Felix Hernandez gyönyörű, "Myth Mountain" című munkája első helyezett lett a Phase One Capture Dedication fotóversenyén. Az alábbi írásban munkamódszeréről ír.<br><br><br><br>Az Insirációmról<br> Gyerekkoromban órákat játszottam bezárkózva a szobámba a játékaimmal. Leginkább azt élveztem, ha egyedivé tehettem őket, és olyan világokat rakhattam össze, amiben el tudtam képzelni a létezésüket. Felnőttként arra döbbentem rá, hogy sosem hagytam abba a játékot, csak már fotókat is készítek közben.<br>A fényképészet és a digitális művészetben rejlő lehetőségek nyitották meg előttem az utat, hogy a gyermeki fejjel elképzelt világokat életre keltsem. Apró figurákat, modelleket fotózni nagyjából ugyanúgy kell fényképezni mint bármi mást, de természetesen ennek a műfajnak is megvannak a sajátosságai. Nagyban kell gondolkodni, kicsiben megvalósítani. A lehetőségek tárháza mindig végtelen, nincs biztos recept semmire sem, csak a fantáziájára kell hagyatkoznia az embernek.<br>Néha tájképfotósnak képzelem magam, ami természetesen nem vagyok. Lehetnék portré- vagy termékfotós is, de nem vagyok. Mi is vagyok akkor? Azt hiszem számomra nem fontos eképpen meghatároznom magam. A fényképészet minden ágát imádom, mert a kombinálásukkal tudom megvalósítani a saját, egyedi elképzeléseimet és történeteimet. A digitális technológia pedig lehetővé teszi, hogy életre keltsem a világokat, amikről gyerekkoromban fantáziáltam.<br><br><br>A képek mögött<br>A Myth Mountain volt az utolsó fénykép, amit a Rohamosztagos fotósorozatomhoz készítettem a Black Series Star Wars bábukkal. Épp ezért valami igazán különlegeset szerettem volna létrehozni. A korábbi képeket stúdióban csináltam, és stock fotókat szúrtam be háttérnek, ám ezúttal a teljes környezetet én akartam megalkotni.<br>Los Cabos-ra mentem, mert tudtam, hogy ott fogok olyan alakú sziklákat találni, amikre szükségem van. Tengerben lévő sziklákat akartam fotózni, ugyanis a tenger mozgásából akartam köd effektet létrehozni a fotómon hosszú expozíciós idő segítségével. A kiégett égbolt nem okozott problémát, hiszen, ez csak segítette a rétegek egymásra illesztését.<br>Négy napig próbálkoztam a megfelelő kép elcsípésével, mivel erősen szórt fényre volt szükségem. A fény minősége kiemelten fontos volt ennél a képnél, és muszáj volt egy felhős napot elcsípnem. Stúdióban könnyű játszani a fénnyel, de kint a szabadban várnod kell türelmesen, hogy egyszer csak beköszöntsön a pillanat, amit meg szeretnél örökíteni.<br><br>Életet lehelni az elképzelésbe<br>A Myth Mountain stúdiófotók és tájképek együttese, összesen öt fotót használtam fel a kompozit kép elkészítéséhez. Három fotó a rohamosztagosról, fókuszegyesítéshez.Két hosszú expozíciós kép Los Cabos szikláirólA stúdiókép elkészítéséhez egyszerű eszközöket használtam:<br>Egy kisebb követLisztet, ez volt a hóFüstöt<br>A jelenet beállítása<br>Imádom a digitális képszerkesztést, de amit csak lehet érdemes megoldani utómunka nélkül. Az ilyesmi több szempontból is gazdagítja a végső kép minőségét, például realisztikusabb megjelenéssel. Emellett szórakoztatóbb is így dolgozni.<br>Például, ha a téma havas, használd a fantáziád, és rendezd be a havas jelenetet a fotózáshoz. Én búzalisztet használok ehhez. A sivatagot akarok létrehozni, veszek kukoricalisztet. a légköri hatásokhoz cigarettafüstöt használok. Nem muszáj cigarettát használni, de szerintem ez a legjobb módja annak, ha kis mennyiségű füstöt akarok célzottan eljuttatni valahova. Esőhöz vízködöt szoktam használni, cseppekhez kukoricaszirupot, fagyasztáshoz sűrített levegőt. De lehet ködgépet, szárazjeget, szélgépet vagy bármi ilyesmit is használni.<br>A lehetőségek határtalanok, és nincs fix recept semmire sem. Használd a képzeleted, és próbálj ki különböző dolgokat. A legtöbb dolog, amire szükséged lehet otthon van vagy a sarki boltban megvásárolható könnyedén. Légy kreatív!<br><br><br>A titok az arányokban rejlik<br>Az arányos méretezés a siker egyik legfontosabb aspektusa. Ha valóságos benyomást akarsz kelteni, közel kell kerülnöd a témádhoz a kamerával. A makró elsőre jó ötletnek tűnhet, azonban a mélységélesség hiánya kiölné a képekből a realizmust. Nem csak arról van szó, hogy egy nagyon szűk sávban lenne a téma éles, a háttér teljesen homályossá válna. Az agyunk így nem tudná nagynak látni, a kisméretű modellekről készített képet. A rohamosztagosról ezért több képet készítettem, és az éles részekből készítettem egyetlen fókuszegyesített képet.<br><br><br>Felix Hernandez további munkái itt.
Hozzászólás írása