{{Blog.cim}}

share



Most minden fotós az olimpiára fókuszál.
De vannak az ötkarikás játékokon kívül is izgalmas sportesemények vagy sport teljesítmények. Mostani interjúnkba egy olyan fotóst szeretnénk nektek bemutatni aki nem csak a pálya széléről követi az eseményeket.




Kezdjük a szokásos bemelegítő kérdéssel: Mióta foglalkozol fényképezéssel?

Valójában már az előző évszázadban volt tükrös gépem, egy Nikon F-40 es személyében, amit olykor-olykor elővettem, aztán eltettem jó mélyre. 2008 végén érett meg bennem az elhatározás hogy veszek egy digitális gépet és úgy gondoltam, hogy azzal videózgatni fogok. Aztán úgy hozta a sors, hogy inkább visszatértem a fotózáshoz.

Kedvenc témád?

Tekintve, hogy sportos közegben mozgok, így adja magát, hogy a sportos területen és annak a megjelenítésében érzem magamat otthon. És persze fókuszban az emberrel.

Mostani interjúnk aparopója, hogy a Kék Csapatot kísérted az 1160 km hosszú terepfutáson, mesélnél nekünk erről a projektről kicsit?

A kék csapat projektje, maga nemében egy egyedülálló vállalkozás. 3 fős váltóban non-stop lefutni az OKT útvonalát. Ez 1160 km és mintegy 30000 m szintemelkedés van benne. A projektre 168 órát adtak maguknak. Az ismeretlen volt mindenki számára hogyan tud egy ember 5-6 órát futni, majd aztán 10-12 óra alatt enni, inni, pihenni, tisztálkodni, logisztikázni, majd megint felkészülni 5-6 órás futásra. Természetesen segítők nélkül megvalósíthatatlan a futók álma, így magamat is beleértve heten segítettük őket az úton. Egyedüliként mentem velük a teljes úton.

A képre kattintva megtekintheted a galériát.



Az elképzelésem az volt, hogy végigdokumentálom az utat fotók, illetve mozgóképek formájában, ezért saját autóval mentem, abszolút függetlenítve magam a többi segítő munkájától. Aztán hamar beláttam, hogy segítség nélkül, nagyon nem tudom videózni az útjukat, illetve a látványos képi felvételek is nehézséget okoznak, azaz nem nagyon a felszerelésemet nem nagyon mertem magára hagyni az autóban.
Az út második felében, pedig inkább mint frissítő és logisztikai munkatársként volt rám szükség, azaz a fotózás helyett inkább tényleges segítő lettem.

Igaz hogy te is beálltál futni néhány km erejéig?

Igaz. 27 szakaszra lett felosztva a táv. A Mátrában futottam éjszaka 6 órát. Majd a Gerecse környékén is futottam 2 rövidebbet. A zárószakasz maga 51 km-ét teljes egészében lefutottam. Az utolsó azért nem volt könnyű 1 hét alig alvással és közben 2100 km levezetésével.


2014-ben a csapattal Franciaországban egy hasonló extrém futást is kísértél össze lehet hasonlítani ezt a két projektet?

Nehéz összehasonlítani. A tavalyi Chamonix-Briancon 203 km-es útvonal rövid volt és gyors. Nem tartott 48 órát sem. Ami nehézséget okozott, hogy összesen 5-6 helyen lehetett megközelíteni a csapatot. Így ott főleg a képi világ helyett a csapat küzdelmei kerültek előtérbe. Ott ugye a csapat együtt haladt és nem egymást váltva.







Itt a Kéken más volt a helyezett. Sokkal hosszabb az út, egyszerre csak 1 futó fut, sok helyen lehet találkozni az aktuális futóval. Ami viszont nehézséget okoz, hogy a 2. naptól borzasztó fáradt voltam, a nemalvás miatt, és ugye ilyenkor a kreatív ötletek is ritkábban jönnek.

Hogy lehet készülni egy ilyen hosszú fotózásra?

Sokat kell előre aludni :-)

Ideális esetben vinni kell egy segítőtársat és megtervezni a helyszíneket. Erre most nem volt lehetőség. A sok éves gyakorlat alapján tudom mire lehet szükségem. Így nagyon felesleges cuccokat nem viszek. Mivel videózni is akartam, így azért nehéz kicsit bonyolultabb volt összeválogatni a szettet. Szerencsére nem volt olyat helyzet, hogy valamit elfelejtettem volna és ezért nem sikerült megvalósítani valamit.

A sportolói portrék általában nem nyers műtermi körülmények közt készülnek, hogy tervezel meg egy külső helyszínes fotózást?

Vannak sportolói portrék, amik műterembe készülnek, de ott a fényekkel egyszerűbb a helyzet, ott minden irányítható, csak hát steril az egész.






Kültéri fotózásnál alkalmazkodni kell a környezeti fényekhez és persze a terep adottságait is jól kell kihasználni. Nehezebb, problémamegoldóbb gondolkodás kell, de nem készül így sablonkép. Sok terepszemle, a fények figyelembevétele és ennek megfelelően kell az egyéni elképzelést összeolvasztani a modell személyiségével és persze, hogy ne legyen nagyon eltérő természetes környezettől. Ne legyen túlfényelve, stb. Ami még nehezíti a dolgot, ha gyors mozgást kell megörökíteni, ehhez rengeteget kell gyakorolni hogy a megfelelő pillanatot kapjam el.









Mi az amit minden esetben magaddal viszel egy külső helyszíni fotózásra?

Váz (Canon 5D MK III-t és 6D), jellemzően 3-4 objektív van nálam és 2-3 rendszervaku, vakukioldó, és általában polár és átmenetes szűrőt is használok olykor.




Van olyan fotós, akinek a munkái inspirálnak?

Természetesen van, Joe Macnally-t gondolom nem kell senkinek bemutatni, de Jered Gruber vagy  Beardy  Mcbeard munkáit is követem, kedvelem.

Következő őrült fotózás?

Nincs egyelőre tervben semmi rendkívüli. Ha 15 évvel ezelőtt kérdezed ugyanezt, akkor most is biztos valahol úton lennék.


Ha kiváncsi vagy hogyan dolgozik Norbi akkor katt a videóra

Címkék:
A kért blogbejegyzés nem létezik, vagy időközben törölték.

Események

Események
Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

xMatyi Tibor 10 hónapja 0 hozzászólás
Események
Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

xSándor Anna több mint 1 éve 0 hozzászólás

Magazin

Inspiráció
Mesterségek Memoárja

Mesterségek Memoárja

Tripont több mint 1 éve 1 hozzászólás
Inspiráció
Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Tripont több mint 1 éve 0 hozzászólás