Vásároljon online vagy hívja a +36-1-808-9888-as telefonszámot!
Üdvözöljük oldalunkon! Szeretne bejelentkezni?

Profoto D2: A porszemek is megállnak a levegőben

2017.03.27. 21:28
Címkék: profoto d2, profoto
Szerző: Bogi

Repülnek a testek és száll a por. A Bahrainban élő fényképész, Ali Alriffai újra és újra tökéletes expozíciót tudott létrehozni 14 fps sebességnél is, a Profoto D2 gyors újratöltési idejének köszönhetően.
ali alriffai banner

Kiket láthatunk a lenyűgöző képeken? A Gravity Bahrain klub ejtőernyőseit, akiket Ali hétköznapi ruhába öltöztetett, aztán megkért, hogy ugorjanak rá egy porral borított trambulinra. „Nagyon vicces volt játszani a porral és a trambulinnal. Az ejtőernyősök pedig képesek voltak rá, hogy tudatosan irányítsák a testüket, miközben a levegőben voltak”, mondja Ali. „Miután meglátták az első képeket magukról, úgy döntöttek, hogy olyan testhelyzetet vesznek majd fel, mintha táncolnának a levegőben. Az ő profi repülési tapasztalataik nélkül nem készülhettek volna el ezek a fotók!”

Ali Canon EOS 1D-X Mark II fényképezőgépet használt, amely másodpercenként 14 kockát fotózott. Az objektív 70-200mm-es volt. Ali Két Profoto D2 monolight-ot tett a trambulinhoz, magasról megvilágítva azt. A kulcsfény kamera jobbon volt, megvilágítotva az egész felszerelést. Erre Ali egy Profoto Umbrella Deep White XL ernyőt tett, illetve egy szórófelületet, amely távol tartotta a port a fejtől. A baloldali D2-re pedig Profoto RFi Softbox 2×3’ fényformálót helyezett fel, és ezt a fényforrást sokkal alacsonyabb teljesítményen használta. Éppen hogy csak megvilágítsa az alanyok lábfejét.

ali alriffai profoto d2

ali alriffai profoto d2

A D2 igazi próbatétele

Ali szerint stúdióban nem is igen fordulhat elő gyorsabb mozgás, amit le kell fényképezni, mint a por és a zuhanó modellek. „Szoktam időnként akciót fotózni – fröccsenő vizet, mozgó modelleket, ugrást stb. – de a legnehezebb az, ha apró szemcsék mozgását kell „megfagyasztani”, például a repülő port. Nagyobb feladat a vízcseppeknél is. Úgyhogy igazi próbatétel volt a D2 számára, hogy meg tudja-e állítani a porszemeket, és közben szépen kirajzolódik-e a modellek teste.”

Ali több mint 10 éve dolgozik Profoto felszereléssel, a stúdiójában és más helyszíneken is. „Minden Profoto-eszköz jó gyors volt, amit eddig használtam, ráadásul tartós és megbízható, sose hagytak cserben. Ehhez a fotózáshoz a legjobb teljesítőképességre volt szükségem, minden szempontból, a teljesítménytől kezdve a rövid vakuidőtartamig, és lehetőleg mindezt kicsi méretben. A D2-vel úgy éreztem, hogy semmi sem szab nekem határt.”

ali alriffai profoto d2

ali alriffai profoto d2

„Nem lehet egész nap próbálkozni!”

Ennél a fotózásnál különösen fontos volt, hogy gyorsan elkészüljenek, mert szállt a por mindenfelé. „Az volt a legnagyobb kihívás, hogy nem próbálkozhattunk egész nap, amíg elkészült a megfelelő fénykép”, magyarázza Ali. „A színezett por hihetetlen koszt csinált a stúdióban. És az ejtőernyősök szeme, szája is telement vele, az arcuk is csupa festék volt. Tehát olyan gyorsan be kellett fejeznem, amilyen gyorsan csak tudtam.”

Nem minden vaku tud lépést tartani egy kamerával, amely 14-16 képet készít másodpercenként. „Sokszor láttam már, hogy a fotósok várják a tökéletes pillanatot, de csak akkor tudják elcsípni, ha már sokszor megismételték előtte” – teszi hozzá Ali.

ali alriffai profoto d2

ali alriffai profoto d2

„A D2-vel tökéletes expozíciót tudtam elérni minden egyes fényképen, onnantól kezdve, hogy a modellek a levegőben voltak, egészen addig, amikor leértek a gumira, majd visszapattantak róla. Mivel minden kép tökéletesen meg volt világítva, azt a testhelyzetet és azt a porfelhőt választottam utólag, amelyiket csak szerettem volna.”

Kérem várjon!