{{Blog.cim}}





_________________________________________________________________________________________
HEGYHÁTI RÉKA - Ígéretek
Mestermunkám, szorosan kapcsolódik a szakdolgozatomhoz, melyegy alapot kíván adni a diplomamunkám megértéséhez. A szakdolgozatom, azönkéntesség formáival, ezen belül pedig otthontalanok mentorálásávalfoglalkozik. A mestermunkám ennek a mentorálásnak a kételyeit és amentor-mentorált kapcsolatát vizsgálja. Mestermunkám túlmutat azon, hogygyereknek lenni annyit tesz: „ártatlanok, érintetlenek és szeretettek vagyunk”.Hiszen otthontalannak lenni annyit jelent, hogy megfosztják a gyerekeketmindattól, amitől igazán boldog gyerekek lehetnek. A mestermunkám, már nem agyerekek szépségről, nem az ártatlanságról kíván szólni, hanem egy sokkalszomorúbb és zordabb valóságról. A mentorok elérhetetlensége, sokszorelbizonytalaníthatja a gyerekeket abban, hogy fontosak lehetnek valakinek.Számomra is nehéz elhinni, hogy valaki a szabadidejét feláldozva, saját élete,családja, gyereke mellett teremt egy helyet még egy idegennek. A mentorok,jövőképet szeretnének hozni a gyermekek számára, mely korántsem azt jelenti,hogy könnyebb lesz a gyerekeknek, és nem kell majd küzdeniük az életben. Nagyonis kell, hiszen meg kell tanulniuk bízni, elhinni, hogy szeretetre érdemesek. Aróluk való lemondás pedig, nem az ő hibájuk, nem az ő kudarcuk.




_________________________________________________________________________________________
REGŐS BENEDEK - Szerkezet
Úgy tűnik továbbra is él az a tévképzet, mely a fényképetvalamiféle „világra néző ablaknak” tekinti, megfeledkezve valódi, jelekbekódolt, strukturális természetéről. Ez a félreértés akkor válik visszássá, ha afényképet a valóság hiteles referenciájaként kezeli és az általa keltettmítoszok alapján világképet formál. A „Szerkezet” című munka e tévképzetkialakulásának okait vizsgálja a fénykép strukturális természetén keresztül.Ebben a kontextusban a kulisszák építészeti szituációja a fotografikus képfelépítésének és működési mechanizmusának analógiájaként jelenik meg, vizuálisés gondolati asszociációk hálózatában.






_________________________________________________________________________________________
SZALAY KRISZTINA - Made in China
Úgy 25 évvel ezelőtt, a meglazult vízumkényszernekköszönhetően Magyarországon pár év alatt szinte a 0-ról körübelül 27 ezerrenőtt a kínaiak száma. Mestermunkám helyszíne a Kőbányai úton elhelyezkedő Kínaipiac, ami a legnagyobb központja lett a magyar kínai közösségnek. Sorozatombankülönböző megközelítéseken keresztül vizsgáltam az itt összegyűlő nemzetiségekközösségi életét és a piac szerveződését. A mestermunkában egyszerre van jelena Ganz gyár indusztriális külseje, a kínai jelleg, a piaci légkör - és mindeztegy nagyon erős kelet-európai milliő veszi körül.






_________________________________________________________________________________________
PITI MARCELL - Belső tájak
Korai életszakaszunk első emlékei befolyásolják belsőhelyreprezentációnkat, vagyis azt a belső tájat, amely alapján észleljük ésértékeljük magunk körül a világot. Előzetes kutatásaimban, arra a kérdésrekerestem a választ, hogy miért kötődünk helyekhez, és hogyan formáljákbizonyos lokációk az egyén identitását? Mestermunkámban különféle vizuáliseszközöket használtam, mely stratégia tükrözi az emlékezet reproduktívjellegét. A különböző képi megfogalmazások a helyvesztés problémájának fázisaitmutatják be. A tárgyi világon keresztül ábrázoltam a személyes tér, az otthonkizökkent állapotát.





_________________________________________________________________________________________
NEOGRÁDY-KISS BARNABÁS - ...___...
Ház, kerítés, ház, kerítés, ház, kerítés. Amagyarországi állami gondozásban élő gyerekek egy része olyan településeken él,amelyek kialakításának egyformasága az egyenlő eséllyel indulást hivatottkifejezni. A szabályosan tagolt lakrészek és ideiglenes lakóik mindennapi életea városokban élő többségi lakosság számára ismeretlen, elzárt terület. Akönyvbe szedett fotósorozat egy gyermekfalu világának szubjektívdokumentációja, amelyet egy majdnem 20 éve nevelőszülőként dolgozó anyaszemélyes beszámolója kísér.




_________________________________________________________________________________________
KOZÓ ATTILA - Pláza
A pláza illúzió. Szimulációja a városnak, a szociálistérnek, egy ideális valóságnak. A vásárlás és fogyasztás mellett rekreációstevékenységek sorozataival azonosulva létezhetünk, elore megépített keretekközött. A társas magány helye, az ur amelyben a tér rendeltetése önmagátkérdojelezi meg. A hely tulajdonságai; a víz, növények, hangok és fényekészrevétlenül épülnek be a tudatba, a valóságnál valóságosabban reprezentálvaaz örökkévalóság illúzióját.





_________________________________________________________________________________________
TURÓS BALÁZS - Párhuzamos valóságok
Magyarország perifériáin - köszönhetően a közmunka programvisszásságainak, a fiatalok abszolút perspektívavesztésének és a roma lakossághelyzetének - olyan mértékűre nőtt a társadalmi egyenlőtlenség, hogy teljesenpárhuzamos valóságok alakultak ki, amelyek között megszűnt az interakció.Mestermunkámban ezeket a valóságokat szerettem volna ütköztetni, mégpedig azegyik véglet minél pontosabb ábrázolásával. Ehhez nem csak dokumentaristamódon, a szélsőséges helyszíneken fotóztam, hanem szimbólumokat is kerestem,amelyek esszenciálisan adják vissza a perifériára szorult területekhangulatát.

_________________________________________________________________________________________
TIMÁR SÁRA ERZSÉBET - Kultúrház
Magyarország kultúrházainak története messzire nyúlikvissza, mégis leginkább a szocialista közművelődés szánt nekik meghatározószerepet. A jelenkor igényeinek megfelelően az utóbbi években számos épületetsikerült felújítani – egy részük azonban ma is olyan érzetet kelt, minthamegállt volna bennük az idő. A változás és a mozdulatlanság egyszerre jellemziezt az egész országra kiterjedő intézményrendszert, amelynek tereiben történikma is rengeteg ember kulturális és szabadidős tevékenysége. A sorozat az országkülönböző művelődési házain keresztül ábrázolja azt, ahogyan múlt és jelentörténeti nyomai egymásra rétegződnek ezeken a helyeken.





Ha kíváncsi vagy a hallgatók további munkáira, akkor látogass el a foto.mome.hu vagy a diploma.mome.hu weboldalra.
Hozzászólás írása