{{Blog.cim}}

share

A Fujifilm nagy fényerejű profi teléje a hozzá tartozó telekonverterrel együtt már 450 mm-es ekvivalens gyújtótávot kínál f/2,8-as fényerő mellett.


Technológiák

Az objektívtermészetesen fémépítésű, leginkább magnéziumötvözetből készült, teljes tömege2265 gramm. 17 helyen tartalmaz időjárásálló szigeteléseket, amelyek fröccsenővíz és por ellen nyújtanak védelmet, a frontlencsén pedig a szennyeződésekmegtapadását korlátozó fluorbevonat is található. A tubuson fókuszlimiter istalálható, amellyel a teljes, 1,8 métertől induló távolságtartományt 5 méterrőlindulóra redukálhatjuk. A beépített stabilizátor 5 értéknyit kompenzál, extrakéntpedig előre programozható fókuszpreset is van. Itt egyetlen gombnyomássalbeállíthatjuk a tárgytávolságot egy előzőleg eltárolt értékre, ami nagyonhasznos például sportfotózásnál vagy természetfotózásnál, ahol előre tudjuk,hogy témánk hol fog feltűnni. 

Az élességállításról dupla léptetőmotorosrendszer gondoskodik. A dupla motor két lencsecsoportot mozgat egymástólfüggetlenül, ami több előnnyel is járhat. egyrészt csökken a motorok általmozgatandó tömeg, ami növeli a beállítás sebességét, másrészt azobjetkívtervezésnél több lehetőséget ad az optimalizációra, ami végeredménykéntméret és képminőségnyereségként is jelentkezhet. A Fujifilmnél nem fukarkodtaka lencsetagokkal, összesen 19 elemet építettek a 200 mm-es objetkívbe, ezekközül egy Super ED, kettő ED üveganyagú, amelyek alacsony színszórásukkalcsökkentik a fellépő leképzési hibákat és javítják a kép minőségét. 

A 206 mm-es hosszúságkülönleges érték, az objetkív rövidebb, mint a 100-400mm-es modell, és alighosszabb, mint az 50-140mm-es, így nem feltétlenül szükséges hozzá különlegesenmagas táska, vagy külön tok. Jópofa apróság, hogy a tartozékként kapottnapellenzőn megjelenik a Fujifilm cég hagyományos zöld színe, amit a cég MKsorozatú filmes objektívjén már alkalmaztak a bajonettgyűrűnél, de azXF-szériában most először hoztak vissza.


Láng Péter: Fujifilm XF 200mm teszt

Nagyon nagy kíváncsisággal mentem be a Tripontba, amikormegtudtam, hogy ki lehet próbálni a Fujinon 200/2-es obiját a hozzát tartozó1.4x vel együtt, mert nagy rajongója vagyok a Fujifilm kameráknak és imádom aFujinon lencséket. 

Nem csalódtam a nagy fixben sem. Nem tudok elmenni a szépségemellett. Valami elképesztően gyönyörű selyemfényű gyöngyház-metálra hasonlítófényezést kapott amivel nehéz betelni. Egyszerűen jó ránézni a jellemzőenfekete vagy matt fehér lencsékhez szokott szemmel. Hogy a hosszútávú gyűrődésthogyan bírja majd nem tudom, nekem egy hétvégére volt hozzá szerencsém:elöljáróban annyit, hogy imádtam.


Fotók: Láng Péter

Az első fotózás ahol próbára tettem egy maraton verseny volt. Nem vagyok egyklasszikus sportfotós, nem ismerem a maratonfotózáshoz kapcsolódómesterfogásokat, egy fotós/futó kollégám lekövetése és pár hangulatfotóelkészítése volt a napi célom. Mivel nekem jelenleg csak egy X100F-em van, ígyaz óriás kipróbálásához egy X-H1-et kaptam kölcsön a Fujifilm Magyarországtól.Ezt a kamerát anno a Suzukinak fotózott autós anyagnál kedveltem meg, afutóversenyen sem vallott szégyent bár az az érzésem, hogy egy aktuálisX-T3-mal lehetne igazán kihasználni az XF200 tudását. 



Fotók: Láng Péter

A második délutáni session egy portréfotózás volt, ahol egy gitárművészbarátnőm fotóztam a természetben, itt már semmilyen összeférhetetlenséget nemtapasztaltam a lencse és a váz közt, nem érződött hogy az objektív sokkaltöbbet tudna mint a két éves H1.  Direkt olyan helyszínt választottam aholkihasználhatjuk az ekvivalens 420mm gyújtótávolságot, de közeli portrékat iskészítettem.


Fotók: Láng Péter

A lencse felépítése
A Fujinon objektívekre általánosan jellemző, hogy nagyonjó felépítésűek. Szépek, jó a fogásuk, nagyon finom a mechanikai működésük,éles képet adnak, pontosak és megbízhatóak. Az XF200 még ebben a ligában is űrhajónaktűnik, építési minősége elképesztően magas, az egész lencse méretéhez képestkönnyű és masszív. Csak szuperlatívuszokban nyilatkozhatom róla, remélem a Fujinem csak egy lencsét épített de irányt is mutat a jövőre nézve.


Fotók: Láng Péter


Stabilizálás. Mint a legtöbb nagytele az XF 200/2 is stabilizált optika. Aképstabilizátor még az 1.4x-es konverter használata mellett is olyan állóképet ad akeresőbe, hogy az ember hajlamos azt hinni hogy már az elexponált képelőnézetét látja. Szürreális. A stabilizálás akkor válik érdekessé amikor mozgótémát kell lekövetni, segít abban hogy függőleges irányba ne rázzuk be akamerát ugyanakkor megnehezítheti a téma követését. Én azt tapasztaltam hogyekkora gyújtótávolság mellett gyorsan mozgó témát könnyebb követni kikapcsoltstabilizátorral, de nem zárom ki, hogy megszokással tökéletesen működikbekapcsolva is. Egy biztos, első osztályú az 5 fényértékes stabilizálás. Statikus témára bitang hosszú záridőkkel lehet lőni. 


Fotók: Láng Péter

Képminőség
Minden optika legfontosabb tulajdonsága, amire a fotósok leginkábbkíváncsiak, hogy milyen képet ad. Szerethető? Az élességgel szokták kezdeniezért legyünk túl rajta: elképesztően éles, talán az egyik legélesebb lencseamivel valaha fotóztam. Ennél sokkal fontosabb hogy iszonyú finom, szerethetőrajza van. Nem csak a gyönyörű bokeh ami a szívemet melengeti hanem az átmenetaz éles és életlen részek közt, mert az XF200 úgy választja le a témát aháttérről hogy az közben nem ugrik le a képről, teszi ezt valami hihetetlentermészetességgel. Ennek a tulajdonságának köszönhető, hogy simán használhatóFineArt lencseként is, készíthető vele olyan fénykép ahol a néző első kérdésenem az lesz hogy milyen lencsével készült a fotó mert a képe hangulatában ragadmagával. Simán használnám olyan témáknál ahol hasznos a tér tömörítése, de akármég esküvőn is hasznos társ lehet egy másodfotós kezében. Kiemelkedőenszerethető optika. 


Fotók: Horváth Mihály

Anno a méretcsökkentés miatt váltottam Fujira. Az XF200-is egyértelműen hozzaamit várunk tőle, a megszokott 300/2.8 méretnél kisebb, lényegesen könnyebblencsét kapunk képminőségben és fókuszgyorsaságban viszont semmifélekompromisszum megkötését nem igényli az általam próbált nagytelékhez képest.Gyorsasága mellett hihetetlenül csöndes mind az élességállítás, mind astabilizálás. Monopod nélkül, szabad kézzel kitartva sem megterhelő vele amunka. Kényelmesen ki tudtam tartani, tudtam vele témát követni, könnyedénújrakomponálni, semmiféle nehézséggel nem találkoztam a használat során.Egyedül a hátsó szűrőt hiányolom belőle, az egy okos megoldás lenne. Hamárokosságnál járunk, a talpa Arca swiss formájú így adapter nélkül tehetjük ilyentípusú állványfejre vagy monopodra. Klassz részlet. 

Felhasználási területe nagyon speciális, de azt biztos hogy sokkal szívesebbentudnám rendszerem tagjának mint újra egy fullframe 300/2.8-at. 

Szívesen használnám rendezvényen a színpadiesemények fotózására, részletek elcsípésére, esküvőn a szertartáson, táncfotózásra előadáson és kreatív fotózás során is. A portré picit kiabálós, ezértcsak a közvetlen viszony megteremtése után venném elő, de a képi világa olyatad ami miatt szeretném újra használni. Talán egy T3-mal is kipróbálhatomhamarosan. :)

Láng Péter Instagram
Címkék:
A kért blogbejegyzés nem létezik, vagy időközben törölték.

Események

Események
Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

xMatyi Tibor 10 hónapja 0 hozzászólás
Események
Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

xSándor Anna több mint 1 éve 0 hozzászólás

Magazin

Inspiráció
Mesterségek Memoárja

Mesterségek Memoárja

Tripont több mint 1 éve 1 hozzászólás
Inspiráció
Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Tripont több mint 1 éve 0 hozzászólás