Carmine Arrichiello olaszországi székhelyű divat- és vízalatti fotós. Már fiatalon szenvedélyévé vált a fotózás. Amikor pedig a sport iránti érdeklődése is elmélyült, boldogan fedezte fel a búvárkodást, mivel az kombinálható a fényképezéssel. Carmine vízálló tokban viszi magával a Phase One XF kamerarendszerét, amikor lemerül a tenger titokzatos világába.A víz alatti fotózás „Aztélvezem legjobban a víz alatti fotózásban, hogy olyan világba merülhetek alá,ahol nincsenek külső zajok. Azok a pillanatok, amelyeket együtt töltök afotóalanyaimmal, varázslatos élményt jelentenek: egyediek és rabul ejtők. Ha víz alatti fotózást tervezek, legelőször is el kelldöntenem, hogy mi legyen a projekt alanya. A következő döntés az, hogy makrókatvagy tájképeket csináljak-e róla. Ennek megfelelően készítem elő az objektívetés az objektívportot. Ami a vízálló tokot illeti, az a legfontosabb, hogy olyankönnyedén és rutinosan tudjam használni, mintha nem is lenne rajta a gépemen. ANIMAR szuper tokokat fejlesztett ki erre a célra: egyszerűek és biztonságosak.Még mély és bonyolult merüléseknél is kényelmes velük dolgozni.A vízalatti fotózásmeglehetősen bonyolult, sok mindenre kell figyelni. A fotózás előtt körül kellnéznem, meg kell ismernem a terepet, ahol dolgozni szeretnék. Ez váratlan helyzetekbennagy segítség lehet. Egyszer Hondurasban, a Roatán-sziget közelében merültem.Nagylátószögű objektívvel fotóztam egy cápát, amely kevesebb, mint egy méterrevolt tőlem. A cápa hirtelen megfordult, és erőszakosan megtámadta az objektívet!Engem pedig kitört a frász, mert annyira elmerültem a fotózásban, hogy atámadása meglepetésként ért.”A középformátum vonzereje „Fotográfiai tanulmányaim soránlehetőségem nyílt kipróbálni a digitális és analóg fényképezés különféleformátumait. Ekkor győződtem meg arról, hogy a középformátum illik hozzám alegjobban, mivel olyan praktikus, mint egy 35 mm-es, de közben ugyanolyan kiválóminőségű és sokoldalú, mint a full frame. A pályafutásom során eleinte időről-időre béreltem PhaseOne-t, és így megtapasztaltam azt a kiugróan magas szintet, amit nyújt: a 16bites színmélységet, a 15 fényértéknyi dinamikatartományt, a 35 mm-esnél 2,5-szörnagyobb, rengeteg pixelből álló szenzort és azt, hogy különleges célokranagyformátumú vázra is rá lehet helyezni. Úgy döntöttem, hogy megveszem, mertelengedhetetlen a munkámhoz. És be kell vallanom: ha egy ügyfelemmegismeri a Phase One-omat, akkor a szakmailag nagyot növök a szemében. Ezfontos szempont egy olyan fotós számára, aki exkluzív területen dolgozik."Mi lapul Carmine Arrichiello fotóstáskájában? Nimar XF tok és objektívport XF váz IQ3 100MP digitális hátfallal Schneider Kreuznach 35mm LS objektív Schneider Kreuznach 120mm LS makróobjektív 4 karkötő, 2 vaku és 1 zseblámpa, amelyet modellfényként használ, amikor makróképet készít.„Nyomatékosanjavasolom, hogy ellenőrizd az akkumulátor töltöttségét még az előző este. Tisztítsdmeg kend meg az O-gyűrűt, hogy biztos legyél a tökéletes tapadásban. És ami alegfontosabb: használj nagyméretű memóriakártyákat, hogy ne kelljen kinyitnod atokot fotózás közben.”Ha érdekelnek a Nimar vízálló tokjai, keresd fel ahonlapjukat: www.nimar.it
Hozzászólás írása