A Profoto figyelemmel követi azokat a feltörekvő fotósokat, akiknek a képei mellett már most nem lehet elmenni, és nemsokára mindenhol látni fogjuk őket. Ezúttal egy beauty- és divatfotós, Pauline Darley mesél a legutóbbi divatfotózásáról, amely egy forgalmas párizsi hostelben történt.Nemrégibena Les Piaules-be, Párizs egyik legnépszerűbb hostelébe szerveztem fotózást. Sikkes,de nagyon forgalmas hely. Én pont ezt szerettem volna viszontlátni a képeimen:a nagyvárosi atmoszférát. Ezért úgy döntöttem, hogy öt különböző megjelenéstalakítunk ki a modellnél, különböző helyszíneken: a meghitt bárban, a hostelelőterében és a tetőn lévő teraszon.Eza folyamatos változás jelentette a legnagyobb kihívást fotózás közben. Öt óraalatt öt helyszínre kellett átállnunk, különböző beállításokkal. Akidivatfotózással foglalkozik, tudja, hogy ez mit jelent, mennyire stresszes ahelyszínváltás, a haj, smink és a ruha cseréje. Nagy a hajsza. Ezt azadrenalint meg kell szeretned, ha divatfotós akarsz lenni. Avilágítási körülmények drasztikusan változtak az egyes helyszíneken. A bárbanés az előtérben kevertem a környezeti fényt a vakuim fényével, és a bentilámpákat és az utcáról beszűrődő világítást is számításba kellett vennem. Atetőteraszon folyamatosan halványodott a fény, szürkületkor, végül pedig vaksötétlett (na jó, amennyire Párizsban vaksötét lehet).Az,hogy ilyen forgalmas helyszínen fotóztunk, azt is jelentette, hogy folyamatosanmozognom kellett, rugalmasan. De a könnyen mozgatható, önálló vaku, a ProfotoB2 és az Air Remote TTL-S szerencsére egy csomó időt megspórolt nekem, mertpillanatok alatt fel lehetett állítani őket, és a használatuk is gyorsan ment.Könnyen odébb vihettem mindent, ha vendégek jöttek, nem zavartam senkit.AzAir Remote TTL-S teljesen össze tudta hangolni a Sony ?7R II gépemet a B2-vel,ezért nem kellett vacakolnom a beállításokkal. A TTL funkció használata egycsomó időt megspórolt nekem, amikor a tökéletes fényt kerestem, különösen, hogyminden helyszínen újra kellett kezdenem. A kívánt beállításokra állítottam afényképezőgépemet, majd az Air Remote TTL-S kiszámolt mindent, hogy megfelelőmegvilágítás legyen az alanyon. Egy fotósorozatnál nagyon fontos, hogy akülönbségek ellenére is hasonlóak legyenek a képek, ugyanazt a hangulatot adjákvissza. A fénnyel következetesen kell bánni az első képtől kezdve.Mindenátöltözés után helyszínt váltottunk, ezért az, hogy a B2 ilyen pillekönnyű,nagyon megkönnyítette a dolgunkat. Amikor a földszintről a tetőre mentünk, felkaptamaz állványt, a fejet a fényformálóval, illetve magát a B2-t, és felvittemegyedül. Pedig nem vagyok egy erőember. Sokat jelent számomra, hogy nemakadályoz a felszerelés súlya.Nagyonelégedett vagyok a végeredménnyel. Nem egyszerű olyan helyszínen fotózni, aholfolyamatosan emberek jönnek-mennek. Ilyen helyzetben olyan eszközökre vanszükség, amelyek nem korlátoznak semmiben, megbízhatóak, és nem foglalják el azegész folyosót.”Afelszerelés1 x B2 Location Kit1 x OCF Softbox 2’ Octa1 x OCF Softgrid 50° 2’ Octa1 x OCF Softbox 2x3’2 x OCF Speedring1x Air Remote TTL-S
Hozzászólás írása