{{Blog.cim}}

share

Szeretek ételfotózni, de mint azközismert, ételfotózni nem szeretni kell, hanem magas fokon érteni kell hozzá.Aztán ott vannak még a kötelező komponensek: kompromisszumok nélküli technika,precizitás, alázat és magas fokú kompozíciós érzék. Ebből következik, hogy egyjó ételfotó időbe kerül. Sok időbe. Mi van akkor azonban, ha ez idő nemállrendelkezésre? Fokozni kell a többi komponens tulajdonságait, tehátmaximalizálni a technikát és olyan gyorsan komponálni, hogy az már szintevarázslatnak tűnjön. 



Fekete Antonio

 20 évi konyhai tapasztalattal rendelkező szakács vagyok, olyan szakács, aki keresi és egyben nyitott a szépre, a minőségi vizualitásra.

A kulináris fejlődésem eszközeként használatos szakácskönyvek gyűjtője vagyok, aminek következtében több mint 10 éve létrehoztam egy gasztronómiai szakkönyveket értékesítő üzletet. Ételek fotózását autodidakta módon kezdtem körülbelül 7-7,5 éve, majd nem sokkal rá a könyvek forgalmazását és az ételek fotózását tekintettem mindennapi hívatásomnak. A kulináris előéletem, szakmaiságom sokban segíti a fotós tevékenységemet, elsősorban szakács szemmel értékelem az elém tett ételeket, és másodsorban fotósként, a végeredmény pedig ezek elegye, mely tükrözi az adott séf szakmai igényességét, felkészültségét és az én fotós vizualitásomat.



Tehát az egyenlet egyik felén ottvan Antonio, másikon a Bocuse d’Or elvárásai, amik találkoztak is, de egyetlentényező még hiányzott. Fotósunk szeret kísérletezni és már a verseny előtthetekkel megkeresett, hogy -szokásától eltérően- állandó fényű lámpákkal szeretnedolgozni, hiszen azonnal látszanak az árnyékok, visszaverődések, amelyekinstant kiküszöbölése azonnali sikerrel végezhető el. A lámpák tekintetében éna Nanlite-ot preferáltam, ami jó ötletnek bizonyult, ugyanis a Forza és Compacszériák nagyon jól teljesítettek. Igen, jól sejtitek, most kicsit a technikairészt fogjuk boncolgatni, de nem kell félni, nem megyek túlságosan arészletekbe:

1 db Forza 500 (főfény)
2 db Forza 200 (derítés/háttér)
2 db Compac 200 (derítés/munkafény)



A főfény beállítása és az általavetett árnyék adta a világítás karakterét, a fényformálás azonban elégrendhagyó volt. A vakuknál használatos beauty dish lett a megfejtés, amiállandó fényű LED-ekhez kevésbé alkalmas, hiszen nem emeli be a villanócsövet(jelen esetben: LED-et) a dómjába, így gyakorlatilag egy körfényként funkcionált,melyet a végén egy soft huzat tett lágyabbá. A két Forza 200 szintén hasonlóanjárt, a reflektorra tett frost fóliák egyenletesen derítették a hátteret, amunkafények (Compac 200) lágyságával párban segítettek egyenletesfénymennyiséget juttatni a témára, elkerülve a sűrű – futballistákra jellemző –több irányú árnyékosodást.

 

1. helyezett: Dánia  |  Fekete Antonio /Bocuse d'Or



2. helyezett: Magyarország  |  Fekete Antonio /Bocuse d'Or



3. helyezett: Norvégia  |  Fekete Antonio /Bocuse d'Or


Az eredmény magért beszél, Antoniohivatástudata, profizmusa és bejáratott munkamenete hiba nélkül teljesített aNanlite-ok fényében, mint azt a mellékelt ábrák is mutatják!
Végezetül szeretném megköszönni a lehetőséget a szervezőknek és Antonio-nak,hogy betekinthettem ebbe a komoly és elvárásokkal teli világba, ahol mégismindenki kedvesen és kedélyesen versenyez.

 

Ajánlott média:

   @antonio_fekete_designfood  |  cookbooks.hu  |  bocusedor.com/en

Címkék:
A kért blogbejegyzés nem létezik, vagy időközben törölték.

Események

Események
Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

xMatyi Tibor 10 hónapja 0 hozzászólás
Események
Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

xSándor Anna több mint 1 éve 0 hozzászólás

Magazin

Inspiráció
Mesterségek Memoárja

Mesterségek Memoárja

Tripont több mint 1 éve 1 hozzászólás
Inspiráció
Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Tripont több mint 1 éve 0 hozzászólás