Ha a Pulitzer-díjas fotográfus, Brian Smith új felszereléssel dolgozik, szeretné tesztelni azt külső helyszínen is. Nemrégiben próbálta ki a Profoto új, Sony-kompatibilis Air remote TTL-S távvezérlőjét. Egy tűznyelőt fényképezett a vízparton, a napnyugta előtti arany óra rövid pillanataiban.„Amikor valami újat próbálok ki, meg szeretnémismerni a korlátait is. Úgy alakítom a helyzetet, hogy olyan változókhoz is alkalmazkodniakelljen az eszköznek, amelyek nem állnak az én ellenőrzésem alatt. Ilyen példáula tűz" – mondja Brian, aki a Pulitzer-díját az olimpia fényképezéséértkapta. Az pedig olyan világ, ahol a másodperc törtrészén áll vagy bukik minden.„A dolgok sokszor hibátlanul működnek a stúdióban, aztánaz ember kimegy a helyszínre, és rögtön rájön, mi a probléma" – jegyzimeg. „A fényképezés egyszerű dolog, ha olyan a csillagállás. De az igazibűvészmutatvány az, hogy akkor is jók legyenek a képek, ha látszólag mindenösszeesküdött ellenem.”A képek elkészítéséhez Brian három Profoto B1 függetlenvakut használt. Egyet OCF Beauty Dish White-tal kiegészítve: ezt az alannyalszemben, kissé fölé helyezte el. Az alany mögé pedig két B1-et tett ProfotoZoom reflektorokkal és 1 CTO zselés szűrővel. Majd elkezdett próbálni CirqueBishoppal, a tűzokádóval, hogy felismerjék a megfelelő képkivágást, ésötleteket gyűjtsenek.„Az első lépés az, hogy 95%-ig be kell állítani afényeket a kívánt állapotba. De nem ez a legnehezebb, hanem az utolsó 5%" –magyarázza Brian. „A hátsó fények keretet hoznak létre. Felnyitják arészleteket, de megtartják azt a hangulatot, amit szeretnék. Nem nyomják el ajelenetet, hanem úgy mutatják meg, ahogyan a szemünkkel látjuk, de ahogy amúgya fényképezőgép nem lenne képes rögzíteni.”Távol maradni a tűztőlFényképezéskor az Air Remote TTL-S nem csak rendkívül hasznos volt, hanemszinte életmentő. „Hatalmas pluszt jelentett az a képesség, hogy távvezérlésselmegváltoztathattam a vakufejek kimeneti teljesítményét ahelyett, hogy szószerint át kellett volna sétálnom a tűzvonalon."Brian készített egy közeli portrét is Cirque-ről,ahogy a csuklyáját a szemére húzza. Ehhez segítségére volt az objektívenkeresztüli mérés és a nagysebességű szinkronizálás. „Korábban nem használtamProfoto-t TTL-lel vagy a HSS-sel, ezért most mindkettőt meg akartam ismerni"– mondja Brian. „A nagysebességű szinkronizálás nagyszerű, ha a fotósként gazdag,telített hátteret szeretnék, kis mélységélességgel."És mit gondolt Brian az Air Remote TTL-S-ről,miután 30 éven keresztül manuálisan fényképezett?„Határozottan bejött nekem. Különösen azt élveztem,hogy ha találtam egy olyan TTL-expozíciót, ami tetszett nekem, akkor egyszerűenátkapcsolhattam a távvezérlőt kézi vezérlésre, hogy rögzítsem a vaku kimenetiteljesítményét.”„AzAir Remote TTL-S-sel nem volt késlekedés, és nem veszítettem szinkronsebességet.Minden gond nélkül tudtam 1/250-nel fotózni. A Profoto felszerelése kibírtmindent. Nem voltak lekésett szinkronizáció. A vaku tökéletesen villant1/6400-ra is."Felhasznált eszközök: Profoto Air Remote TTL-S Profoto B1X OCF Beauty Dish White OCF Zoom Reflector OCF Color Gel Starter Kit
Hozzászólás írása