TIM KEMPLE, egy elismert amerikai reklámfotós és reklámfilmrendező foglalja össze a tapasztalatait arról, hogy a fotósnak mihez kell mindenképpen ragaszkodnia egy projekt előkészítése és megvalósítása során. Mindig lesz egy csomó dolog, ami kicsúszik az irányításod alól, de ezért a négy összetevőért érdemes megküzdened! 3) EszközökNemszámít, mit kér az ügyfél, használd azt a fényképezőgépet, amit te szeretnél! Versenyautó-pilótavagy, és a fényképezőgéped az autód. A kiválasztott felszerelés pont akkorahatással lesz a képek nyújtotta látványra és hangulatra, mint a helyszín.Miveltudtam, hogy ezeket a képeket óriásplakátokra fogják nyomtatni, mindent alehető legmagasabb és legélesebb felbontásban szerettem volna fényképezni.Ráadásul tudtam, hogy szűk kanyonokban, patakmedrekben és hegygerinceken fogunkdolgozni, tehát a végtelen táj és az, hogy mindentől távol vagyunk, a fényképlényeges eleme lesz. Szerettem volna közel lenni az akcióhoz, de közbenmindvégig látni a gyönyörű környezetet is.Ezért azegész kampányt az új Phase One Schneider Kreuznach 35 mm-es LS f/3.5 Blue Ringobjektívvel fotóztam. Egészen megdöbbentett, hogy az XF IQ3 100MPkamerarendszerrel párosítva a széleken és sarkokban is éles maradt a kép, mégnagy rekesznél is. Szorosan fotóztam, de tudtam végig, hogy közben megvan a tájkontextusa. Ez segített, hogy gyorsan és hatékonyan tudjunk mozogni, mert azügyfél tudta, hogy szükség esetén bele tud majd nagyítani a képbe, készíthetkivágásokat.Általábannem gondolom, hogy a középformátummal gyorsabban lehet haladni, mégis ez voltaz egyik oka annak, hogy napok alatt – nem pedig hetek alatt - képesek voltunkmegfotózni teljes kampányt. 4) UtómunkaAmikor befejezted a fotózást, csak a munka felével vagy kész.Akár fotóról, akár mozgóképről van szó, a kreatív víziód az utómunkálatok során bontakozik ki teljesen. Mi ezt a teljes projektet a Capture One Pro 10-ben szerkesztettük,amely az általam ismert legjobb eszköz arra, hogy a szín és felbontás minden „grammját”kinyerjük a fájlokból.Mivel mi fotóztuk ezt a kampányt, azaz láttuk a helyszínenis, fontos volt számunkra, hogy megőrizzük a valóságot, mégis felerősítve azt,amit puszta szemmel látni lehet.A nap végén a RAW-fájl csak alapot nyújt ahhoz, hogyfelépíthesd a történetet. Attól még, hogy a felvétel készen van, ne nyomd elmagadban a kreatív késztetéseket!Vékony a határ aközött, hogy az alkotói elképzelésedért harcolsz-e,vagy kis menedzser lesz belőled. Fotósként az a feladatod, hogy végigvezesd a csapatodata kreatív folyamaton, és pontosan meghatározd, hogy mit szeretnél. Ugyanakkormindig emlékezz arra, hogy csapatban dolgozol!
Hozzászólás írása