{{Blog.cim}}
Carpe diem
Amikor a Harper’s Bazaar magazin azzal bízta meg Albertet,hogy készítsen portrét Alfred Hitchcockról, rögtön meglátta a megbízásban rejlőlehetőséget. „Amikor lehetőséget kapsz egy hasonló jelentőségű fotóelkészítésére, fel kell nőnöd a feladathoz és ki kell hoznod magadból amaximumot.” Ez volt az első alkalom, hogy egy hírességgel kellett együttdolgoznia. Azzal tudta magát megnyugtatni, hogy aprólékosan előkészítettmindent, hogy a fotózás hatékonyabb legyen és a kapcsolat kialakításárakoncentrálhasson, hiszen ez kulcsfontosságú része a fotózásnak.
Albert mind a mai napig pedánsan felkészül a fotózásokra.Ennél a munkájánál megnézte Hitchcock filmjeit és az egyik pszicho-thrillerbőlmerített inspirációt. A magazin szerette volna Alfred Hitchcock karácsonyilibasült receptje köré szervezni a fotózást, kiemelve a tehetségét akonyhaművészetek terén. A fiatal fotós kockáztatott, és valami merészetjavasolt: Hitchcock a fényképen tartson a kezében egy halott kacsát, mintha éppmost tekerte volna ki a nyakát. Ez az ötlet megragadta Hitchcock fantáziáját,és a végeredmény egy erőteljes, különleges kép lett.
Kevés fény
Albert Watson fotós karrierje a hetvenes évek elején indultbe. Ekkorra megértette, hogy a textúra és a hangulat megalkotásban milyenfontos szerepet tölt be a fény. Tudta, hogy a fény csak egy része annak, amitfotósként csinálsz. Az Alfred Hitchcockról készült képe egyszerűmegvilágítással készült. Erre akár az akkori tudásszintje vagy felszerelése islehet a magyarázat, de az idők során sokszor láttunk példát a „kevesebb néhatöbb” mondásra, és ez a megoldás Albert stílusának szerves része lett. Már akarrierje legelején ösztönösen tudott bánni a fényekkel.
Fehér színű hátteret választott, mely kontrasztot alkotottHitchcock fekete öltönyével és a háttérben egy derítőernyővel felszerelt vakuthasznált. A felszerelése alapszintű volt: csupán két vakuval rendelkezett.Ahelyett, hogy bonyolult technikákat alkalmazott volna, inkább a meglévőeszközökkel érte el a kívánt hatást.
Inspiráció és perspektíva
Albert felnőtt a feladathoz. Legyőzte kezdeti idegességét,mert bátran kísérletezni és inspirációt keresni. Számára az inspiráció alegfontosabb tényező, mert arra készteti az egyént, hogy különböző ötletekkelálljon elő és képes legyen másképp látni egy adott szituációt. Legyen szó akárművészetekről, zenéről, filmkészítésről vagy más munkafolyamatról, „azinspiráció kicsit olyan, mint a szél, amely a vitorlánkat dagasztja. Segítelőre lendülni és új perspektívát mutathat.”
Kezdőből géniusz
Alber nagy utat tett meg a kezdetek óta, amikor mégbármilyen munkát elvállalt; mára már sokak által ismert, keresett művész váltbelőle. Már nem törekszik arra, hogy minimálisra csökkentse a váratlanesemények lehetőségét, inkább zseniálisan beépíti ezeket a munkájába.
Sok dolgot tanult az évek során, ebből pár hasznos tippetmegoszt a jövő fotós generációjával:
- Alakíts ki kapcsolatot az emberekkel – ez afotós legjobb fegyvere, amivel igazán jó portrét képes alkotni
- A megvilágításnál törekedj az egyszerűségre – nyugodtankísérletezz a fénnyel. Kezdd egyszerűen, majd később alakítsd vele kedvedszerint a képeket.
- Mindig légy nyitott az inspirációra és az újötletekre
- Készülj fel alaposan és végezd el a szükségesháttér kutatást
- Szervezd a fotózást egy központi koncepció köré,jelenítsd meg vizuálisan az ötletedet
- És a legfontosabb: gyakorolj! Ahhoz, hogyvalamiben jó legyél, gyakorolnod kell. Sokat.
Cikk forrása: https://profoto.com/int/profoto-stories/albert-watson-alfred-hitchcock
Hozzászólás írása