{{Blog.cim}}
A profilom főként étel, csendélet, életkép és enteriőrfotózás. Szeretek szakácskönyveket készíteni, mert ezek lehetővé teszikszámomra, hogy egy-egy projekten hosszabb ideig dolgozzak. Igazán különlegeslehetőség, hogy neves szakácsokkal dolgozhatok együtt és plusz jutalom, hogymegkóstolhatom az ételeiket.
Inspiráció keresés
Időnkét szeretek egy-egy divatfotót készíteni. Ez anézetváltás inspirál és segít, hogy új, kreatív ötleteket fedezzek fel akár azétel vagy enteriőr fotózás során. Például egy divatfotózás során a Capture Oneolyan funkcióit próbálhatom ki, amelyeket ritkán használok a többi munkámsorán. Amikor egy új stílust vagy beállítást használok vagy létrehoztok egyérdekes effektet és látom, hogy az eredmény jól sikerült, akkor szívesenkísérletezek hasonló beállításokkal másik fotózási területeken.
A tökéletes recept az ételfotózáshoz
Ételfotósként csapatban dolgozok azokkal az emberekkel, akikkitalálják és megalkotják a tálalást. A tökéletes végeredmény érdekében mindenprojekt egy megbeszéléssel kezdődik. Általában erre a beszélgetésre e-mailbenkerül sor, de a nagyobb projekteket általában egy személyes találkozó ismegelőzi. A stúdióba elkezdik megfőzni az ételt a recept alapján, a tálalástvégző személy pedig előre felkészül és bevásárol a tökéletes végeredményeléréséhez. Amíg az étel elkészül, én beállítom a fényeket és a fényképezőt.
Az ételfotókat egy XF IQ4-es kamerarendszerrel és egySchneider Kreuznach 120mm LS f/4 Macro objektívvel készítem. Ennek azobjektívnek megfelelő a hosszúsága, gyönyörű bokeh effektet érhetünk el vele ésa központi zár miatt tökéletesen használható a vaku. Általában nyitott fényűlámpákat használok, amit a környező falakra irányítok, de a vaku modellreirányítását sem vetem meg. Ezt a technikát a divatfotózás közben kedveltem meg,amikor megesett velem párszor, hogy fényformálók nélkül kellett dolgoznom. Agasztrofotósok szeretik a természetes fényt, én inkább vakukkal fotózom, deúgy, hogy a világítás a természetes fények benyomását keltse. A nap előbb-utóbblemegy, így viszont természetesnek tűnő fényekkel, szabályozott körülmények közötttudok dolgozni.
Ha már mindent előkészítettem és beállítottam a fényeket,megtervezem a kompozíciómat. A fényképezőgépemet mindig tetherelve használomCapture One-nal. Külső helyszín esetén is ezt a megoldást preferálom, de astúdiómban kizárólag így fotózok. A laptopomhoz két kalibrált kijelző vankötve, így a lehető legjobban meg tudom közelíteni a végső fényképemet, vagyisezzel a munkamenettel minimalizálom a z utómunka mennyiségét.
Középformátum
Sokszor megkérdezik tőlem, miért középformátumban fotózok.Azért döntöttem a Phase One mellett, mert hiányoltam a képekből a természetesszínmélységet. A középformátum a tökéletes színhűség mellett sokkal többlehetőséget ad a fotós kezébe. Én az IQ2 50 megapixeles hátfallal kezdtem aváltást, ami óriási előrelépés volt a full-frame DSLR-jeimhez képest. Azótasokat fejlődtem, ehhez igazítottam a szettemet is. Most egy 150 megapixeles IQ4hátfallal fotózok, ami a legjobb eszköz, amit a bolygón egy fotós kaphat apénzéért. A színek annyira élettel teliek, hogy fotósként pusztán rájuk nézniis öröm. Jó példák erre ezek a fotók, amiket Jonathan Zandbergennel, a Merlet Michelincsillagos séfjével készítettem.
Hozzászólás írása