Mindez egy találkozóval kezdődött a White Dog ügynökség Boulogne-i irodájában. A kampány célja az volt, hogy megjutalmazza a McDonald's személyzeti állományát, egyedülálló élményt ajándékozva nekik. Az ügynökség azt szerette volna, hogy a portrék eközben tükrözzék a vállalat dinamikáját és multikulturális gazdagságát is. Így született meg a koncepció, amely az indiai fesztiválokon általánosan használt színes Holi porra épült.
Annak érdekében, hogy a fotók technikai szempontból is megfelelőek legyenek, Julien Apruzzese reklámfotós elvégezte a kolorimetriás vizsgálatot, hogy összehangolja a márka jól ismert színeit. Az ügynökség művészeti igazgatójával, Jean-Christophe Letraublonnal együttműködve döntöttek a Holi porokról és a háttérként szolgáló papírról. Eközben pedig France Hofnung, a projekt stylistja kutatni kezdett, hogy hogyan öltöztesse fel a modelleket.
Ahhoz, hogy a fénykép valóban meg tudja ragadni a por hatását, a modellek mozdulatát és reakcióját, tűélesen kellett megfagyasztania a pillanatot. Mégpedig úgy, hogy ne csak a festékfelhő részleteit mutassa meg, hanem a McDonald’s-alkalmazottak mókás arckifejezését is, amikor rájuk fújják a port. A tökéletes kép elkészítése nem olyasmi, amit egy fotós szívesen bíz a véletlenre; a por és arckifejezés jól időzített lekapása pedig kimondottan bonyolult feladat volt. A Profoto D2-nek köszönhetően azonban úgy sikerült elkészíteni a képeket, hogy közben nem illanhatott el a tökéletes pillanat. Julien akár 1/63 000 másodperces villanási időtartammal is megfagyaszthatta a mozgást.
Négy órás telepítés után, aminek során a fényképezőgépet és a számítógépet kis dobozokban helyezték el, hogy megvédjék a készülékeket a portól, és beállították a fényeket, végre nekikezdhettek a fotózásnak. A képeket Fujifilm X-T2 készülékkel készítették, XF 90mm F/2 R LM WR objektívvel. A fényképezőgép F/11, 1/250s és ISO 200 értékekre volt állítva.
A világítás hét darab Profoto D2-ből állt. A függőleges kontraszt megteremtése érdekében Julien a főfényként használt első vakut Umbrella Deep White XL diffúzorral szerelte fel. Két D2-t arra használt, hogy át lehessen látni a porfelhőn. Mindkettőt Softlight Reflector White-tal és Grid 25° ráccsal látta el. A háttérben két RFi Softbox Strip 1x3’-at állított fel. A modellek arcának hangsúlyozására a Softlight Reflector Silver-t használta. A pulóver színsűrűségét pedig egy másik RFi Softbox Strip 1x3’-mal szabályozta.
A White Dog csapatának segítségével Julien hat lenyűgöző beállítást produkált négy intenzív óra alatt.
Néhány nappal később megkezdte a képek utómunkáját a stúdiójában. A fő kihívás az volt, hogy közelebb vigye a színeket a kolorimetriás vizsgálat által javasolt értékekhez. Mivel a D2 állandó fényével fényképezett, ez a folyamat most sokkal könnyebben ment, mint szokott.
Fényképezés & utómunka: Julien Apruzzese Studio
Első asszisztens: The Dandy Smiths
Stylist: France Hofnung
Make-up: Julie Common
Stúdió: Studio Bercy
Assztisztensek: Camille Roger, Nino Marina
A White Dog csapata
Művészeti vezető: Jean-Christophe Letraublon
Filmkészítő: Louis Beaugé de La Roque
Produkciós igazgató: Jean-Baptiste Violet
Werkképek: Ouriel Benaroch
Helyszín: Pierre Cometti
Projektigazgatók: Dominique Rubio és Lisa Taupin
Eredeti cikk: Jens-Linus Lundgren-Widén.