Vásároljon online vagy hívja a +36-1-808-9888-as telefonszámot!
Üdvözöljük oldalunkon! Szeretne bejelentkezni?

Bemutatkozik Florian Krause fényfestő

2018.01.09. 15:31
Címkék:
Szerző: BumbleBee

Florian Krause német operatőr és fényfestő. Florian szenvedélye a fényfestés és annak fényképezése, szeret különböző stílusokkal kísérletezni, új technikákat felfedezni, mint például a kizárólag fénnyel való festés, a graffiti és a fényfestés kombinálása, legutóbbi projektjében pedig a drónokkal való fényfestés területén próbálta ki magát. Florian képei művészeti remekek és a street art mulandó alkotásainak dokumentációi is egyben.


Mesélj magadról! Hol élsz, mivel foglalkozol, hogyan indultál el a jelenlegi utadon?

Jelenleg Wiesbadenben élek és dolgozok, néhány rövidebb megszakítástól eltekintve immár 20 éve hivatásos fotósként. Kommunikáció és design szakon tanultam, ahol már a kezdetektől a fényképezés felé húzott a szívem. A különféle stílusú nappali fotózások mellett megragadott az éjszakai fényképezés. Akkoriban a fényfestés abban merült ki, hogy a sötétszobában az analóg fotópapír előtt apró fényforrásokat mozgattam, mielőtt a képet a hívófolyadékba áztattam volna. Csupán kísérletestem és az eredmények is véletlenszerűek lettek, de hatalmas élmény volt!

Milyen kategóriába sorolod magad fotósként?

Mivel a fotózás eredeti meghatározása szerint fénnyel írást jelent, én a létező leghagyományosabb fotós vagyok. A fotósorozataimat precízen megtervezem előre a holdállás ellenőrzésétől kezdve a legapróbb részletekig… ezzel kapcsolatban le se tagadhatnám a német származásomat.


Mi van most a fotós táskádban?

Canon 6D fényképezőgép Zeiss Distagon objektívvel, fejlámpa, négy darab Lume Cube és egy DJI Phantom 4 drón.

Hogyan kezdtél bele a fényfotózásba?

Első kísérleteim után 2009-ben megvettem első DSLR gépemet, egy Lumix GH1-et, amit a filmezéshez magammal vittem, és ennek kapcsán egészen véletlenül hirtelen újra eszembe jutott a fényfestés. Mivel már azonnal meg tudtam nézni a fényképezés eredményét, korábbi kísérletezéseimhez képest egy szinttel tovább léptem és valódi fény-tárgyakat fényképeztem. Az új fényforrások, pirotechnikai eszközök olyan játékoknak bizonyultak, amik képesek függőséget okozni.


Mi segített, hogy a saját fényfestési stílusodat kifejleszd?

A képesség, hogy egy elemlámpára ecsetként tudjak tekinteni, mellyel fényt adhattam a sötét tárgyakhoz a hosszú expozíciós idő mellett. Néha a fény, amellyel festettem olyan haloványnak és törékenynek bizonyult, hogy nem mutatott jól abban a környezetben. A tükröződések nélkül a tárgyak laposnak és halottnak tűntek. Ezért a környezetet is fényfestéssel és színszűrővel láttam el, mintha a tárgy maga volna a fényforrás. Ez adja a képeim varázsát.

Néhány munkád dokumentum jellegű, melyben a nézőt bevezeted a street art és a graffiti világába. Miért fontos neked ez a téma?

Soha nem voltam aktív résztvevője a graffitik létrehozásának, de csodálom a cenzúrázatlan művészet eme formáját, ami bárki előtt nyitva áll. Ezek az alkotások mulandóak, sok esetben csupán a róluk készült képeken élnek tovább. A téma és az ehhez kapcsolódó fényképezési folyamat első látásra szerelem volt, sok éven át biztosította számomra a kreatív lendületet.


Hogy jött a drónokkal való fényfestés ötlete?

Ez az élmény kicsit hasonlított arra, amikor az első DSLR gépemet megvettem. A drónt először a filmezéshez szereztem be, de amikor szembejött velem a Lume Cube, megláttam a benne rejlő lehetőséget… A kis repülő kocka lehetőséget ad rá, hogy minden világítási elképzelésemet megvalósítsam. Mint mindig, az új technológia új művészeti irányzatok kialakulását segíti elő.


Mesélnél a Csernobil projektről? Vannak olyan kedvenc ott készült képeid, amik miatt úgy érzed, hogy megérte belevágni?

A Bane&Pest graffiti művész duó hívott el, hogy Pripyat elhagyott városában dokumentáljam a munkásságukat. 8 éves voltam, amikor a csernobili katasztrófa történt, de még mindig élesen emlékszem rá.
A Bane&Pest fő témája, hogy hogyan regenerálódott a természet és hódította vissza a területeit. A romos épületekből fák nőnek ki, az állatok pedig birtokba vették a várost. Farkasok, medvék, szarvasok költöztek a környékre és úgy tűnik, hogy semmi gondjuk nincs a sugárzással. Amikor a vidámparkban fényképeztünk, hangos, ijesztő robajra lettünk figyelmesek: pár vadló jött megnézni, hogy mit csinálunk.
Ez volt az első alkalom, amikor a drónnal összekötött Lume Cube-okat valódi projekt keretén belül használtam. A graffiti művészek előre kiválasztották a fotózás helyszíneit, így nekem csak a megvilágításon kellett dolgoznom.

A valóságban ez nem is volt olyan egyszerű, mint ahogyan elképzeltem. Az erős szél, erős vodka és a drón kalibrálhatatlanná vált iránytűje megnehezítettén a drón éjszakai irányítását. A képeken jól láthatóak a magas fák; az egyik ilyen fának lökte neki az erős szél a drónomat. Legalább 10 méter magasságból zuhant le, és tagadnám, ha azt mondanám, hogy nem volt látványos, ahogy a Lume Cube-ok megvilágították a fát, miközben ágról ágra estek le. Hihetetlen, de egy gyors javítás után a drón és a Lume Cube-ok máris újból készen álltak a felszállásra! A csernobili projekt számomra a hidat jelentette a graffiti fotózástól a drón megvilágítású fotózásig.



Mesélj nekünk a legutóbbi projektedről Izlandon!

Az elő pár sorozatnál fákat és kastélyokat fotóztam, de eszembe jutott, hogy milyen tökéletes témaként szolgálnának a drónokkal megvilágított jéghegyek. Hatalmas méretük, a tükröződések és a lebegő jégtömb megvilágításának nehézségei: mindez olyan izgalmas kihívásnak ígérkezett, hogy muszáj volt kipróbálnom.

Amikor megérkeztem a gleccser lagúnába, közel s távol én voltam az egyetlen ember a környéken. A jég repedezésének hangja volt az egyetlen hang, ami hallatszott. Szerencsére a drónom és a Lume Cube-ok nagyon jól teljesítettek még a jócskán nulla fok alatti hidegben is. Lenyűgözött a látvány, amikor megláttam a jégtömb fölött repülő fényt. Ez az érzés csak fokozódott, amikor az első kép megjelent a fényképezőgépem kijelzőjén.

A jégtömbök hosszú expozícióval történő fotózásánál nehezítő körülmény, hogy a jégtömbök folyamatosan mozgásban vannak. Az első fotóknál kicsit meg is lepődtem, hogy a tárgy bemozdult. Ezért rövidebb expozíciós időt állítottam be és vártam a nyugodtabb pillanatokra. Hallottam, ahogy a jég pattog és mozog, mivel a lagúna összeköttetésben van a tengerrel és a dagály lassan közeledett. A mozgást néha egy-egy nyugodt pillanat szakította meg, így lehetőségem volt éles képeket készíteni. De a végeredmény megérte a sok erőfeszítést!



Mit tanácsolsz azoknak, akik most kezdenek bele a fényfestésbe?

ISO 1000, f/11 és 20 másodperces záridő. Menj ki a szabadba alkonyat vagy pirkadat idején és figyelj a fehéregyensúlyra. És nem utolsósorban: élvezd, amit csinálsz!

Hogyan készült a kedvenc képed a Lume Cube-bal?

A fent leírt fényképezőgép beállításokkal, a Lume Cube-okat maximális fényerősségre állítva lassan haladtam kifelé a képből a drónnal. Az expozíció elindítása után először lassan balról jobbra, majd fel és le irányítottam a drónt a körülbelül 20 méter széles és 10 méter magas jégtömb körül. A drón villogó LED fényeit leragasztottam fekete szigetelőszalaggal, majd elkezdtem kikísérletezni a Lume Cube-ok számára tökéletes szöget.


A cikk forrása itt található.
Képek forrása: Florian Krause
Florian Krause munkásságáról bővebben saját oldalán olvashattok:
http://www.florian-krause.com/


  • Valós pixelszám 26,2 millió
  • Érzékelő típusa CMOS
  • Wi-fi Igen
399 900 Ft
Nettó: 314 882 Ft
519 900 Ft
Nettó: 409 370 Ft
Kérem várjon!