{{Blog.cim}}
Szeretek ételfotózni, de mint azközismert, ételfotózni nem szeretni kell, hanem magas fokon érteni kell hozzá.Aztán ott vannak még a kötelező komponensek: kompromisszumok nélküli technika,precizitás, alázat és magas fokú kompozíciós érzék. Ebből következik, hogy egyjó ételfotó időbe kerül. Sok időbe. Mi van akkor azonban, ha ez idő nemállrendelkezésre? Fokozni kell a többi komponens tulajdonságait, tehátmaximalizálni a technikát és olyan gyorsan komponálni, hogy az már szintevarázslatnak tűnjön.
Fekete Antonio
20 évi konyhai tapasztalattal rendelkező szakács vagyok, olyan szakács, aki keresi és egyben nyitott a szépre, a minőségi vizualitásra.
A kulináris fejlődésem eszközeként használatos szakácskönyvek gyűjtője vagyok, aminek következtében több mint 10 éve létrehoztam egy gasztronómiai szakkönyveket értékesítő üzletet. Ételek fotózását autodidakta módon kezdtem körülbelül 7-7,5 éve, majd nem sokkal rá a könyvek forgalmazását és az ételek fotózását tekintettem mindennapi hívatásomnak. A kulináris előéletem, szakmaiságom sokban segíti a fotós tevékenységemet, elsősorban szakács szemmel értékelem az elém tett ételeket, és másodsorban fotósként, a végeredmény pedig ezek elegye, mely tükrözi az adott séf szakmai igényességét, felkészültségét és az én fotós vizualitásomat.
Tehát az egyenlet egyik felén ottvan Antonio, másikon a Bocuse d’Or elvárásai, amik találkoztak is, de egyetlentényező még hiányzott. Fotósunk szeret kísérletezni és már a verseny előtthetekkel megkeresett, hogy -szokásától eltérően- állandó fényű lámpákkal szeretnedolgozni, hiszen azonnal látszanak az árnyékok, visszaverődések, amelyekinstant kiküszöbölése azonnali sikerrel végezhető el. A lámpák tekintetében éna Nanlite-ot preferáltam, ami jó ötletnek bizonyult, ugyanis a Forza és Compacszériák nagyon jól teljesítettek. Igen, jól sejtitek, most kicsit a technikairészt fogjuk boncolgatni, de nem kell félni, nem megyek túlságosan arészletekbe:
1 db Forza 500 (főfény)
2 db Forza 200 (derítés/háttér)
2 db Compac 200 (derítés/munkafény)
A főfény beállítása és az általavetett árnyék adta a világítás karakterét, a fényformálás azonban elégrendhagyó volt. A vakuknál használatos beauty dish lett a megfejtés, amiállandó fényű LED-ekhez kevésbé alkalmas, hiszen nem emeli be a villanócsövet(jelen esetben: LED-et) a dómjába, így gyakorlatilag egy körfényként funkcionált,melyet a végén egy soft huzat tett lágyabbá. A két Forza 200 szintén hasonlóanjárt, a reflektorra tett frost fóliák egyenletesen derítették a hátteret, amunkafények (Compac 200) lágyságával párban segítettek egyenletesfénymennyiséget juttatni a témára, elkerülve a sűrű – futballistákra jellemző –több irányú árnyékosodást.
1. helyezett: Dánia | Fekete Antonio /Bocuse d'Or
2. helyezett: Magyarország | Fekete Antonio /Bocuse d'Or
3. helyezett: Norvégia | Fekete Antonio /Bocuse d'Or
Az eredmény magért beszél, Antoniohivatástudata, profizmusa és bejáratott munkamenete hiba nélkül teljesített aNanlite-ok fényében, mint azt a mellékelt ábrák is mutatják!
Végezetül szeretném megköszönni a lehetőséget a szervezőknek és Antonio-nak,hogy betekinthettem ebbe a komoly és elvárásokkal teli világba, ahol mégismindenki kedvesen és kedélyesen versenyez.
Ajánlott média:
@antonio_fekete_designfood | cookbooks.hu | bocusedor.com/en
Hozzászólás írása