{{Blog.cim}}


Miután először használta a Pro-10-et, Tomitori akövetkezőket mondta. „Tetszik. Nagyon gyors, ami nagy előnyösszámomra, hiszen a villanásiidőtartam különösen fontos a munkámban. Egyszerűen hihetetlen, hogy ilyentűélesen meg tudom fagyasztani az esőcseppeket. A Pro-10-zel gyakorlatilagbármit ki lehet merevíteni, és ez a legfontosabb dolog.”
Tomitori nagyon szereti a szemet gyönyörködtető, homályos részleteket. „Régebben, amikor még filmre fotóztunk, az ezüst-halogenid részecskékesztétikai minőséget adtak az elmosódásnak, de a digitális (pixelalapú)fotózásban valahogy inkább piszkosnak tűnik. Régen a homályosság a szépségmegjelenése volt, ma inkább hibának tartják. Az ezüst-halogenid és a szögletespixel között egy A4-es méretű nyomaton csak apró a különbség, alig észrevehető.Azonban ha nagy posztert nyomtatnak a fotóból, akkor minden életlenségeszembetűnővé válik. Ezért mindig arra törekszem, hogy az általam létrehozottelmosódás kifejezetten esztétikusnak látsszon.”
A SHOOTING magazinnak szánt divatfotókkal Tomitori meg szerette volnamutatni, hogy egy japán ember hogyan látja a japán stílust. „Azért választottamezt a témát, hogy a japánt szembeállíthassam az európai divattal. Úgy fogtamfel, hogy ezekkel a fényképekkel összemérem a munkámat és a kreativitásomat avilág más részein élő fényképészekével, akik szintén a Pro-10-et használják.”
„A célom az volt, hogy lélegzetelállítóan szép képeketkészítsek egy japán modellről. Az, hogy az esőcseppeket is belekomponáltam,remek lehetőség volt arra, hogy leteszteljem a Pro-10-et.”



A legtöbb ember úgy képzeli el az esőt, hogy függőlegesvonalakból áll, az égtől a földig. A Profoto Pro-10 minden egyesesőcseppet meg tud fagyasztani, de természetesen a fotós úgy is dönthet, hogyhagyja elmosódni a cseppeket, és vonalként láttatja az esőt. Tomitori azonbanezúttal úgy döntött, hogy tűéles pontokként szeretné megmutatni a cseppeket.
„Más esetben inkább vonalakat hoztam volna létre, mert azemberek ilyennek gondolják az esőt. Ennél a fotózásnál azonban látni akartam,hogy mire képes a generátor. A végeredmény szerintem elég lenyűgöző lett ahhoz, hogybemutassa a Pro-10-et, de közben mint alkotás is érdekes legyen.
A fotózás közben a stúdióasszisztensek ügyesen kezelték aPro-10-et, pedig akkor használták először életükben. „Ez is nagyon jó aProfotóban. Egyszerű és könnyen használható, mindenre magától rájön az ember.”
Amióta a digitális fényképezőgépek nagyon fényérzékenyeklettek, egyre több fotós dönt úgy, hogy nem használ túl sok megvilágítást.Tomitori azonban hangsúlyozta, hogy a hozzá hasonló fényképészek számára igenfontos, hogy páratlan technikával és olyan ízléssel dolgozzanak, ami csak aprofesszionális alkotók védjegye.
„Digitális korszakban élünk, bárki élvezheti a fotózást, ésa retusálás is nagyon könnyű lett. De profi fotósként én mindig tudatosantörekszem arra, hogy megmutassam, milyen fantasztikus potenciál van az igazi szakmaihozzáértésben. Ez az, ami kiemel minket a tömegből.”





Hozzászólás írása