kisebb csoda volt. Az egyik ülés mögé LED panelt helyeztem, az ablakokon keresztül pedig pár gélszűrős vaku fényét irányítottam a belő térre. Nagy esély volt rá, hogy a világítás nagyon furcsa színkeveredéseket fog eredményezni, ahogy a berendezés különböző anyagból készült elemei (a fémtől a bőrön át a bársonyig) és a különféle megvilágítások és színhőmérsékletek váltakoznak. De a feladat meg se kottyant a Trichromatic-nak.”

„Amikor a Tricromatic-ot használtam, az első benyomásom az volt, hogy kicsomagolás után egyből pontosnak és helyesnek tűntek a színértékek és a színegyensúly; azt láttam a kijelzőn, amit a valóságban.”


Új lehetőségek nyílnak a fotográfiában

„A digitális fotózás terén számos újítással álltak elő a gyártók az elmúlt pár évben, a legtöbb ezek közül a megapixel versenyről szólt. Ennek is bizonyára megvan a saját helye, de a Trichromatic technológiája hosszú idő óta az első, ami valóban a fotózás lényegére összpontosít; a színekre. Ez egy kicsit olyan, mintha a fotózás gyökereihez térnék vissza, ami felfrissítő érzés.”

Mindig is volt egy határ, amikor nagyon élénk, erősen szaturált színeket szerettünk volna megjeleníteni digitális fényképezőgépekkel. egészen mostanáig. Egy adott tartományban elvesztek a részletek és a színek is könnyen elcsúsztak. A Trichromatic hátfal magabiztosan kezelte a Dekotora kamionokról készült külső képeket is, megragadva a részleteket és színhűen megjelenítve a kamionok fényéit még akkor is, ha azok egyenesen a kamerába világítottak.

A Trichrimatic digitális hátfal kétségtelenül egyedi pozícióban van a piacon. Azzal, hogy a dobozból kivéve egyből színhelyes, pontos képet készít, saját kategóriát hoz létre.”

„A Trichromatic technológiája hosszú idő óta az első, ami valóban a fotózás lényegére összpontosít; a színekre. Ez egy kicsit olyan, mintha a fotózás gyökereihez térnék vissza, ami felfrissítő érzés.”



Todd Antony a Dekotora sorozatnál XF IQ 100MP Trichromatic kamerarendszert és Schneide Kreuznach 55mm LS f/2.8 objektívet használt.


Az eredeti cikk szerzője és a cikkben szereplő képek tulajdonosa Todd Antony.
Kérem várjon!