{{Blog.cim}}

Nem sokan értenek a fényeléshez magas fokon. A drága szűrők és az előrebeállított presetek korát éljük, egyre kevesebben tanulják meg szabadon használnia rendelkezésükre álló eszközöket. Pedig a színek módosítása hatalmas kreatívlehetőségeket rejt magában. A fotós szinte festővé válik, tökéletesítheti vagyéppen teljesen áthangolhatja a fényképeit.
Michael Salisbury előszeretettel használja a fényelést arra, hogy érzelmitöltetet adjon a képeinek. Már-már védjegyévé vált az a drámaiság, amelyet aszínek manipulálásával hoz ki a képből. Szerencsénk van, mert az egyik legújabbképe kapcsán most három kedvenc presetjének kreációját is megmutatta.

Ez a lélegzetelállító kép egy hideg és szeles hajnalon készült a chicagóiHard Rock Hotel tetején. Hamar kiment az álom Michael szeméből, amikor lenézetta 150 méteres magasságból. XF IQ1 80MP rendszert vitt magával, és SchneiderKreuznach LS 28mm f/4.5 objektívet. A széles látószög miatt remekül látszik aházak közötti „szakadék”, érezzük a mélység vonzását. Hogy minél kevesebb zajlegyen a képen, Michael 35-re állította az ISO-t, amihez a záridő 1/40s lett.
1. Mélységés drámaiság
Ebben az első változatban az volt Michael célja, hogy a képet dramatikussátegye mély, elfolyó árnyékokkal és semleges középtónusokkal. Ehhez a CaptureOneCurve beállításait és Color Balance Tool-t használta.

Az eredeti kép kissé zöld. Michael első dolga az volt, hogy javítson afehéregyensúlyon. Szereti kissé hidegebbé tenni a képeit, de inkább csak ízlésből,nem azért, mert az technikailag helyesebb lenne.

Apróbb változtatásokat végzett csak a Color Balance Tool-lal, a változásmégis feltűnő. A legfontosabb módosítás az árnyékokkal történt, ami tetszetős, hidegárnyalatokat adott, együtt a Curve beállításaival. Michael emellettdeszaturálta a kékeket, hogy az épületek szürkés-ezüstös árnyalatot kapjanak.Az elkészült képen a házak szinte kitörnek a mélységből, az árnyékból.
2.Tiszta és ragyogó
A második változat hasonlít az eredeti képre, deminden ragyogóbb rajta. Az előbb bemutatott stílushoz képest békésebb hangulatú,természetesebb benyomást kelt. Jobban áthatja a hajnali fény, a korai óráknyugalma, több részlet látszik a házakból és az utcákból is.


3. Fekete-fehér
Végül egy karakteres stílus, amelyet Michaela CaptureOne Black and White eszközével hozott létre. Megtartotta azelőző két kép hűvösebb fehéregyensúly-beállításait, majd a kékeket kicsitlejjebb húzta a színérzékenységi beállításokban. Ettől kissé kontrasztosabblett a kép. Emellett enyhe kék árnyalatot adott az árnyékoknak (split toning),hogy a fotó ezüstösebb legyen. Az expozíciós görbe beállításait az elsőváltozatról másolta át, így elfolyó árnyékokat teremtett. Michael azért szeretia fekete-fehér képeket, mert szerinte azok békét, nyugalmat árasztanak,nemfelkavaróak.


Hozzászólás írása