Mai interjúalanyom Bertalan Péter. Peti pályafutását korábban fotósként kezdte el és már akkor érezte, hogy ezen az úton kell elindulnia. Időközben egyre több inspiráció érte őt környezetéből és a nagy világból. Egyre jobban magával ragadta az animáció, a 3D és a vizuális effektek világa.Most jelenleg az egyik legnagyobb High-end animáció stúdiónál, a DIGIC Pictures-nél dolgozik. Tartsatok velem és ismerjétek meg Peti érdekes világát egy kicsit jobban. <br><br><br><br>Mikor és kinek/minek a hatására kezdtél el fényképezni?<br>A 2000-es évek elején egy reggel úgy ébredtem, hogy fényképeznem kell, a következő héten már egy épp akkor induló fotóművészeti kurzuson találtam magam, távlati terveim nem voltak, csak éreztem hogy ezt akarom csinálni. Eleinte egy kölcsönkapott Canon A1 kamerával, szinte kizárólag a fióknak fotóztam. Egyfajta meditációként éltem meg az egészet, csak pár évvel később fogalmazódott meg bennem, hogy megélhetésként is ezt az utat választom. Akkor jelentkeztem a Bálint György Akadémiára, ahonnan egyenes út vezetett a Flashback Studióba, ott ragadtam egy ideig, ahol nagyon sokat kaptam és tanultam mindenkitől.<br><br><br><br><br><br><br>Mik a kedvenc témáid, mit fotózol a legszívesebben?<br>Hivatalosan fotóriporter vagyok, talán emiatt a dokumentarista fotográfia áll hozzám a legközelebb, annak ellenére, hogy egy-két saját projekten kívül sosem dolgoztam hasonló területen. Nagyra tartom, ha valaki akár több hónapot rászán az életéből, hogy néha embertelen körülmények között dokumentálja, miként működünk mi emberek a világban. Egy időben elvarázsolt a divat, nagyon szerettem portrézni, de manapság a természet szeretete miatt szinte kizárólag tájképeket készítek.<br><br><br><br><br><br><br>Milyen előkészületeket igényelnek a különböző fotóid?<br>Minden típusú munka más felkészülést igényel, van amire egyáltalán nem kell készülnöm mert nagyon egyszerű vagy rutinból megy, de előfordul, hogy akár több hétig is tervezünk, szervezünk. Például a legutóbbi Close kampány fotózást megelőzte egy több körös casting, legalább 3-4 helyszínelés, bejárás, utazás, szállás szervezés, ezzel párhuzamosan igyekeztünk egy határozott vizuális koncepciót felépíteni a megrendelővel és a stylisttal. Konkrét képeket ritkán tervezek meg, az nem az én műfajom, jobban szeretem, ha félig-meddig spontán alakult ki a végeredmény.<br><br><br><br><br><br><br>Mi volt a legnagyobb kihívást jelentő feladat, az eddigi fotós munkád során?<br>Vannak helyzetek, amikor az energiákat nagyon nehéz megfelelően beosztani, a változó körülményekhez alkalmazkodni, esetleg extrém rövid a leadási határidő, ezekkel általában nincs problémám, személy szerint a stresszt és a rossz energiákat viselem nehezen egy éles munka során.<br><br><br><br><br><br><br>Milyen felszereléssel dolgozol? <br>Borzasztóan nehezen, de tavaly elengedtem a tükörreflexes kamerákat, Canon EOS R-t használok, Sigma ART 35-50-105 optikákkal, másra nincs igényem. Néha filmre is fényképezek, erre a célra két ősrégi manuális Nikon-t használok.<br><br><br><br><br><br><br>Jelenleg a fotózáson kívül egy kissé másabb területen helyezkedtél el. Mesélnél erről egy kicsit bővebben? <br>2012-ben jó pár év szabadúszás után, kaptam egy lehetőséget a DIGIC Pictures-nél. A DIGIC az egyik legjobb 3D animációs filmeket gyártó cég a piacon, mai napig megtiszteltetés itt és ilyen emberekkel együtt dolgozni. Elsősorban játékokhoz készítünk trailereket és átvezető videókat, mint például Assassin’s Creed, Call of Duty, Witcher 3 stb. <br>A cégnél nagyjából minden fotózással kapcsolatos feladat hozzám tartozik; stockok, textúrák fotózása, 3D scanneléssel kapcsolatos fotós feladatok, marketing és PR anyagokhoz történő fotók készítése.<br><br><br><br><br><br><br>Melyik digitális projekted volt az, ami a leginkább közel állt hozzád és miért? <br>2019-ben Tim Miller közreműködésével a Netflixnek készítettük a LOVE DEATH + ROBOTS animációs sorozat egyik epizódját, The Secret War néven. Számomra ez a film több szempontból is példa értékű, egyrészt nagy lépés, hogy a játék trailerek után egy másik piacon is meg tudtunk jelenni, továbbá a film világa, sötét hangulata, minősége is kiemelkedő. Elképesztően sok munka van egy ilyen filmben, több, mint háromszázan dolgoztunk rajta több hónapon keresztül. Apró kerék vagyok a gépezetben, de szerencsére több érdekes feladatom is volt ebben a projektben, így igazán közel áll hozzám.<br><br><br><br><br>A speciális 3D animációk, vizuális effektek, filmek és videójátékok világa rendkívül sokszínű és izgalmas. Mit gondolsz, mitől jó egy film/játék?<br>Azt gondolom, ha egy filmben nagyon látványosak a vizuális effektek, vagy egy játék világa kidolgozott és különleges, életszerűek az animációk, önmagában még elég kevés, a történet a legfontosabb. Egy jó story-t semmi sem helyettesíthet, ha viszont megvan a megfelelő történet és hozzá egy különleges látványvilág, szinte biztos, hogy jó film/játék lesz belőle.<br>Van kedvenc animációd és ha igen, melyik az? <br>The Tale of the Three Brothers (Harry Potter & the Deathly Hallows Part 1)<br><br><br><br><br>Tudnál nekünk adni egy kis ízelítőt a jövőbeli projektjeiddel kapcsolatban?<br>Régi tervem, hogy friss szemmel készítek egy dokumentációt a szocialista rendszer építészetéről, elsősorban lakóházakról, továbbá a Magyarországon honos vadnövényekről is szeretnék egy gyűjteményt. <br>Nézzétek meg Peti további természet és tájfotóit:<br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br>Bertalan Peti elérhetősége: info@peterbertalan.com
Hozzászólás írása