{{Blog.cim}}
A közelmúltban felkértek egy beauty-fotózásra, ahol hatkülönféle megjelenést kellett kialakítanom úgy, hogy ugyanaz a hangulat köszönjönvissza a képeken.
A fotózás alapötlete az volt, hogy hat különböző sminkjelenjen meg, amelyek a pasztellszíneket variálják. A képek megvilágításapedig szintén legyen különböző, azaz hatféle. Ehhez szoftboxok egész sorátakartam felhasználni. Miután előzetesen létrehoztuk a mood boardot, a fényképekhangulata és a sminkek látványvilága egyértelmű viszonyítási pontokat adott nekem,és segített abban, hogy a végeredmény is összhangban legyen vele.
A mood boardot kiindulásként használva úgy döntöttem, hogy puhaés áttetsző fényt választok, amely felerősíti a modell nőiességét és akülönféle sminkeket. Viszont azzal a kihívással szembesültem, hogy miközben a beállításokés a fényformáló eszközök folyamatosan változnak, azonosnak ható világítástkellett fenntartanom. Ezt alaposan meg kellett terveznem.
A fotózást megelőző napokon odaültem az íróasztalomhoz, és mindenegyes beállítást egyenként megterveztem, illetve a sorrendjüket is, ahogyvégigmegyek majd rajtuk. A folytonosság kulcsfontosságú volt. Ennek eléréseérdekében játszanom kellett a világítási egységek számával és a fényformálókméretével. Az például okozott egy kis fejtörést, hogy hogyan érjek el egy beautydish használatával ugyanolyan fényeket, mint az 5-ös octaboxszal. Pár trükk és néhány plusz fényforrás kellettahhoz, hogy ezt meg tudjam oldani.
A fotózási helyszínen aztán bőven szántam időt arra, hogyteszteljem és összehasonlítsam az egyes világítási beállításokat, megbizonyosodvaarról, hogy ugyanazt a fényminőséget biztosítják végig.
Az, hogy minden egyes átállást megterveztünk előre, lehetővétette számunkra, hogy időhatékonyak legyünk, és ne vesztegessünk túl sokfelvételi időt a változtatások során.
Hogyan dolgoztuk ki akoncepciót?
Az, hogy pasztell sminkkel készülnek majd a beauty-képek,arra ihletett engem, hogy a ruhák stílusát puhának és nőiesnek, a világítástpedig lágynak és tisztának képzeljem el. A pasztellszínek általában a tavaszi-nyárimegjelenéshez tartoznak a beauty-fotókon. Világosabb és szórtabb megvilágítássalszokás társítani őket.
A makeup-artist, Christabel, és én úgy terveztük meg a hatmegjelenést, hogy a különböző színek mind pasztelltónusokban jelenjenek meg. Ezelegendő változást biztosított képről képre, a sorozatban mégis fennmaradt afolytonosság érzése.
A hat világítási beállásnak pontosan ugyanaz volt a célja: tartsákfenn az általános puhaságot, miközben a fényforrások pozícióban és számbanváltakoznak, finom változtatásokat adva hozzá a képekhez. Így a sorozat dinamikusvariációkat kap anélkül, hogy mindez megzavarná a nézőt vagy megszakítaná asorozatot.
A beauty- vagy divatfotózásban általában a téma alegfontosabb. Ennél a fotózásnál a pasztellszínek és a fotók általános hangulataképezte az alapot, és minden más ekörül forgott. A sminkváltozatok és ahangulat egyértelműen megjelentek az első mood boardon, amelyet az egész csapatmegismert, így mindenki tisztában volt a felvétel alapjaival.
A világítást a ruha kialakítása után gondosan úgy terveztük, hogya puha, nőies hangulatot a lehető legtökéletesebbé tegye, jól harmonizálva apasztellszínekkel.
3. beállítás
Harmadjára viszont mindent átvariáltam. A főfény most egyRFi Softbox 3x3 volt, kb. 30 fokra a modell jobb oldalán, a másik oldalon pedigszimmetrikusan egy RFi Softbox 2x3 állt, derítésként. Ez a beállítás kicsit áttetszőbbés diffúzabb világítást hozott létre, mint az octabox önmagában, de továbbvitte ugyanazt a minőséget. A fehér polyboardot is a helyén hagytam, hogyfokozza a fény szóródását. A 3x3-at és a 2x3-at azért választottam, mert elégnagy fényformáló eszközök ahhoz, hogy lágyabb fényt hozzanak létre, mint akisebb változataik.
4. beállítás
Ezt követően a 3x3 szoftboxot megtartottam főfénynek, a 2x3szoftboxot pedig derítőnek ugyanabban a pozícióban, mint az előző beállításnál,és hozzátettem a felszereléshez egy 1x3-as csíkalakú szoftboxot ráccsal, amelya modell hátára nézett a jobb oldala felől. Ez az új világítási egység nagyonkoncentrált, de finom, kiemelkedő csúcsfényt hozott létre a test oldalán,kiemelve a hajat és a felsőt, és éteri érzést teremtve. A fehér bolyboardot eltávolítottam,mert az újonnan elhelyezett hátsó fény szembenézett volna vele, ami talán túlsok visszavert fényt eredményezett volna.
5. beállítás
Az ötödik beállítás jelentette a legnagyobb változást éskihívást, mivel a főfény a különböző méretű és formájú szoftboxok helyettezúttal egy fehér beauty dish lett, ami teljesen más színt ad, mint egy szoftbox.A beauty dish hatásának enyhítésére úgy döntöttem, hogy kagylóhéjszerű összeállításbanfogom használni: fent a beauty dish, alul pedig egy 2x3 szoftbox, mindkettő a modellarca felé mutat. A beauty dishre ráhúztam egy diffúzorsapkát, és kissé eltoltamaz egyik oldal felé, hogy ezzel is lágyítsam a fényét. Mivel a beauty dishsokkal kevesebb fényt juttatott át a háttérre, mint az előző fényformálók, egy3x3 szoftboxot is tettem a modell háta mögé, feléje fordítva. Ezzel azt akartamelérni, hogy a háttér tónusa állandó maradjon a felvétel során. Ez anégyszögletes szoftbox elegendő fényt bocsátott ki ahhoz, hogy a háttér nagyrészét egyenletesen megvilágítsa.
6. beállítás
Az utolsó beállításhoz megtartottam a fehér színű beautydish és a 2x3 szoftbox kombóját az előző beállításból, a háttérvilágítássalegyütt, de hozzáadtam egy kis RFi Softbox 1,3x2-at a modell jobb oldalán, kicsivelmögötte. Ez az enyhén nagyobb teljesítményű egység gyönyörű csúcsfényt varázsolta modell hajára és arcába. Ez volt a nap legösszetettebb beállítása, de egybena kedvencem is.
Modell: Tamina Zakrzewski
Smink: Christabel Draffin
Haj: Eiji Sato
Ruha: Patrice Hall
Köröm: Roxanne Campbell
A fényképész asszisztense: Jessica Gates
Stúdió: Huddle Studios
Videó: Richard Wakefield
A fényképész: RossellaVanon
A felszerelés
4 × Profoto D2
1 × RFi Softbox 5´Octa
1 × RFi Softbox 3x3’
1 × RFi Softbox 2x3’
1 × RFi Softbox 1x3’
1 × RFi Softgrid 50 1x3’
1 × RFi Softbox 1,3x2’
1 × Softlight Reflector White
1 × Diffuser for Softlight Reflector
1 × Air Remote TTL-C
Az eredeti cikk szerzője: Rossella Vanon
Hozzászólás írása