ABlackmagic technológiái egyre több csúcskategóriás produkcióban és tévéműsorbanjelennek meg.Ma megnézzük, hogyan támogatta a BlackmagicDesign Pocket Cinema Camera 6K és a DaVinci Resolve a Falcon and theWinter Soldier-t és a Red Notice-t, és hogyan használhatják ki afilmkészítők ezeket az eszközöket.Mindenki tudja, hogy a Netflix streaming tartalmakravonatkozó szabványa irányítja az iparágat. A Blackmagic hardverével ésszoftverével nem csak megfelel ennek a szabványnak, hanem meg is haladja azt.Olyannyira, hogy az olyan másodlagos kamerák, mint a BlackmagicPocket Cinema Camera 6K lett az alapvetés a nagy energiájú akciójelenetekforgatásához, mint például a Falcon and the Winter Soldier nyitójelenetea Disney+ számára, valamint egyedi LUT file-ok készítése a Netflix RedNotice című filmjéhez.Mit tud a Blackmagic a versenytársakkal szemben? Elsősorbana rugalmassága és a könnyű használata emeli a rivális termékek fölé. Nézzükcsak meg. A szoftveres oldalon a DaVinci Resolve szintén megfelel akihívásnak.A Netflix Red Notice című sikeres akció-vígjátékváltozó színpalettájának forgatása során a filmkészítők azzal a szintelehetetlen feladattal szembesültek, hogy egy világjárvány közepén forgatnak, avilágkörüli helyszíni forgatás pedig nem lehetséges. Más országok megjelenésétés hangulatát megragadni, miközben otthon kell maradni, nem újdonság atapasztalt szakemberek számára, de ha egy különleges megjelenést és hangszíntszeretnél kialakítani, az erőfeszítés még nagyobb kihívást jelenthet. Markus Forderer operatőr szorosan együttműködött azutómunka-csapattal a film kinézetének kialakításában. A megjelenés időnként ahűvösebb tónustól a melegebb, vöröses tónus felé változik. Hogy mindkettőtösszhangba hozza, Forderer a Company 3 színművészét Walter Volpatto-t kérte fela munka elvégzésére.A vizuális effektekkel foglalkozó csapatával együtt aDaVinci Resolve programban összeállítottak egy egyéni lookup table-t (LUT),amely elég rugalmas ahhoz, hogy az egyes jelenetek egyedi környezetifényviszonyainak és a forgatáson használt színpalettának megfelelően lehessenbeállítani. "Ez közelebb áll ahhoz a munkamódszerhez, amelyet afilmesek használtak" - mondta Forderer - "ahol mindent megtudtak egyadott (film)anyagról, és pontosan tudták, hogyan érjék el a kívánt megjelenéstaz adott anyagon. A végső gradinghez együtt ülünk le, és alakítjuk ajeleneteket, és állítjuk be a részleteket. De a kép általános jellemzői előremeg vannak határozva, így nem kell újra feltalálnunk a spanyolviaszt a végsőgradingnél." Ez a fajta előzetes tervezés azt is lehetővé tette a filmkészítőkszámára, hogy egy sokkal kisebb stábot küldjenek a helyszínre a second unitjelenetek felvételéhez, amit a stúdióban nem tudtak felvenni. Ez a filmvizuális effektusainak növekedését eredményezte, ami sajátos kihívásokatjelentett."Lehetnek olyan felvételeink, amelyeket gyönyörűensikerült felvenni, de több munkára lenne szükségük ahhoz, hogy összeolvadjanaka környező anyaggal" - mondta Volpatto. "Sok mindent VFX-bencsináltak, és elküldték nekünk, miközben a színezést végeztük, de amikor többhónap is eltelt egy jelenet részeinek forgatása között, a végső kinézet finomításáhozhasználnunk kellett pár eszközt.Volpatto csak dícsérni tudja a Davinci Resolve tervezését,amely ezt pillanatok alatt lehetővé tette. "A véglegesítő szerkesztőm, Chris Doerr és én isugyanazon a projekten dolgoztunk a Resolve-on belül, ami azt jelentette, hogynagyon gyorsan megjelölhetett minden olyan felvételt, amelyet ki kellettcserélni, be tudta dobni a cseréket, és el tudott végezni néhány kisebbVFX-munkát, amelyet a véglegesítő szerkesztők végeztek" - mondta Volpatto."Ő egy olyan munkaállomáson dolgozott, ahol csak a Rec. 709-es verzióhozvolt hozzáférése, de én azonnal meg tudtam nézni az új felvételt a mozimban, ésa Color Space Transform használatával azonnal láthattam az új felvételt Rec.709-ben, P3-ban és HDR-ben anélkül, hogy LUT-okat kellett volna bedobnom vagybármi mást állítanom a szerkesztőpontokon. Csak a kimeneteket kellett beállítanom aColor Space Transformban. Ez nagyon hatékony volt. Egy pillanatra sem kellettabbahagynunk a munkát." Mindenfilmkészítő előnyeA Blackmagic termékeinek előnye mindig is az volt, hogy apénzért cserébe óriási összegeket tudnak nyújtani. Legyen szó nagyköltségvetésű filmről vagy alacsony költségvetésű, egyszemélyes stábról, a BMDáltal kiadott hardver és szoftver olyan teljesítményt nyújt, amellyel bármilyenprojektet meg lehet oldani. Nem számít, hogy a film az otthoni tévében, anagyvásznon vagy a kedvenc streaming szolgáltatásodon végzi. Ez lett afilmkészítés művészetének arca.Míg Hollywoodban sokan más, drágább termékekre támaszkodnakaz utómunkák során, ez az idő előrehaladtával egyre szűkülni látszik. Akisemberek és még néhány nagyobb szereplő is a Blackmagic Design hardverére ésszoftverére támaszkodik. A Davinci Resolve nem csak lépést tud tartani ennek azsugorodó munkafolyamatnak a sebességével, hanem olyan megoldásokat is talál,amelyek még jobban felgyorsíthatják azt. És mindezt a nyugalom feláldozásanélkül teszi. Nem számít, mekkora a költségvetésed, az utómunka így is elégstresszes.A legfontosabb, hogy ezek az eszközök fillérekért kaphatók,ha összehasonlítjuk a nagy produkciók által használt hardverekkel. A DaVinciResolve esetében akár ingyenesek is lehetnek. Ha ilyen teljesítményt adunk anagy költségvetéssel nem rendelkező kreatívok kezébe, az olyan módon nyitja mega kreativitás kapuját, amiről sosem gondoltuk volna, hogy lehetséges. Nem kelltöbbé azon aggódnod, hogyan tudod majd finanszírozni a filmedet, és megadja aszabadságot, hogy egyszerűen csak nekiállj.
Hozzászólás írása