{{Blog.cim}}

Hogyan dolgozik a vizuális osztály?
Először a Fritz Hansen „megjelenésének" mágusa, MieSandfeld, a vizuális osztály képviselője adott betekintést a munkájukba.
"Minden az úgynevezett brieffel kezdődik. Előszöreldöntjük, hogy mely termékeket fogjuk fotózni. Majd meghatározzuk a képekcélját és a célcsoportot. Ez nagyon fontos ahhoz, hogy a képek megfelelő módonmutassák be a termékeinket. Döntenünk kell a kép elkészítésének gyakorlati vonatkozásairól,pl. arról, hogy milyen szögből készüljenek, de arra is figyelünk, hogyérzelmileg megragadjuk a nézők figyelmét, és pozitív reakciókat váltsunk ki belőlük.”
A fotózásmegtervezése
„A fotózás megtervezésekor fontos számunkra, hogy átgondoljukaz általános „témát” (kinézetet és érzést), valamint azt, hogy melytermékekről lenne fontos képet készíteni. A vizuális kommunikációlegfontosabb célja az, hogy megragadjuk az emberek képzeletét, ésbeleszeressenek a termékeinkbe. A márkaidentitásunkat és kiváló hagyományainkatszem előtt tartva az anyag és az tér közötti élénk kapcsolattal, a tisztatextúrák bemutatásával szeretnénk inspirálni őket."
Az első felvételek aPhase One XF 100MP kamerarendszerrel
„Nagyon kíváncsiak voltunk a fotózás eredményére, különösena képek minőségére – és nagyon is eleget tettek az elvárásainknak. Elképesztett,hogy mennyi részlet kelt életre ezeken a képeken. A mi termékeinket sok aprórészlet és gyönyörű, természetes anyagok jellemzik, ezt pedig olyankor nehéz visszaadni,amikor a bútorokat és kiegészítőket nagyobb összeállításokban fotózzuk. Haviszont kiemelkedően magas egy kép minősége, az emberek belenagyítva nézegethetika termékek kis részleteit.
A képek kiváló minőségének köszönhetően többféle módon is felhasználhatjuk ezeket a fotókat – nagyméretű, komplett összeállításokként ésközeli felvételekként is, amelyek egy adott termék vagy anyag részleteirekoncentrálnak."
Hogy néz ki ugyanez a fényképész nézőpontjából?
Ausra Babiedaite, a Gils Stúdió reklámfotósa is mesélt akreatív, majd a stúdióban zajló munkafolyamatról, és arról, hogyan szokottmegtervezni egy nagy márkafotózást.
„Úgy gondolom, hogy minden az ötlettel kezdődik: egyabsztrakt elképzeléssel és azzal az érzéssel, hogy milyennek kellene lenniük afelvételeknek. Egy ilyen fotózás megtervezésekor döntő fontosságú, hogy figyelembekell venni a márkát is. Fotósként nemcsak az a felelősségem, hogy remekülkinéző képeket szállítsak le, hanem hogy képviseljem az adott márkaesztétikáját. Ebben az esetben, miután megvizsgáltam a márka profilját ésötleteltem, kidolgoztam három különböző kreatív brief-et, amelyeket bemutattama Fritz Hansennek. Elmélyültünk az ötletekben, és úgy döntöttünk, hogya textíliával dolgozó koncepció a legérdekesebb, és az mutatja be legjobb módon a bútorokat.
Tudtam, hogy a FritzHansen egy exkluzív dán bútorgyártó; jellegzetes, közismert márka, amelynagy hangsúlyt fektet az életmódra. A feladatom az volt, hogy exkluzívhangulatot teremtsek, és hangsúlyozzam a minőségi dizájnt. Ezértdöntöttem úgy, hogy letisztult, minimalista stúdió legyen a helyszín, és csak alegismertebb termékekre összpontosítsunk.”
Kreatív szabadság a fotósokszámára
"Az editorial (szerkesztőségi) fotózás a legizgalmasabba kreatívok számára, mivel nincsenek szabályai, vagy csak alig. Ezen afotózáson is nagy kreatív szabadságot élveztem, de közben hű akartam maradni aFritz Hansen esztétikájához és értékeihez. Kerestem a megoldást, amellyeltükrözhetem a márka stílusát, de valami kifinomult csavarral különlegessé is tehetemezt a sorozatot. Azt hiszem, a textil használata remek impulzust adott ehhez."
A stúdió és amunkafolyamat előkészítése
"Mivel nagyméretű bútorokat használtunk, át kellettgondolnom a teret. Amikor a textiles koncepció mellett döntöttünk, már tudtam,hogy egy stúdió lenne az ideális helyszín. Különböző rétegekben szerettemvolna fellógatni a textileket, és játszani a térbeli elhelyezkedéssel. Ez a rendkívülminimalista, letisztult stúdió a szürke falaival és a betonpadlóval lehetővétette, hogy a gyönyörű Fritz Hansen-termékek a középpontba kerüljenek."
Képminőség az XF IQ3100MP kamerarendszer használatával
„Olyan termék fotózásakor, amelyet luxusesztétika és alegmagasabb minőség jellemez, biztos szeretnék lenni abban, hogy a készülőképek a lehető legjobbak. A 100 megapixeles hátfallal fényképezve meglepett,hogy egy kép ennyire részletes lehet. Belenagyítva tisztán látszik a textúra szerkezete.Én különösen szeretem látni a természetes anyagok, például a fa tökéletestökéletlenségeit. A 100MP-vel való fényképezés lehetővé teszi, hogyképkivágások készüljenek, amelyek még úgy is kiváló képminőségűek ésrészletgazdagságúak.

Mit tesz hozzá a szerkesztő?
Végül Soren Christensen, a képek szerkesztője osztotta meggondolatait a Capture One Pro használatáról, és arról, hogy milyen eszközöksegítik a munkáját.
„A Capture One Pro szoftverrel könnyedén ki tudom alakítaniazt a látványt, amelyeket el szeretnék érni a képeken. A felhasználói felület nagyonegyszerűen használható, így a képek gyorsan elkészülnek. Afehéregyensúly-eszköz szerintem kiemelkedő, látványban minden esetbenmeghaladja azt, amire a hasonló programok képesek. De valójában az összes képmódosítóeszközért odavagyok. A Capture One Pro számomra más, mint a többi szoftver,mivel arra használom, hogy az egész képet érintő változtatásokkal hozzamlétre a lehető legjobb képet. Például a dinamikatartomány növelésével, acsúcsfények kiemelésével, árnyalatokkal... A Capture One ezeket nagyon jólcsinálja. Ha nem lenne ez a szoftver, nagyon hiányozna az is, hegy könnyenstrukturálni tudok vele egy fotózást, rendszerezhetem a képeket, kiválogathatoma jókat, és fokozhatom a hatásukat.”
A képek a Phase One XF IQ3 100MP kamerarendszerrel készültek,Schneider Kreuznach 55mm LS f/2,8, Schneider Kreuznach 80mm LS f/2,8 ésSchneider Kreuznach 120mm LS f/4,0 Macro objektívekkel.
Hozzászólás írása