Vásároljon online vagy hívja a +36-1-808-9888-as telefonszámot!
Üdvözöljük oldalunkon! Szeretne bejelentkezni?

Japán esővarázslat

2017.05.17. 12:00
Címkék: pro-10, profoto
Szerző: Bogi

A Profoto legújabb generátora, a Pro-10 a világ leggyorsabb vakuja, amely akár 1/80 000 másodperces villanási időtartamra is képes, és másodpercenkénti 50 kép sebességgel is lehet vele sorozatfelvételt készíteni. Masaaki Tomitori, a Tokióban élő reklámfotós úgy döntött, kihozza a maximumot ezekből a lehetőségekből. A SHOOTING magazin számára készült fotóiban azt szerette volna megmutatni, amit a japán stílus egy japán ember számára jelent. Belepillanthatunk a fotók elkészítésébe, és megtudhatjuk, hogy Tomitori hogyan fedezte fel a Pro-10-ben rejlő potenciált.

masaaki tomitori rain banner profoto pro-10

Tomitori munkáiban kulcsszerepet játszik a villanási időtartam, és eszerint ítéli meg, hogy egy vaku jó-e. „Számomra az elmosódás és a bokeh a legfontosabb kifejezési mód a fotózásban" - mondta. „ Mielőtt elkészítem a felvételt, átgondolom, hogy mi legyen éles, és mennyit szeretnék elmosódottá tenni. Egy fénykép szépsége szerintem ugyanis a fókuszált területek és az esztétikus elmosódás egyensúlyában rejlik. A következő döntés, amit meg kell hoznom, a villanási időtartamra vonatkozik. Milyen hosszú idő kell a megfagyasztáshoz, és mennyi az elmosáshoz? Élesnek szeretném a testet, a kezek viszont legyenek homályosak? 

A fényképezés a mélységről és az időről szól. Tehát az a kérdés, hogy mekkora mélységet tudok hozzáadni a fotóhoz (a rekesszel), és mennyi időt. Ahelyett, hogy a fotót a néző lapos képként érzékelje, úgy is megcsinálhatom a képet, mintha egy háromdimenziós dobozból vágnám ki. Ezért figyelek nagyon a villanási időtartamra.”

masaaki tomitori profoto pro 10 rain

masaaki tomitori profoto pro 10 rain

masaaki tomitori profoto pro 10 rain

Miután először használta a Pro-10-et, Tomitori a következőket mondta. „Tetszik. Nagyon gyors, ami nagy előnyösszámomra, hiszen a villanási időtartam különösen fontos a munkámban. Egyszerűen hihetetlen, hogy ilyen tűélesen meg tudom fagyasztani az esőcseppeket. A Pro-10-zel gyakorlatilag bármit ki lehet merevíteni, és ez a legfontosabb dolog.”

Tomitori nagyon szereti a szemet gyönyörködtető, homályos részleteket. „Régebben, amikor még filmre fotóztunk, az ezüst-halogenid részecskék esztétikai minőséget adtak az elmosódásnak, de a digitális (pixelalapú) fotózásban valahogy inkább piszkosnak tűnik. Régen a homályosság a szépség megjelenése volt, ma inkább hibának tartják. Az ezüst-halogenid és a szögletes pixel között egy A4-es méretű nyomaton csak apró a különbség, alig észrevehető. Azonban ha nagy posztert nyomtatnak a fotóból, akkor minden életlensége szembetűnővé válik. Ezért mindig arra törekszem, hogy az általam létrehozott elmosódás kifejezetten esztétikusnak látsszon.”

A SHOOTING magazinnak szánt divatfotókkal Tomitori meg szerette volna mutatni, hogy egy japán ember hogyan látja a japán stílust. „Azért választottam ezt a témát, hogy a japánt szembeállíthassam az európai divattal. Úgy fogtam fel, hogy ezekkel a fényképekkel összemérem a munkámat és a kreativitásomat a világ más részein élő fényképészekével, akik szintén a Pro-10-et használják.”

„A célom az volt, hogy lélegzetelállítóan szép képeket készítsek egy japán modellről. Az, hogy az esőcseppeket is belekomponáltam, remek lehetőség volt arra, hogy leteszteljem a Pro-10-et.”

masaaki tomitori profoto pro 10 rain

masaaki tomitori profoto pro 10 rain

masaaki tomitori profoto pro 10 rain

A legtöbb ember úgy képzeli el az esőt, hogy függőleges vonalakból áll, az égtől a földig. A Profoto Pro-10 minden egyes esőcseppet meg tud fagyasztani, de természetesen a fotós úgy is dönthet, hogy hagyja elmosódni a cseppeket, és vonalként láttatja az esőt. Tomitori azonban ezúttal úgy döntött, hogy tűéles pontokként szeretné megmutatni a cseppeket.

„Más esetben inkább vonalakat hoztam volna létre, mert az emberek ilyennek gondolják az esőt. Ennél a fotózásnál azonban látni akartam, hogy mire képes a generátor. A végeredmény szerintem elég lenyűgöző lett ahhoz, hogy bemutassa a Pro-10-et, de közben mint alkotás is érdekes legyen.

A fotózás közben a stúdióasszisztensek ügyesen kezelték a Pro-10-et, pedig akkor használták először életükben. „Ez is nagyon jó a Profotóban. Egyszerű és könnyen használható, mindenre magától rájön az ember.”  

Amióta a digitális fényképezőgépek nagyon fényérzékenyek lettek, egyre több fotós dönt úgy, hogy nem használ túl sok megvilágítást. Tomitori azonban hangsúlyozta, hogy a hozzá hasonló fényképészek számára igen fontos, hogy páratlan technikával és olyan ízléssel dolgozzanak, ami csak a professzionális alkotók védjegye.

„Digitális korszakban élünk, bárki élvezheti a fotózást, és a retusálás is nagyon könnyű lett. De profi fotósként én mindig tudatosan törekszem arra, hogy megmutassam, milyen fantasztikus potenciál van az igazi szakmai hozzáértésben. Ez az, ami kiemel minket a tömegből.”


masaaki tomitori profoto pro 10 rain

masaaki tomitori profoto pro 10 rain

masaaki tomitori profoto pro 10 rain

masaaki tomitori profoto pro 10 rain

masaaki tomitori profoto pro 10 rain



Kérem várjon!