{{Blog.cim}}

share

A londoni székhelyű olasz Rossella Vanon több mint egy évtizedet töltött már a brit főváros kulturális olvasztótégelyében. Ez alatt az idő alatt az Egyesült Királyság egyik legismertebb fényképészévé és fotós tanárává vált. Nemrég volt egy beauty-fotózása, ahol hat különféle megjelenést kellett bemutatnia úgy, hogy a képeket mégis ugyanaz a hangulat kösse össze. Ebben a cikkben Rossella a hat beállítás kapcsán magyarázza el a beauty-fényképezés és világítás alapjait.

A közelmúltban felkértek egy beauty-fotózásra, ahol hatkülönféle megjelenést kellett kialakítanom úgy, hogy ugyanaz a hangulat köszönjönvissza a képeken.  

A fotózás alapötlete az volt, hogy hat különböző sminkjelenjen meg, amelyek a pasztellszíneket variálják. A képek megvilágításapedig szintén legyen különböző, azaz hatféle. Ehhez szoftboxok egész sorátakartam felhasználni. Miután előzetesen létrehoztuk a mood boardot, a fényképekhangulata és a sminkek látványvilága egyértelmű viszonyítási pontokat adott nekem,és segített abban, hogy a végeredmény is összhangban legyen vele.

A mood boardot kiindulásként használva úgy döntöttem, hogy puhaés áttetsző fényt választok, amely felerősíti a modell nőiességét és akülönféle sminkeket. Viszont azzal a kihívással szembesültem, hogy miközben a beállításokés a fényformáló eszközök folyamatosan változnak, azonosnak ható világítástkellett fenntartanom. Ezt alaposan meg kellett terveznem.

A fotózást megelőző napokon odaültem az íróasztalomhoz, és mindenegyes beállítást egyenként megterveztem, illetve a sorrendjüket is, ahogyvégigmegyek majd rajtuk. A folytonosság kulcsfontosságú volt. Ennek eléréseérdekében játszanom kellett a világítási egységek számával és a fényformálókméretével. Az például okozott egy kis fejtörést, hogy hogyan érjek el egy beautydish használatával ugyanolyan fényeket, mint az 5-ös octaboxszal.  Pár trükk és néhány plusz fényforrás kellettahhoz, hogy ezt meg tudjam oldani.  

A fotózási helyszínen aztán bőven szántam időt arra, hogyteszteljem és összehasonlítsam az egyes világítási beállításokat, megbizonyosodvaarról, hogy ugyanazt a fényminőséget biztosítják végig.

Az, hogy minden egyes átállást megterveztünk előre, lehetővétette számunkra, hogy időhatékonyak legyünk, és ne vesztegessünk túl sokfelvételi időt a változtatások során.

Hogyan dolgoztuk ki akoncepciót?

Az, hogy pasztell sminkkel készülnek majd a beauty-képek,arra ihletett engem, hogy a ruhák stílusát puhának és nőiesnek, a világítástpedig lágynak és tisztának képzeljem el. A pasztellszínek általában a tavaszi-nyárimegjelenéshez tartoznak a beauty-fotókon. Világosabb és szórtabb megvilágítássalszokás társítani őket.

A makeup-artist, Christabel, és én úgy terveztük meg a hatmegjelenést, hogy a különböző színek mind pasztelltónusokban jelenjenek meg. Ezelegendő változást biztosított képről képre, a sorozatban mégis fennmaradt afolytonosság érzése.

A hat világítási beállásnak pontosan ugyanaz volt a célja: tartsákfenn az általános puhaságot, miközben a fényforrások pozícióban és számbanváltakoznak, finom változtatásokat adva hozzá a képekhez. Így a sorozat dinamikusvariációkat kap anélkül, hogy mindez megzavarná a nézőt vagy megszakítaná asorozatot.

A beauty- vagy divatfotózásban általában a téma alegfontosabb. Ennél a fotózásnál a pasztellszínek és a fotók általános hangulataképezte az alapot, és minden más ekörül forgott. A sminkváltozatok és ahangulat egyértelműen megjelentek az első mood boardon, amelyet az egész csapatmegismert, így mindenki tisztában volt a felvétel alapjaival.

A világítást a ruha kialakítása után gondosan úgy terveztük, hogya puha, nőies hangulatot a lehető legtökéletesebbé tegye, jól harmonizálva apasztellszínekkel.




3. beállítás

Harmadjára viszont mindent átvariáltam. A főfény most egyRFi Softbox 3x3 volt, kb. 30 fokra a modell jobb oldalán, a másik oldalon pedigszimmetrikusan egy RFi Softbox 2x3 állt, derítésként. Ez a beállítás kicsit áttetszőbbés diffúzabb világítást hozott létre, mint az octabox önmagában, de továbbvitte ugyanazt a minőséget. A fehér polyboardot is a helyén hagytam, hogyfokozza a fény szóródását. A 3x3-at és a 2x3-at azért választottam, mert elégnagy fényformáló eszközök ahhoz, hogy lágyabb fényt hozzanak létre, mint akisebb változataik.




4. beállítás

Ezt követően a 3x3 szoftboxot megtartottam főfénynek, a 2x3szoftboxot pedig derítőnek ugyanabban a pozícióban, mint az előző beállításnál,és hozzátettem a felszereléshez egy 1x3-as csíkalakú szoftboxot ráccsal, amelya modell hátára nézett a jobb oldala felől. Ez az új világítási egység nagyonkoncentrált, de finom, kiemelkedő csúcsfényt hozott létre a test oldalán,kiemelve a hajat és a felsőt, és éteri érzést teremtve. A fehér bolyboardot eltávolítottam,mert az újonnan elhelyezett hátsó fény szembenézett volna vele, ami talán túlsok visszavert fényt eredményezett volna.




5. beállítás

Az ötödik beállítás jelentette a legnagyobb változást éskihívást, mivel a főfény a különböző méretű és formájú szoftboxok helyettezúttal egy fehér beauty dish lett, ami teljesen más színt ad, mint egy szoftbox.A beauty dish hatásának enyhítésére úgy döntöttem, hogy kagylóhéjszerű összeállításbanfogom használni: fent a beauty dish, alul pedig egy 2x3 szoftbox, mindkettő a modellarca felé mutat. A beauty dishre ráhúztam egy diffúzorsapkát, és kissé eltoltamaz egyik oldal felé, hogy ezzel is lágyítsam a fényét. Mivel a beauty dishsokkal kevesebb fényt juttatott át a háttérre, mint az előző fényformálók, egy3x3 szoftboxot is tettem a modell háta mögé, feléje fordítva. Ezzel azt akartamelérni, hogy a háttér tónusa állandó maradjon a felvétel során. Ez anégyszögletes szoftbox elegendő fényt bocsátott ki ahhoz, hogy a háttér nagyrészét egyenletesen megvilágítsa.




6. beállítás

Az utolsó beállításhoz megtartottam a fehér színű beautydish és a 2x3 szoftbox kombóját az előző beállításból, a háttérvilágítássalegyütt, de hozzáadtam egy kis RFi Softbox 1,3x2-at a modell jobb oldalán, kicsivelmögötte. Ez az enyhén nagyobb teljesítményű egység gyönyörű csúcsfényt varázsolta modell hajára és arcába. Ez volt a nap legösszetettebb beállítása, de egybena kedvencem is.



Modell: Tamina Zakrzewski

Smink: Christabel Draffin

Haj: Eiji Sato

Ruha: Patrice Hall

Köröm: Roxanne Campbell

A fényképész asszisztense: Jessica Gates

Stúdió: Huddle Studios

Videó: Richard Wakefield

 

A fényképész: RossellaVanon

rvanonphotography.com

 

A felszerelés

4 × Profoto D2

1 × RFi Softbox 5´Octa

1 × RFi Softbox 3x3’

1 × RFi Softbox 2x3’

1 × RFi Softbox 1x3’

1 × RFi Softgrid 50 1x3’

1 × RFi Softbox 1,3x2’

1 × Softlight Reflector White

1 × Diffuser for Softlight Reflector

1 × Air Remote TTL-C

 

Az eredeti cikk szerzője: Rossella Vanon

Címkék:
A kért blogbejegyzés nem létezik, vagy időközben törölték.

Események

Események
Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

xMatyi Tibor 10 hónapja 0 hozzászólás
Események
Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

xSándor Anna több mint 1 éve 0 hozzászólás

Magazin

Inspiráció
Mesterségek Memoárja

Mesterségek Memoárja

Tripont több mint 1 éve 1 hozzászólás
Inspiráció
Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Tripont több mint 1 éve 0 hozzászólás