Vásároljon online vagy hívja a +36-1-808-9888-as telefonszámot!
Üdvözöljük oldalunkon! Szeretne bejelentkezni?

Felix világai

2018.08.07. 13:53
Címkék: phase one
Szerző: Wolf

Felix Hernandez gyönyörű, "Myth Mountain" című munkája első helyezett lett a Phase One Capture Dedication fotóversenyén. Az alábbi írásban munkamódszeréről ír.



Az Insirációmról

Gyerekkoromban órákat játszottam bezárkózva a szobámba a játékaimmal. Leginkább azt élveztem, ha egyedivé tehettem őket, és olyan világokat rakhattam össze, amiben el tudtam képzelni a létezésüket. Felnőttként arra döbbentem rá, hogy sosem hagytam abba a játékot, csak már fotókat is készítek közben.

A fényképészet és a digitális művészetben rejlő lehetőségek nyitották meg előttem az utat, hogy a gyermeki fejjel elképzelt világokat életre keltsem. Apró figurákat, modelleket fotózni nagyjából ugyanúgy kell fényképezni mint bármi mást, de természetesen ennek a műfajnak is megvannak a sajátosságai. Nagyban kell gondolkodni, kicsiben megvalósítani. A lehetőségek tárháza mindig végtelen, nincs biztos recept semmire sem, csak a fantáziájára kell hagyatkoznia az embernek.

Néha tájképfotósnak képzelem magam, ami természetesen nem vagyok. Lehetnék portré- vagy termékfotós is, de nem vagyok. Mi is vagyok akkor? Azt hiszem számomra nem fontos eképpen meghatároznom magam. A fényképészet minden ágát imádom, mert a kombinálásukkal tudom megvalósítani a saját, egyedi elképzeléseimet és történeteimet. A digitális technológia pedig lehetővé teszi, hogy életre keltsem a világokat, amikről gyerekkoromban fantáziáltam.



A képek mögött

A Myth Mountain volt az utolsó fénykép, amit a Rohamosztagos fotósorozatomhoz készítettem a Black Series Star Wars bábukkal. Épp ezért valami igazán különlegeset szerettem volna létrehozni. A korábbi képeket stúdióban csináltam, és stock fotókat szúrtam be háttérnek, ám ezúttal a teljes környezetet én akartam megalkotni.

Los Cabos-ra mentem, mert tudtam, hogy ott fogok olyan alakú sziklákat találni, amikre szükségem van. Tengerben lévő sziklákat akartam fotózni, ugyanis a tenger mozgásából akartam köd effektet létrehozni a fotómon hosszú expozíciós idő segítségével. A kiégett égbolt nem okozott problémát, hiszen, ez csak segítette a rétegek egymásra illesztését.

Négy napig próbálkoztam a megfelelő kép elcsípésével, mivel erősen szórt fényre volt szükségem. A fény minősége kiemelten fontos volt ennél a képnél, és muszáj volt egy felhős napot elcsípnem. Stúdióban könnyű játszani a fénnyel, de kint a szabadban várnod kell türelmesen, hogy egyszer csak beköszöntsön a pillanat, amit meg szeretnél örökíteni.


Életet lehelni az elképzelésbe

A Myth Mountain stúdiófotók és tájképek együttese, összesen öt fotót használtam fel a kompozit kép elkészítéséhez. 
  • Három fotó a rohamosztagosról, fókuszegyesítéshez.
  • Két hosszú expozíciós kép Los Cabos szikláiról
A stúdiókép elkészítéséhez egyszerű eszközöket használtam:

  • Egy kisebb követ
  • Lisztet, ez volt a hó
  • Füstöt

A jelenet beállítása

Imádom a digitális képszerkesztést, de amit csak lehet érdemes megoldani utómunka nélkül. Az ilyesmi  több szempontból is gazdagítja a végső kép minőségét, például realisztikusabb megjelenéssel. Emellett szórakoztatóbb is így dolgozni.

Például, ha a téma havas, használd a fantáziád, és rendezd be a havas jelenetet a fotózáshoz. Én búzalisztet használok ehhez. A sivatagot akarok létrehozni, veszek kukoricalisztet. a légköri hatásokhoz cigarettafüstöt használok. Nem muszáj cigarettát használni, de szerintem ez a legjobb módja annak, ha kis mennyiségű füstöt akarok célzottan eljuttatni valahova. Esőhöz vízködöt szoktam használni, cseppekhez kukoricaszirupot, fagyasztáshoz sűrített levegőt. De lehet ködgépet, szárazjeget, szélgépet vagy bármi ilyesmit is használni.

A lehetőségek határtalanok, és nincs fix recept semmire sem. Használd a képzeleted, és próbálj ki különböző dolgokat. A legtöbb dolog, amire szükséged lehet otthon van vagy a sarki boltban megvásárolható könnyedén. Légy kreatív!



A titok az arányokban rejlik

Az arányos méretezés a siker egyik legfontosabb aspektusa. Ha valóságos benyomást akarsz kelteni, közel kell kerülnöd a témádhoz a kamerával. A makró elsőre jó ötletnek tűnhet, azonban a mélységélesség hiánya kiölné a képekből a realizmust. Nem csak arról van szó, hogy egy nagyon szűk sávban lenne a téma éles, a háttér teljesen homályossá válna. Az agyunk így nem tudná nagynak látni, a kisméretű modellekről készített képet. A rohamosztagosról ezért több képet készítettem, és az éles részekből készítettem egyetlen fókuszegyesített képet.



A fények

A makettjeimet stúdióvakukkal, fényfestéssel vagy természetes fényben szoktam fotózni. Hasonló ez a termékfotózás technikájához, de itt minden azt a célt szolgálja, hogy a valóság illúzióját megteremthessem. itt megint oda kell figyelni az arányokra: egész más egy valódi ember és apró modellt ugyanazzal az octa softboxszal fotózni. A maketten sokkal szórtabbnak fog hatni a fény a nagy méretkülönbség miatt. Szóval, a szabályok ugyanazok, csak kisebb méretben kell alkalmazni őket.





Utolsó simítások

Az utómunkálat teszi helyére a dolgokat. Szó szerint: Össze lehet állítani a hátteret, és minden olyan elemet, ami hozzátesz valamit a történethez, amit el akarsz mondani, és minden olyasmi, amit túl komplex lett volna fotózás közben megvalósítani: effektelések, színelés...stb.

Számomra a fotózás sok technikának és módszernek a keveréke. A technikai részleteket könnyedén megtanulja az ember, de az igazán nehéz tanulságok a saját szívünk és elménk mélyén vannak elrejtve, és csak a bennünk élő gyermek tudja elővarázsolni őket. Újra meg kell tanulnod gyerekként játszani.





Felix Hernandez további munkái itt.
  • Felbontás 80-100Mpix megapixel
  • Fénymérés Átlag, Automata, Spot
809 000 Ft
Nettó: 637 008 Ft
1 030 000 Ft
Nettó: 811 024 Ft
2 560 000 Ft
Nettó: 2 015 748 Ft
Kérem várjon!