{{Blog.cim}}

share

A Fujifilm nagykövetét, Julien Apruzzese reklámfotóst felkérték, hogy fényképezze meg a McDonald's belső kommunikációs kampányát. Vibrálóan élénk, festékporos fotózást álmodott meg hét darab Profoto D2 fejgenerátoros vakuval, egy Air Remote távkioldóval és a Fuji X-T2-vel, hogy emlékezetes fotózási élményt nyújtson a McDonald's munkatársainak.

Mindez egytalálkozóval kezdődött a White Dog ügynökség Boulogne-i irodájában. A kampánycélja az volt, hogy megjutalmazza a McDonald's személyzeti állományát,egyedülálló élményt ajándékozva nekik. Az ügynökség azt szerettevolna, hogy a portrék eközben tükrözzék a vállalat dinamikáját ésmultikulturális gazdagságát is. Így született meg a koncepció, amely az indiaifesztiválokon általánosan használt színes Holi porra épült.


Ahhoz, hogy afénykép valóban meg tudja ragadni a por hatását, a modellek mozdulatát ésreakcióját, tűélesen kellett megfagyasztania a pillanatot. Mégpedig úgy, hogyne csak a festékfelhő részleteit mutassa meg, hanem a McDonald’s-alkalmazottakmókás arckifejezését is, amikor rájuk fújják a port. A tökéletes kép elkészítésenem olyasmi, amit egy fotós szívesen bíz a véletlenre; a por és arckifejezésjól időzített lekapása pedig kimondottan bonyolult feladat volt. A ProfotoD2-nek köszönhetően azonban úgy sikerült elkészíteni a képeket, hogy közben nemillanhatott el a tökéletes pillanat. Julien akár 1/63 000 másodperces villanásiidőtartammal is megfagyaszthatta a mozgást.

Mindez egy találkozóval kezdődött a White Dog ügynökség Boulogne-i irodájában. A kampány célja az volt, hogy megjutalmazza a McDonald's személyzeti állományát, egyedülálló fényképezési élményt ajándékozva nekik. Az ügynökség azt szerette volna, hogy a portrék eközben tükrözzék a vállalat dinamikáját és multikulturális gazdagságát. Így született meg a koncepció, amely az indiai fesztiválokon általánosan használt színes Holi porra épült.  Annak érdekében, hogy a fotók technikai szempontból is megfelelőek legyenek, Julien Apruzzese reklámfotós elvégezte a kolorimetriás vizsgálatot, hogy összehangolja a márka jól ismert színeit. Az ügynökség művészeti igazgatójával, Jean-Christophe Letraublonnal együttműködve döntöttek a Holi porokról és a háttérként szolgáló papírról. Eközben pedig France Hofnung, a projekt stylistja kutatni kezdett, hogy hogyan öltöztesse fel a modelleket.  Ahhoz, hogy a fénykép valóban meg tudja ragadni a por hatását, a modellek mozdulatát és reakcióját, tűélesen kellett megfagyasztania a pillanatot. Mégpedig úgy, hogy ne csak a festékfelhő részleteit mutassa meg, hanem a McDonald’s-alkalmazottak mókás arckifejezését is, amikor rájuk fújják a port. A tökéletes kép elkészítése nem olyasmi, amit egy fotós szívesen bíz a véletlenre; a por és arckifejezés jól időzített lekapása pedig kimondottan bonyolult feladat volt. A Profoto D2-nek köszönhetően azonban úgy sikerült elkészíteni a képeket, hogy közben nem illanhatott el a tökéletes pillanat. Julien akár 1/63 000 másodperces villanási időtartammal is megfagyaszthatta a mozgást.   A modellek arcán meglepődés, néha megdöbbenés, máskor kifejezetten boldogság látszott. És mindenkiről sugárzott a McDonald's jelmondata:

Négy órástelepítés után, aminek során a fényképezőgépet és a számítógépet kis dobozokbanhelyezték el, hogy megvédjék a készülékeket a portól, és beállították a fényeket,végre nekikezdhettek a fotózásnak. A képeket Fujifilm X-T2 készülékkelkészítették, XF 90mm F/2 R LM WR objektívvel. A fényképezőgép F/11, 1/250s ésISO 200 értékekre volt állítva.


A világítás hét darabProfoto D2-ből állt. A függőleges kontraszt megteremtése érdekében Julien afőfényként használt első vakut Umbrella Deep White XL diffúzorral szerelte fel.Két D2-t arra használt, hogy át lehessen látni a porfelhőn. Mindkettőt SoftlightReflector White-tal és Grid 25° ráccsal látta el. A háttérben két RFi SoftboxStrip 1x3’-at állított fel. A modellek arcának hangsúlyozására a SoftlightReflector Silver-t használta. A pulóver színsűrűségét pedig egy másik RFiSoftbox Strip 1x3’-mal szabályozta.



A White Dog csapatánaksegítségével Julien hat lenyűgöző beállítást produkált négy intenzív óra alatt.


Néhány nappalkésőbb megkezdte a képek utómunkáját a stúdiójában. A fő kihívás az volt, hogyközelebb vigye a színeket a kolorimetriás vizsgálat által javasolt értékekhez. Mivel a D2 állandófényével fényképezett, ez a folyamat most sokkal könnyebben ment, mint szokott. 


Fényképezés& utómunka: Julien Apruzzese Studio
Első asszisztens: The Dandy Smiths
Stylist: France Hofnung
Make-up: Julie Common
Stúdió: Studio Bercy
Assztisztensek: Camille Roger, Nino Marina

AWhite Dog csapata
Művészeti vezető: Jean-Christophe Letraublon
Filmkészítő: Louis Beaugé de La Roque
Produkciós igazgató: Jean-Baptiste Violet
Werkképek: Ouriel Benaroch
Helyszín: Pierre Cometti
Projektigazgatók: Dominique Rubio és Lisa Taupin


Eredeti cikk: Jens-LinusLundgren-Widén.

Címkék:
A kért blogbejegyzés nem létezik, vagy időközben törölték.

Események

Események
Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

xMatyi Tibor 10 hónapja 0 hozzászólás
Események
Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

xSándor Anna több mint 1 éve 0 hozzászólás

Magazin

Inspiráció
Mesterségek Memoárja

Mesterségek Memoárja

Tripont több mint 1 éve 1 hozzászólás
Inspiráció
Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Tripont több mint 1 éve 0 hozzászólás