Vásároljon online vagy hívja az alábbi elérhetőségek egyikét!
Üdvözöljük oldalunkon! Szeretne bejelentkezni?

4 dolog, amiből nem szabad engedni egy fotózáson

2016.09.19. 15:31
Címkék: , phase one
Szerző: Voodoo

Kim Temple megossza velünk tapasztalatait és leírja, hogy ő miből nem enged, ha fotózásra kérik fel.


Egy hivatalos fotózásra felkészülni stresszes dolog, legyen az kicsi vagy nagy. Sok mindent el kell dönteni előre és a döntések nagyrészét nem hozhatod meg magadtól. A kreatív rendezőtől, a produceren keresztül az account menedzserig mindenki – jogosan – bele szeretne szólni a folyamatba.
Egy dolgot megtanultam a pályafutásom során. Még a legjobban elképzelt ötleteknek is alkalmazkodniuk kell a körülményekhez, ahhoz hogy megvalósulhassanak. Hidd el, láttam már egy s mást. Volt rá példa, hogy a gyárból érkezett kocsi nem volt lefestve és Plasti Dip-pel oldottuk meg a problémát és volt olyan is, amikor repüléstilalmi zóna akadályozott meg a munkába, mert éppen katonai gyakorlat volt. Ezzel azt akarom mondani, hogy bármi megtörténhet, és van, amire nem lehet felkészülni előre.
Ezért is kell megtanulni, hogy mikor érdemes mindenképpen kiállni a nézőpontod mellett. Így tényleges kreatív munkát tudsz majd végezni és nem csak egy majom leszel aki parancsra nyomkodja a kioldó gombot. A következő négy pont az, amiből én nem engedek egy fotózás során. A fotók az Eastman amerikai ruházati cég számára készített, legutóbbi sorozatból vannak.


1) Helyszín

Outdoor és lifestyle fotósként a helyszín nagyon fontos számomra. Az IGAZI a király. Lehet szimulálni a hőséget, az esőt, a havazást vagy lélegzetelállító tájakat, de valahogy mindig hitelességét veszti a végén az igazival szemben. A fotózás hangulata és a fotók teljesen a helyszíntől függnek, ezért az utolsó csepp véremig harcolok, hogy a legjobb helyszínt találjam meg.
Az Eastman reklámprojekt keretein belül megpróbáltuk bemutatni, hogy mennyire sokrétű ruházattal rendelkezik a gyártó. Kitettük a sivatagi forróságnak és a hegyek nyirkos, hűs környezeti hatásainak is. A forró sivatagi képet az arizóniai Antilop Kanyonról készített fotók ihlették, ahol a keresztül-vándorló tömeg által levegőbe repített homokfelhő és a napfény játéka önmagában gyönyörű látvány. Pontosan ugyanarra a fényre volt szükségem, de egy sokkal drámaibb környezetben. Égbenyúló homokkő falak nyújtották a megoldást.
Úgy gondolom, hogy a csapatom fantasztikus helyszínt talált. A producerek örömére, kimondottan gyorsan megjártuk az oda-vissza utat és még a pénzügyi keretet sem léptük át.




2) Tehetség

Bármilyen szép helyen is jársz a világon, ha nincs veled a megfelelő modell, akkor nem fog jól sikerülni a fotó. Mindegy, hogy régi ismerősök közül választasz valakit, vagy egy ügynökség válogatja ki neked az általuk jónak ítélt modelleket, fontos, hogy te, mint fotós/rendező beszélj a modellekkel a fotózás előtt. Minden tekintetben légy őszinte az elvárásaiddal, a helyszínnel és a rendezéssel kapcsolatban egyaránt.
A modell kiválasztásánál, az előzetes beszélgetésnek köszönhetően nem lesz probléma a döntés és annak indoklása sem. „Jól néz ki”, ennyi nem elég, ahhoz hogy meggyőző legyél egy beszélgetésen. Sokkal jobban hangzik az érvelés, ha például a következőképp hangzik el. „Amikor Skype-on beszéltem vele, elmondta milyen sokat túrázik extrém környezetben, parancsra ugrik hátraszaltót és nem utolsó sorban rengeteg energiával rendelkezik”. Pontosan ez történt, amikor Zuma-t választottuk a kampány modelljének. Tetszett külsőre, de a koszos és poros környezethez való hozzáállása keltette igazán életre a fotókat.





3) Felszerelés

Mindegy, hogy a kliens mit kér, használd azt a felszerelést, amivel te kényelmesen tudsz dolgozni. Te egy autóversenyző vagy és a felszerelésed a kocsid, ezért ez is épp oly annyira kihatással van a végső fotókra, mint a helyszín.
Tudtam, hogy a fotók gigantikus plakátokra lesznek nyomtatva, ezért az elérhető legmagasabb felbontásra és legrészletesebb képminőségre volt szükségem. Azt is tudtam, hogy szűk kanyonokban, folyóparton és hegygerinceken fogunk fotózni, ezért beakartam mutatni az epikus tájat, de ugyanakkor az akcióhoz is közel szerettem volna maradni.
Pontosan ezért az egész kampányt a Phase One Schneider Kreuznach 35mm LS f/3.5 Blue Ring objektívvel lőttem végig. El voltam képedve az objektív - az IQ3 100MP hátfallal kombinált - saroktól sarokig tartó élességén, amit teljesen nyitott rekeszállapotban is megtartott.
Alapjáraton, nem tartom gyorsnak a középformátummal való munkát, de ebben az esetben ennek köszönhető, hogy napok alatt végeztünk az egész kampánnyal és nem mentek el rá hetek.




4) Az utómunka

A produkció csak a munka fele. Mindegy, hogy állókép vagy mozgókép, mivel a kreatív víziód az utómunka során teljesül ki. Az egész projektnél a Capture One 9 szoftvert használtam, mivel ezzel tudtam a legtöbb részletet és a legszebb színeket kihúzni a fotókból.
A fotókkal teljes mértékben a valóságot akartuk visszaadni, tehát amit a képeken látsz, az úgy is nézett ki, ezért is volt fontos a realitás talaján maradni, csak egy picit meg kellett nyomni azokat a részleteket.
A RAW fájl csak egy alap, amire felépítheted a történeted, ezért ne hagyd, hogy ez megállítson a kreatív elképzelésed megvalósításában.



Meg kell találni az egyensúlyt a micro menedzselés és a kreatív ötleteidért való harcban. A te dolgod, mint fotós, hogy a csapatod végigvezesd a kreatív procedúrán és egyértelművé tedd, hogy mit szeretnél elérni. Azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy csapatként kell dolgoznotok.
Mindig lesz valami, ami kicsúszik az irányításom alól, de ezért a négy dologért mindig érdemes harcolni.


Tim Kemple

Tim Kemple Salt Lake városából származó fotográfus, aki épp ugyanúgy imád történeteket mesélni a hegységek gyönyörű tájairól, mint ahogy a város energiával teli életéről. Hat kontinensen és több, mint harminc országban rendezett s fotózott különböző márkáknak, mint a Dodge Ram, a Land Rover, a BFGoodrich, a Phase One, a RedBull, a Google, az Instagram, a The North Face és a Colorado állam. További munkáit a honlapján találod a következő címen, www.kemplemedia.com.






Kérem várjon!