{{Blog.cim}}
„Bármi is a munkád, hajtson a szenvedély és a szakmaiság.A siker kulcsa szerintem az, hogy a kettő egyensúlyban legyen.” (Giampaolo Sgura)
A család hatása
„Nagyon sokat tanultam az apámtól, aki földműveléssel foglalkozott. Bennevan abban, ahogyan az emberekkel bánok, ahogy együtt dolgozom velük. Hogy mindenkiheztisztelettel fordulok, és szerencsésnek érzem magam, hogy ilyen nagyszerűmunkám van. Az apám akkor is mosolygott, ha éppen lerobbant az egyik gépe.Örült, hogy meg tudja javítani, és nem fog több napot veszítenie a mezeimunkából. Esténként úgy jött haza hozzánk, hogy büszke volt magára azért, amit aznap elvégzett. Ez aháttér segít nekem abban, hogy értékeljem az életet, a napot és a kölcsönöstiszteletet.”
Az építészettől a divatig
„Milánóban és Berlinben tanultam építészetet, de az alatt az öt év alatt többet forgattam aVogue-ot, mint Vitruvius vagy Le Corbusier könyveit. 15 éves korom óta tudtam,hogy az én világom a divat. Az építészet nagy szenvedélyem volt, és ma is az.Most abban segít, hogy könnyebben meg tudjam komponálni és felvázolni abeállításaimat. A divatfotózáshoz komoly hozzáértés kell. Úgy kell dolgozni,mint egy rendező. Kontrollálni minden egyes részletet. Azt hiszem, az építészekugyanezt csinálják, csak nekik hónapokat vagy éveket kell várniuk, míg azötleteik valósággá válnak. Nekem az a szerencsém, hogy rögtön láthatom.”
„Perfekcionistavagyok. Ha nem tetszik valami, akkor addig fotózom újra és újra, amíg afejemben lévő ötlet valósággá nem válik a képen.” (Giampaolo Sgura)
Azinspiráció
„Engem adivat szépsége és álomvilága inspirál. Már gyerekkoromban lenyűgöztek amagazinok, ahol minden oldal telis-tele volt ezzel a különleges és távoliszépséggel.
Fotósként sok ötletet és ihletet kapok a nagy divattervezőktől éskollekcióiktól. Némelyik nagyon kreatív és előremutató, így olyanmagazinanyagot inspirálhatnak, amely például az évszak trendjét mutatja be. Máskormeg egészen új koncepciót alakítok ki, amelyet – mondjuk – egy olyan jelenetinspirál, amelyet a moziban az utcán vagy a klubban láttam. Bármi adhatösztönzést, amit aztán átfordítok a fényképekbe. A ruha csak hab a tortán, atökéletes végeredmény érdekében.
Legszívesebben modelleket fotózok. Szeretem, ahogy átalakulnak, keresik akihívásokat, mozognak, és karaktereket hoznak létre. Ha jól választottad ki aszereplődet, akkor már megtetted az út felét ahhoz, hogy jó legyen a képed.Amikor fotózok, mindig végiggondolom a fogyasztókat, akiket inspirálhat amunkám. Azt szeretném elérni, hogy másolják le azt a megjelenést a sajátéletükben, vagy pedig menjenek be a boltba, és vegyék meg valamelyikruhadarabot. A divatképeknek ma közvetlen és tiszta hatása kell hogy legyen.”
Az XF kamerarendszer használata
„16 évvelezelőtt filmre kezdtem fényképezni, aztán 10 évvel ezelőtt átváltottam adigitális technikára. Ez az életemet is megváltoztatta. A Phase One akezdetektől fogva a kedvenc digitális hátfalam volt. Mára egy nagyszerű fényképezőgépetis kifejlesztettek hozzá, így a legjobb eszköz lett belőle, ami életemben akezemben volt. A szoftverük, a Capture One Pro lerövidítette az időt, amit azutómunkával kell töltenem. Így többet foglalkozhatok a kreatív folyamattal,mint a képszerkesztéssel. A fájlok elképesztően részletesek, össze se lehethasonlítani őket más digitális kamerákkal.”
A stúdióbankészülő divatfotóimhoz, amelyeket klasszikus stúdiófelvételeknek szoktamnevezni, a Schneider Kreuznach 120mm objektívet használom. Sziluettekhez ésportrékhoz tökéletes. Sokat segít, hogy a modellnek erős jelenléte legyen.”
Giampaolo Sgura a Phase One XF 100MP kamerarendszerrelés a Schneider Kreuznach objektívekkel fotózik. Nézd meg a teljes portfólióját: www.giampaolosgura.com
Hozzászólás írása