Fejér BernadettExitusMestermunkámban a halállal mint érzettel foglalkozom. Képeimen saját tapasztalat alapján kialakult érzésvilágot fogalmazok meg, természetesen viszonyulni a halálhoz, ami nem csak egy szó, amit nap mint nap használunk, hanem súlya van és egzisztenciális változásokat okozhat. A halál megtapasztalásának élménye abban az esetben, hogyha a hit jelen van életünkben, valamint a természet mint szimbolikus segítség áll rendelkezésünkre, akkor a halál is egy természetes dologgá válik.Generál KristófNyolcadik kerületben élő roma fiatalokkal,véletlenek folytán kialakított kapcsolataim, addig ismeretlen, újfajta,sokszínű Józsefváros képét tárták elém. A legfőbb jelenség, mely kutatási irányvonalat adottmestermunkámhoz: miként hat napjaink nyolcadik kerületének ifjúságikultúrájára az intenzíven jelen lévő amerikai életérzés, mely itt találkozik a jólismert nyolckertoposszá vált hangulatokkal . Gombás BiancaNOTHNG IS OKSzemélyes problémáink és társadalmunkműködésének rendellenességei szorosan összefüggenek. A szorongás, atehetetlenség és a kilátástalanság tetten érhető az egyén, a család, a város mindennapjaibanvagy akár az egész történelmünkben. Az öcsém, a gyermek gondjaiból kiindulvafelteszem a kérdést: miért nincs rendben semmi? Mi az ok és mi az okozat,hogyan következtethetünk egyikről a másikra, tehetünk egyáltalán különbségetjelentéktelen apróság és súlyos probléma között?Hodosy EnikőEmberi kapcsolatokban a súrlódások során gyakran sérülünk lelkileg. Ahogyegy verekedés vagy összekapás után a testünkön is maradnak zúzódások, ugyanúgyigaz ez lelkünkre, szellemi lényünkre is... Az érdekelt, hogyan lehetne a lelkisérüléseket képekben ábrázolni, vizualizálni egy belső, megfoghatatlanállapotot. A sorozatot női szemszögből éleztem ki, hogyan szenvedünk elsérüléseket emberi játszmáink során, illetve a test, lélek, szellem nyomorultságamennyire tud egymásból fakadó és összefüggő lenni. Ennek kifejezésére elsősorban véraláfutásokból és hegekből indultam ki, melyek allegóriái lehetnek alelki sebesüléseknek. A zúzódásokról készült felvételekhez, fotónapló szerűválogatásomból társítom a képeket a törzsanyaghoz, illetve a kultúrális ésművészettörténeti utalásokon keresztül terjesztem ki térben és időben agondolatmenetet. A végeredmény így egy atmoszferikus, asszociációs halmaz, melykülönböző síkokon értelmezi a problémát, így a személyességen túl, egyálltalánosabb mondanivaló fogalmazódik meg. Fontos eleme a sorozatnak, hogy nemleplezi le a fájdalom okozást, az megmarad egyfajta vizuális lebegtetésszintjén, ezzel élezve ki a lélek síkjára a jelentéstartalmat.Krista MátyásCutsA sorozat a környezeti erőforrások pazarlásánakproblémájával foglalkozik. A természetből kivágott szeletek megjelenítik azokataz értékeket, amelyeket az emberiség kihasznál. A képek a környezetből valómesterséges eltávolítás gesztusát képviselik, érzékeltetve a helyzetet, amelysorán az ember már nem része a természetnek, hanem fölé helyezi magát. Pall TamásArbVau NetworkAz ArbVau Network egyspekulatív videojáték fizikai és virtuális terében mutatja be, hogy az egyénmiképpen válhat spammé annak érdekében, hogy visszafoglalja a web 2.0 onlinefelületeit, melyeken önmaga számszerűsítése és áruvá tétele zajlik.A kisajátításhoz szükségesön-replikálás (spamesítés) folyamatát mutatja be a játék, melynek során azegyén spam-ként sokszorosítva önmagát létrehozza multi-perszonális ésszétszórt, torzított avatár közösségét, minek segítségével saját adat-folyamátzavarhatja össze és teheti „koszossá”.Rácmolnár MilánRecurrenceÁllatkerti állataimat digitális utómunkával manipuláltam, ám ezen manipuláció első olvasatra nem szembeötlő. Az állatkert kifutói és imitált életterei az adott fajra jellemző fontosabb információkat próbálják összegezni, rekonstruálni, de merőben más értékrendszer szerint, mint ahogy azok a valóságos élőhelyeken megjelennek. Ezek a kis hibák, csúsztatások, mint egy apró ismétlődő részlet egy fotón, észrevétlenül kúsznak be a kollektív tudatunkba.Rétfalvi SomaA csomagolóanyagoklegfontosabb feladata a bennük található tárgyvédelme.Amint a feladatukat ellátták, feleslegessé válnak. Sokan csakeldobálják őket a természetben, így hagyva nyomokat magukután, jelezve a folytonos emberi jelenlétet. Sokszor már észresem vesszük őket, olyanok mintha mindig is ott lettek volna; szinte tökéletesenilleszkednek a környezethez.A csomagolóanyagok elsődleges funkciójaa védelem,de ambivalens módon mégisezek az anyagok válnak elsőként a természetrekárossá az óvás helyett.A cikkben szereplő képek csak egy válogatás. A teljes gyűjtemény megtekintéséhez kattints ide.
Hozzászólás írása