Vásároljon online vagy hívja az alábbi elérhetőségek egyikét!
Üdvözöljük oldalunkon! Szeretne bejelentkezni?

Sony FX3 full-frame kamera - Filmezésre tervezve

2021.02.25. 12:37
Címkék: sony, full-frame, kamera, fx3
Szerző: Lizzy

Egy kis összehasonlítással, ismerjétek meg a Cinema Line sorozat legkompaktabb és legkönnyebb kameráját a SONY FX3-at.

A Sony bejelentette belépő szintű mozis kameráját, az FX3 (ILME-FX3) modellt! 

Az kompakt méretű FX3 E-bajonettes full-frame szenzoros videokamera amely a Sony Cinema Line termékcsalád legújabb darabja, és amely áthidalja az A7S III hordozhatósága és a FX6 képességei közötti szakadékot. Mondhatni ez egy A7S III-nak tekinthető, de filmkészítő-barátabb formában. 

Az FX6-hoz hasonlóan az FX3-ba is 10,2 MP BSI-CMOS szenzort építettek. Az FX3-al azonban 3:2 képarányú felvételek is készíthetők a szenzor teljes területének felhasználásával, mert valójában ugyanolyan 12 MP-es szenzor van benne, mint az A7S III-ban. Az FX3 mechanikus redőnyzárral is rendelkezik, így állóképek készítésére is alaklamas.
Az azonos szenzor használata jó dolog, mivel nagyon gyors kiolvasási sebességgel rendelkezik (ami elengedhetetlen egy videokamera esetén), és kiváló teljesítményt nyújt a zaj és a dinamikatartomány szempontjából. Az FX3 ugyanazt a Bionz XR processzort használja, mint az A7S III, és megkapta a jelentősen továbbfejlesztett menüket is. A Bionz XR képfeldolgozó motor gondoskodik arról, hogy magas érzékenység mellett is alacsonyak maradhassanak a zajszintek. A sztenderd ISO tartomány 80–102 400 (filmfelvételkor 409 600-ig bővíthető), a dinamikaartomány pedig lenyűgözően széles, nagyobb, mint 15 fokozat.

A menükben és megjelenítésben az egyetlen fő különbség az, hogy az AF követés kijelzése a Cinema Line kamerákéval egyezik meg, nem pedig az Alpha modellekével.Az FX3 az FX9 és FX6 Cinema Line kamerákkal együtt lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az S-Cinetone segítségével utómunkálatok nélkül hozhassanak létre mozifilmes látványvilágot. A Sony zászlóshajójának számító VENICE kamera által ihletett színtudomány alapján az S-Cinetone természetes középtónusokat, lágy színeket és csúcsfényeket kínál, amelyek elengedhetetlenek a filmes megjelenéséhez. Az S-Cinetone mód az A7S III-ból jelenleg hiányzik, az S-Log és HLG opciók azonben itt is és ott is rendelkezésre állnak. De minden jel arra utal, hogy ez a különbség csak a következő A7S III firmware frissítésig fog tartani.

A legjelentősebb különbség a két kamera között talán akkor fogod látni, amikor megfordítod a fényképezőgépet. Szembetűnő a hűtőventilátor nyílása és a hatékony hőelvezetőrendszer. A hűtés meghosszabbítja a kamera felvételi időtartamát az A7S III-hoz képest, és nagyobb megbízhatóságot/kiszámíthatóságot is biztosít, ami elengedhetetlen a videofelvételek elkészítéséhez. Az új kamera por- és nedvességálló kialakítással és tartós magnéziumötvözetű vázzal rendelkezik. Ezen felül az USB PD (Power Delivery) funkció gyorsttöltést is lehetővé tesz a folyamatos rögzítés érdekében.
Az FX3 kezelőszervei szintén különböznek az A7S III vezérlőitől, vagy legalábbis másként vannak elhelyezve. A fényképezőgép joystickja a gép felső részén van és megtalálható rajta egy nagyobb, könnyebben elérhető [REC] gomb. A kamera többi kezelőszerve közül sok hasonlít az A7S III-hoz. A markolat tetején elhelyezkedő zoomkar nem csak a kompatibilis (motoros) zoomobjektívet szabályozza, de a Clear Image Zoom funkció használatával a nem motoros eszközökkel is lehetővé teszi a zoomolást, kisebb képminőségromlás mellett – ezzel csökkentve az adott projektekben használt objektívek számát. 

A kar továbbá a manuális zoomgyűrűhöz képest jóval finomabb zoomolást tesz lehetővé. Az FX3 kompromisszummentes megoldást nyújt professzionális eszközök és kezelhetőség tekintetében. A filmforgatás során leggyakrabban használt gombok, mint az ISO, az írisz, a fehéregyensúly-szabályozó a markolatnál, a váz tetején találhatók. A kialakítás pedig egykezes irányítást tesz lehetővé. Ezen felül a kiemelkedő hatékonyság érdekében a felhasználók a készülék 15 gombjára összesen 140 funkció állíthatnak be.

Hasonlóan az FX6-hoz, mindegyik paraméternek megvan a megfelelő gombja, amely lépteti a módokat az aktív, rögzített és az automatikus vezérlés között. A Sony szerint ez a logikus elrendezés és működési mód, ami megkönnyíti az egyedül dolgozó filmesek dolgát. 

Lényeges, hogy a kamerához vásárolható fogantyú beépített XLR audioadaptert tartalmaz. Specifikációjában ez nagyon hasonlít az XLR-K3M adapterhez. Az XLR-K3M-hez hasonlóan az XLR fogantyú is tartalmaz egy pár XLR/6,3 mm (1/4 ") TRS csatlakozót, mindegyikhez külön hangerőszabályzóval és van rajta egy 3,5 mm-es sztereó csatlakozó is. Az XLR fogantyú digitalizálja és továbbítja a hangot a kamerába, a 3,5 mm-es jack aljzatokkal együtt pedig támogatja a 4 csatornás hangfelvételt is.

Lényegében az FX3 videó képességei pontosan megegyeznek az A7S III képességeivel. Az UHD 4K-t akár 60p-vel is képes a szenzor teljes 4,2K pixeles szélességéből kiolvasni, enyhe vágással, de még mindig 4K felbontással pedig másodpercenként akár 120 képkockát rögzíthetünk. A rendkívül sima, lassított (akár ötszörös), QFHD (3840 x 2160) felbontású, autofókuszos képalkotás új lehetőségeket biztosít.

Az FX3 kompatibilis számos rögzítési funkcióval, mint például az S-Log3 gamma S-Gamut3.Cine színbeállítással a gazdag színskála és gradiáció érdekében, amely széles dinamika- és színtartományú rögzítést tesz lehetővé. Továbbá a kamera támogatja az XAVC S és a XAVC S-I formátumú felvételt 4K-ban (QFHD) és a XAVC HS(MPEG-H HEVC/H.265, kizárólag 4K) formátumot is. A 4K 60p 10-bit 4:2:2-ben vagy 16-bites RAW formátumban készített felvételek, az A7S III-hoz hasonlóan az FX3 is képes 16 bites RAW formátuban a HDMI csatlakozón át továbbítani külső eszközökre.Az FX3 szenzormozgatásos stabilizálása nagyban hasonlít az A7S III-hoz. Az FX3 öttengelyes optikai vázstabilizátorral rendelkezik, emiatt rendkívül hatékony kézi felvételek készítéséhez. A nagy pontosságú stabilizáló egység és a giroszkópos érzékelők lehetővé tették az Active Mode beépítését, amely minden formátumban – beleértve a 4K formátumot is – működik. A vázon belüli képstabilizálás minden objektívvel elérhető, beleértve azokat az E-bajonettes objektíveket is, amelyek nem rendelkeznek beépített optikai képstabilizátorral. 

A kamera a giroszenzorok adatait metaadatként a fájlba írja, ez lehetővé teszi a digitális korrekció utólagos alkalmazását a Sony Catalyst Browse vagy a Catalyst Prepare szoftverekkel, így egyensúlyban tartható a vágás mértéke és a stabilizáció erőssége.A két CFexpress Type A kártyahelynek köszönhetően az FX3 gyors, minden korábbinál nagyobb felvételi szabadságot biztosító rögzítést tesz lehetővé. A felhasználók az adatokat egyszerre rögzíthetik mindkét kártyára, a „relay” mód pedig automatikusan a második kártyára vált, ha az első tár megtelik rögzítés közben.

Kérem várjon!