{{Blog.cim}}
Emlékezetes háttér egyemlékezetes naphoz
Sal lelkes amatőrként kezdte a pályáját, aki főleg tájképeket fotózott. Amikor aztán elhatározta, hogy hivatásos esküvőiés portréfotós lesz, az volt az ötlete, hogy ötvözni fogja a tájképfotózásbanszerzett tapasztalatait a menyasszonyok nagy álmával, hogy életük legragyogóbb fellépésétprodukálják. Az eredmény Sal jól ismert stílusa lett: esküvői fotók filmes látványvilágba ágyazva, ahol a pár –különösen a menyasszony – játssza a főszerepet.
„Azért keresnek meg minket a menyasszonyok, hogy drámai módon meséljük el a nagy napjuk történetét" –mondja. Rámutatnak a portfólióm valamelyik képére, és azt mondják: „Arra vágyom, hogy ilyet készítsrólam.” Ez pedig mindig egy nagy portré.
„Hihetetlen pillanatvolt”
Amikor megkértük Salt, hogy próbálja ki az A1-et, a világlegkisebb stúdióvakuját, először nagyon megtetszett neki az ötlet. Azonban amikor az is szóba került, hogy a fényképezőgépre helyezve is kéne tesztelnie a vakut, kétségei merültek fel. Sal (sok más fotóshoz hasonlóan) úgy gondolja, hogy fényképezőgépreszerelt vakuval sokszor mesterséges, lapos és élettelen lesz a kép. „Éveken átarra tanítottuk az embereket, hogy vegyék le a vakut a fényképezőgépről" –mondja.
De a véleményét már az első tesztfotónál megváltoztatta,amelyet Chinatown egyik utcáján készített. „Szó szerint alig bírtam kivárni,hogy valakinek megmutassam a fotót. Hihetetlen pillanat volt.Soha nem láttam még ilyet úgy, hogy a gépen volt a vaku. Gyönyörű, puhafénye volt. És még be sem állítottam előtte, csak ellőttem egy tesztet."
A sárkányos táncosok még színesebbé és dinamikusabbá tették ajelenetet. Mivel az A1 rajta volt a fényképezőgépen, Sal könnyedén mozoghatott,új és új képkivágásokkal mutatta meg a lehető legtöbbet a sokszínű jelenetből.A chinatowni utca Sal stúdiójává vált.
„Azt akartam, hogy élénk anyag legyen, színekkel és energiával. Egy tág képkivágásból, illetve egy közelképből álljon. Nem mindenből lehetnagy és drámai fotót csinálni, de ebből a témából aztán igen" – mondja Sal. „Az A1megadta nekem azt a sokoldalúságot és teljesítményt, ami ahhoz kellett, hogy ilyendinamikus és állandóan változó környezetben mozogni tudjak. Ha ez a vaku nem lenneilyen sokoldalú, akkor pont a legjobb felvételeket nem tudta volna megcsinálni.”
A dobozból egyenesenaz utcára
Mi történt ezután? Sal hajmeresztő sebességgel fedezte felaz új eszközt. Anélkül, hogy akár csak belenézett volna a használati utasításba,három másik ikonikus New York-i helyszínen készített még portrékat: egy felhőkarcolóktólkörülvett háztetőn, a Grand Central állomáson és a Brooklyn-hídon.
„Kivettem a dobozból,kimentem vele az utcára, fotóztam, és menetközben folyamatosan tanultam " –mondja Sal. „Szó szerint összesen két menü van rajta, ami hihetetlen a legtöbbvakun villogó számokhoz képest. Azokat nem lehet a kicsomagolás után rögtönrátenni a fényképezőgépre, és elkezdeni a fotózást. Az A1-et viszont igen.”
Ha nehéz elképzelni, hogy már elsőre nagyszerű eredményeket lehetelérni egy fényképezőgépre szerelt vakuval, használati utasítás nélkül, akkor aztmég nehezebb lesz elhinni, hogy mindezt más fényekkel kombinálva, gyorsan, mozgásbanis meg lehet csinálni, olyan köztéri helyszíneken, ahol csak néhány pillanatodvan, mielőtt a rendőr rád szólna, hogy haladj tovább.
A négy helyszínen ugyanis Sal éppen ezt csinálta,kísérletezve a Profoto A1-gyel: fényképezőgépen, szabadkézből és egy világítási rendszerrészeként is kipróbálta. A nagyfokú mobilitásnak és a tartós lítium-ionakkumulátornak köszönhetően, amely sokkal gyorsabban újratölt, mint az AAelemek, Sal nem hagyott ki egyetlen felvételt se.
A hosszú nap végére a világ egyik legnagyszerűbb városa Salszemélyes stúdiójává vált a Profoto A1-nek köszönhetően. „Az A1 egy életre megfogja változtatni a stílust, ahogyan fényképezek” – mondja. „Ha New Yorkbanképes volt minderre, akkor bárhol meg tudja majd csinálni.”
Az eredeti cikk szerzője: Seth Chandler
Hozzászólás írása