{{Blog.cim}}

Mik a legemlékezetesebb pillanatid, mint fotós? Utazófotósként van egy rövid listám, amin a kimondottan fantasztikus élményeimszerepelnek. Amikor egyedül vándoroltam Namíbiába a halott fák erdelyébe,amikor napsugarakat fotóztam egy sziklaszírtről kínában vagy amikor sarki fénytörökítettem meg Izland partjainál.
Azonban ezeket mind felülmúlta az az élmény, amikor 30percig fotóztam egy kislányt (lásd afenti képen) az otthona előtt Villa de Leyva városában, Kolumbiában. Ez volt azelső alkalom, amikor fotót készítettek róla. Egy professzionális modellönbizalmával rögtön a nap csúcspontjává vált. Úgy gondoltam, hogy ez egyfelejthetetlen élmény volt számára is és ezért ez a legnagyobb élmény számomrais, ami valaha történt velem fotósként.
Két éve eszem ágába sem lett volna ezt a fotót elkészíteni.Minden pillanatban tájfotózáson járt az agyam. Hogyha teljesen őszinte akaroklenni magammal, akkor kissé féltem is attól, hogy mesterséges fényhasználatával embereket fotózzak. 2014 áprilisában mégis megpróbálkoztam akörnyezeti portrékkal és teljesen magával ragadott a műfaj.
Ebben a cikkben pár útmutatót fogok veletek megosztani, hogyhogyan tudtok ilyen fotókat készíteni mindössze egy nagy látószögű objektívvelés egy darab vakuval. De először elmondok egy titkot, egyáltalán nem nehéz.
Az első lépés, hogy magát a fényképet jól készítsük el. Aképek átdolgozása ugyanolyan fontos, de ezt majd egy jövőbeli cikkben nézzükát. Kezdjük a létfontosságú technikákkal, majd haladjunk tovább afelszerelésre.
A fény
A portréim 90%-nál mindössze egy darab off-camera vakuthasználok fényformálóval, ami általában egy softbox vagy egy esernyő. Alegfontosabb szabály vaku használatakor az, hogy „ne szúrd el a képet,” amiáltalában akkor fordul elő, ha túl erős a vaku fénye. Inkább egy egészségesegyensúlyt kell megütni a vaku és a természetes fény mennyisége között, így avaku jelenléte felismerhetetlen a laikus számára, de a modell mégis világosabba képen, mint az alulexponált háttér.
- Most kapcsold csak be a vakud és a kioldód.
- Állítsd át a vakud manuális módba.
- Általában 45 fokos szögben állítom be a vakut a modellemhezképest, körülbelül 2-3 láb távolságra (kicsit kevesebb, mint 1 méterre), a fejefölé és lefele irányítva.
- 1/16 erősségen szoktam kezdeni, amikor szabadban fotózom ésállítom át annak megfelelően, hogy kellően elkülönüljön a háttértől a modellem,de ne tűnjön úgy, hogy arcon vakuztam őt.
Utómunka
Először a fotónak kell önmagában jónak lennie, de szükségedlesz megfelelő utómunkára is, hogy azt a hatást elérd amit ezeken a képekenláthatsz. Ezeket az utómunka trükköket egy jövőbeli cikkben fogom részletezni.
Köszönöm, hogy elolvastad a cikket és sok sikert kívánok afotózáshoz!
A képek Ken Koskela tulajdonát képezik. [Digital Photography School]
Hozzászólás írása