Vásároljon online vagy hívja az alábbi elérhetőségek egyikét!
Üdvözöljük oldalunkon! Szeretne bejelentkezni?

Egy fotózás, négy beállítás - Alexis Cuarezma

2015.01.21. 13:33
Címkék: profoto
Szerző: Andrea

A San Francisco-i Alexis Cuarezma fotóst arra kérték fel, hogy készítsen képeket az amerikai futball válogatottról a Sport Illustrated magazin számára. Mindössze egy perc állt rendelkezésére játékosonként és nem egy, hanem 4 különböző felvételt kellett elkészítenie.

Lehetetlen? Korántsem…!

A helyzetet tovább bonyolította, hogy a fotózás három részből kellett hogy álljon. Az első, a már említett portrésorozat mind a 23 játékosról, négy különböző fénybeállításban. A második részben kellett elkészíteni a magazin címlapfotóját a csapatkapitányról, Clint Dimpsey-ről. Harmadjára egy csoportkép elkészítése volt a feladat az amerikai csapatban játszó német játékosokról.

Nehezítésképp a külső helyszínen sem árnyékos rész, sem hálózati csatlakozó nem állt rendelkezésre. Hogyan tudta mindezt Alexis megoldani?

Áramellátás hiányában kibéreltek több Profoto B4 akkumulátort, illetve felépítettek egy komplett stúdiót négy fénybeállítással. Az beállításokat különböző csatornára állította a rádiós kioldón, így könnyen és egy gombnyomással tudott váltani a fényviszonyok között.

Az négy beállítás az alábbiak szerint alakult:

Első rész - 4 különböző fénybeállítás egy set-ben

Az első beállításnál sötét, drámai hatásra törekedtek, mindössze egy fényforrást használva: Soft Light Reflektort ráccsal.


A második beállításhoz Narrow Beam Reflector volt a fő fényforrás sárga fóliával, hogy egy kicsit melegebb benyomást keltsenek a képek. Háttérfénynek Magnum Reflector-t használtak kék színezőfóliával, illetve két softboxot alulról derítésnek.

„Ilyen munkáknál általában szűkítővel szoktam fotózni, de mivel külső akkumlátorokkal dolgoztunk, hogy gazdaságosabb megoldást válasszak, úgy döntöttem, a Narrow Beam Reflector-t használom, mellyel kevesebb energiafelhasználással is hasonló eredményt tudok elérni.



A harmadik beállításnál már kevésbé drámai hatás volt a cél. Alexis Rembrandt képeiből merített inspirációt és a softbox használata mellett döntött.  

„Amint látszik, az árnyékos részek nem olyan sötétek, mint a Reflektor használatával és a háttérre is több fény jut.”- magyarázza Alexis.


A negyedik beállításhoz szükség volt az asszisztens segítségére, aki fekete kartont tartott a modellek mögé, amíg a profilfotók készültek.

„Teljesen más hangulatot szerettem volna, ezért volt szükség a fekete háttérre. Ezek a képek egészen eltérő hatást keltenek az előzőeknél. Kyle Beckerman-ról készített kép a kedvencem, mert a Narrow Beam Reflector fénye nagyon jól mutat a rasztatincsein. „

 

Második rész - a címlapfotózás




A Clint Dempsey-ről készült címlapfotóhoz egyenletes fényre volt szükség, ezért a képek elkészítéséhez négy Softboxot használtak.

 

Harmadik rész – csoportképek


Végül, miután mindennel elkészültek, jöhettek a csoportképek. Ebben a beállításban Alexis ugyanazt a fényt használta, mint a címlapfotó elkészítésekor.




A fotózásról még több infót Alexis blogján, illetve weboldalán találsz.

 

 

 

Kérem várjon!