{{Blog.cim}}

Tengerentúli sikerei ellenére Jonas úgy érezte, hogy elért a kreatív képességei határáig. Technikailag jó úton haladt, de kreatívan és koncepcionálisan még csak a felszínen érezte magát. Úgy érezte, hogy új impulzusokkal és elképzelésekkel kell körülvennie magát. Jonas visszatért az Államokba, egy darabig latolgatta a lehetőségeket, aztán beiratkozott a San Francisco-i művészeti egyetemre.
„Azért választottam az AAU-t, mert a kar oktatói az egyes területek legjobbjai közül kerülnek ki" – mondja Jonas. Beleértve James Woodot, a fényképészeti iskola igazgatóját, aki Jonas mentora volt a képzés ideje alatt.


Számos osztálytársával ellentétben Jonas teljes mértékben megértette a világítás fontosságát, és a Kínában végzett munkájának köszönhetően már rendelkezett egy kiterjedt Profoto világítási rendszerrel. Miután megtanulta az alapokat Profoto Acute2 rendszer használatával, a Profoto B1-et és a Profoto B2-et is beépítette a munkafolyamatába. „A legfontosabb számomra, hogy a B1 és a B2 lehetővé teszik, hogy dinamikusabban fényképezzek. Rá vagyok utalva a lámpámra, és rengeteg fényt használok, ezért mindig magammal viszek pár B1-et, ha kiküldetésre megyek."


A fényformáláshoz Jonas részben a Profoto RFi 5 'Octa-t, mostanában pedig inkább a Profoto Softbox RFi 1 × 4'-et használja, amelyet különösen hatékonynak talál az alanyaira eső fény szelektív alakításában.


Ami a fényképezőgépet illeti, Jonas jelenleg egy Nikon D800E-vel fényképez, az objektívjai pedig a következők: Tamron SP 24 – 70mm/f2.8 VC, Sigma 50/1.4 art, Nikon AF-S 105mm 2.8 Macro és Nikon AF-S 20/1.8G ED.


Számos forrásból merít inspirációt, beleértve az osztálytársait, oktatóit, illetve a fényképezés és filmkészítés számos elismert alkotóját, köztük Joe McNallyt, Mark Seligerot, Joey L-t és természetesen Annie Leibovitzt.


Jonas számára a fény minden. „A fény a fotózási stílusom nyelve. Az árnyékok barátok. Drámát teremtenek, és meghatározzák a téma alakját és textúráját. A fény kémiai reakciókat vált ki az agyban, befolyásolva a kép nézőjének érzelmeit.” Yuan kezében a fény erőteljes eszközzé válik.


Yuan kedvenc képei között van az a csodálatos fotó, amely egy balerinát és egy hip-hop művész kapott el pontosan abban a pillanatban, amikor egymást kiegészítő formába hajlik a testük. Hihetetlenül dinamikus fénykép.
Az elkészítéséhez három B1 független vakut használt - a főfény a fejük fölött lebegett RFi 5' szoftboxszal kiegészítve, a két másik B1 pedig oldalt, RFi 1×4' szoftboxszal. A Profoto világítási rendszer által lehetővé tett gyors szinkronizálási sebességnek köszönhetően Jonas képes volt az első tucat próbálkozás alatt elkészíteni a képet. A fotó azóta számos díjat nyert Kínában, és az iparágon belül is figyelmet keltett.


Ha a jövőbe tekint, Jonas Yuan úgy fogalmazza meg, hogy mit tekint sikeres karriernek, hogy havonta legalább egy olyan projektje legyen, amely mosolyt csal az arcára. Az a projekt pedig éppúgy lehet jelentős hirdetési munka, amelynek célja, hogy az üzletet elősegítse, mint önkéntes vállalkozás, pozitív társadalmi üzenettel. Hiszen ez nem csak a pénzről szól.
Arra a kérdésre, hogy milyen az „ideális megbízás", Jonas azt válaszolta, hogy olyan munka, amely „szellemi kihívásokkal, sok kreatív szabadsággal és inspiráló munkatársakkal jár. Az eredménye az, hogy hatást kelt és segít másoknak, akár vállalkozásoknak, akár egyéneknek. Számomra ez a hab a tortán."
Fotós: Jonas Yuans
Képzési intézmény: Academy of Arts University, San Francisco
Keresd fel Jonas honlapját: http://www.jonasyuan.com/
Hozzászólás írása