Vásároljon online vagy hívja az alábbi elérhetőségek egyikét!
Üdvözöljük oldalunkon! Szeretne bejelentkezni?

Knockin’ on Bocuse d’Or

2022.03.30. 10:13
Címkék: bocusdoreurope2022, bocusedor, szakácsverseny, ételfotózás, fekete antonio, bocuse d'or
Szerző: Luca

Szeretek ételfotózni, de mint az közismert, ételfotózni nem szeretni kell, hanem magas fokon érteni kell hozzá. Aztán ott vannak még a kötelező komponensek: kompromisszumok nélküli technika, precizitás, alázat és magas fokú kompozíciós érzék. Ebből következik, hogy egy jó ételfotó időbe kerül. Sok időbe. Mi van akkor azonban, ha ez idő nem állrendelkezésre? Fokozni kell a többi komponens tulajdonságait, tehát maximalizálni a technikát és olyan gyorsan komponálni, hogy az már szinte varázslatnak tűnjön. 



Bosuse d’Or 

A Bocuse d’Or (Concours mondial de la cuisine) kétévente megrendezett szakácsverseny. A Paul Bocuse mesterszakácsról elnevezett esemény döntőjét minden második év januárja végén rendezik meg Lyonban, a SIRHA Nemzetközi Szálloda, Vendéglátás és Élelmiszerkereskedelmi Kiállításon. A világ egyik legrangosabb (ha nem a legrangosabb) főzőversenyének számít.

2022 március végén Magyarország rendezhette az Európa bajnoki döntőt a Hungexpo-n!





No, a Bocuse D’Or tipikusan az a rendezvény, ahol ez az idő nem áll rendelkezésre, ugyanis a tálak és tányérok olyan sebességgel érkeznek, hogy szinte le sem koppannak a háttéren, már emelik is fel őket és viszik tovább. Ilyen kihívásokra komoly fotóst kell találni, aki nem csak a konyhában, hanem a gép mögött is roppant otthonosan mozog és rendelkezik mindennel, amit eddig felsoroltam.

Ő nem más, mint Fekete Antonio, aki két évtizednyi (konyhai) tapasztalattal a háta mögött kezdett el ételfotózni, amiben ugyanolyan sikeres és előremutató, mint konyhafőnökként! Ráadásul együttműködésünk sem mondható újnak, 2017-ben már tudósított a lyon-i döntőről, akkor a Tamron legújabb objektíveit biztosítottuk számára!

Tamronnal a világ leghíresebb szakácsversenyén > 



Fekete Antonio

 20 évi konyhai tapasztalattal rendelkező szakács vagyok, olyan szakács, aki keresi és egyben nyitott a szépre, a minőségi vizualitásra.

A kulináris fejlődésem eszközeként használatos szakácskönyvek gyűjtője vagyok, aminek következtében több mint 10 éve létrehoztam egy gasztronómiai szakkönyveket értékesítő üzletet. Ételek fotózását autodidakta módon kezdtem körülbelül 7-7,5 éve, majd nem sokkal rá a könyvek forgalmazását és az ételek fotózását tekintettem mindennapi hívatásomnak. A kulináris előéletem, szakmaiságom sokban segíti a fotós tevékenységemet, elsősorban szakács szemmel értékelem az elém tett ételeket, és másodsorban fotósként, a végeredmény pedig ezek elegye, mely tükrözi az adott séf szakmai igényességét, felkészültségét és az én fotós vizualitásomat.



Tehát az egyenlet egyik felén ott van Antonio, másikon a Bocuse d’Or elvárásai, amik találkoztak is, de egyetlen tényező még hiányzott. Fotósunk szeret kísérletezni és már a verseny előtt hetekkel megkeresett, hogy -szokásától eltérően- állandó fényű lámpákkal szeretne dolgozni, hiszen azonnal látszanak az árnyékok, visszaverődések, amelyek instant kiküszöbölése azonnali sikerrel végezhető el. A lámpák tekintetében én a Nanlite-ot preferáltam, ami jó ötletnek bizonyult, ugyanis a Forza és Compac szériák nagyon jól teljesítettek. Igen, jól sejtitek, most kicsit a technikai részt fogjuk boncolgatni, de nem kell félni, nem megyek túlságosan a részletekbe:

1 db Forza 500 (főfény)
2 db Forza 200 (derítés/háttér)
2 db Compac 200 (derítés/munkafény)



A főfény beállítása és az általa vetett árnyék adta a világítás karakterét, a fényformálás azonban elég rendhagyó volt. A vakuknál használatos beauty dish lett a megfejtés, ami állandó fényű LED-ekhez kevésbé alkalmas, hiszen nem emeli be a villanócsövet (jelen esetben: LED-et) a dómjába, így gyakorlatilag egy körfényként funkcionált, melyet a végén egy soft huzat tett lágyabbá. A két Forza 200 szintén hasonlóan járt, a reflektorra tett frost fóliák egyenletesen derítették a hátteret, a munkafények (Compac 200) lágyságával párban segítettek egyenletes fénymennyiséget juttatni a témára, elkerülve a sűrű – futballistákra jellemző – több irányú árnyékosodást.

 

1. helyezett: Dánia  |  Fekete Antonio /Bocuse d'Or



2. helyezett: Magyarország  |  Fekete Antonio /Bocuse d'Or



3. helyezett: Norvégia  |  Fekete Antonio /Bocuse d'Or


Az eredmény magért beszél, Antonio hivatástudata, profizmusa és bejáratott munkamenete hiba nélkül teljesített a Nanlite-ok fényében, mint azt a mellékelt ábrák is mutatják!
Végezetül szeretném megköszönni a lehetőséget a szervezőknek és Antonio-nak, hogy betekinthettem ebbe a komoly és elvárásokkal teli világba, ahol mégis mindenki kedvesen és kedélyesen versenyez.

 

Ajánlott média:

   @antonio_fekete_designfood  |  cookbooks.hu  |  bocusedor.com/en

Kérem várjon!