{{Blog.cim}}
Minden menyasszony arról álmodik, hogy az esküvője olyanlegyen, mint egy igazi tündérmese. Michael Anthony fotós a Profoto A sorozat ésa Clic-rendszerű fényformálók segítségével munkáiban ezt valósítja meg: olyan lenyűgözőportrékat készít, amelyek messze meghaladják a hagyományos esküvői fotókat.
Michael esküvői képeit nézve nem gondolnánk, hogy ő sohasem tartotta magát művésznek. Az egykori Los Angeles-i rendőr először azértragadott fényképezőgépet, amiért sokan mások is: hogy megörökítse sajátcsaládja életét. Ez olyan kreativitást ébresztett fel benne, amiről nem istudta, hogy létezik. Amellett, hogy élvezte ezt a tevékenységet, rendkívül jólis csinálta. Az emberek elkezdték kérni, hogy fotózza le az ő családjukat is.
"Rájöttem, hogy ebből karriert is csinálhatnék" - mondja.
Családi vállalkozás
Michael 2011-ben feleségével közösen indította el fotósvállalkozását, eredetileg arra koncentrálva, amihez jól értett: a családiportrékra. 2012-benaz esküvői fotózás áttörést hozott az életükben. Hajtotta őket a kihívás, hogy megörökítsék az emberek érzelmeit életük egyik legfontosabb napján.
"A művészi hajlamaim akkor bontakoztak ki igazán,amikor felfedeztem, hogy jók vagyunk az esküvők fotózásában. Tulajdonképpen műalkotásokat készítek azügyfeleim számára életük legszebb napján.”
Festés a fénnyel
Michael a kezdetektől fogva Profoto termékeket használ. Ezeneszközök segítségével éri el fényképein ezt az egyedülálló, hollywoodi ihletésűhatást, ami miatt ügyfelei kifejezetten őt keresik.
"Minden kompozíció egy üres vászon, a fény pedig azecseted: a képet a rendelkezésre álló vagy a létrehozható megvilágítássegítségével rögzíted."
Az esküvői helyszínek bevilágításhoz könnyű és egyszerűenhasználható felszerelésre van szükség, ami gyorsan fel- és leszerelhető. Ezérterre a célra Michael a Clic Octaboxokat használja - amik különböző méretekbenkaphatók, laposra összecsukhatók, így könnyen átvihetők egyik helyről amásikra; továbbá a Profoto A2-eseket, amik szintén ideálisak a helyszínifotózásokhoz.
Ég és föld, kint és bent
Még a napfényes Los Angelesben is előfordul, hogy azidőjárás időnként felhős - ez volt a helyzet a Pasadena City Hall előtt tartottesküvői fotózás napján is. A külső felvételeknél a fotós ahelyett, hogyharcolt volna a természeti erőkkel, inkább úgy döntött, hogy a reneszánszstílusú épület árnyékaival játszik, és a Profoto A2 és A10 készüléket, valaminta Clic Softbox 2.7 Octa készülékeket használta a fény formálására. Ez lágyárnyékokat vetett a menyasszonyra és a vőlegényre, lehetővé téve számukra, hogykiemelkedjenek a drámai háttérből.
A pasadenai városháza belső felvételeihez a naplementevarázslatos fényeit igyekezett megszelídíteni. Ehhez a Clic Magnum reflektortés a Clic CTO zseléket alkalmazta. A vőlegény sziluettjének kék géllel történősziluettálása drámai tónusokat eredményezett, míg a Magnum reflektorfelerősítette a megvilágítást és fenntartotta a sötét árnyékokat, amelyekreMichael törekedett, hogy megteremtse azt a filmszerű érzést, amit kint elért.
"Az, hogy hogyan használom a fényt, attól függ, hogymilyen jelenetben vagyunk, és milyen történetet akarunk elmesélni" -mondja.
A mozdulat megragadása
A pasadenai városházának van egy csodálatos, íveslépcsőháza, és Michael tudta, hogy a menyasszony fátylával a lépcsőn való finom mozgás tónusait szerette volnamegteremteni. A szinte meseszerű képen az ara arcát a Clic Softbox 2.3készülék segítségével alkotta meg. A háttérben lévő éles árnyékok megragadjáka fátyol dinamikáját, így a fotó olyan, mintha mozgásban lenne.
Háttérben az építészet
A Walt Disney Concert Hall modern építészeti stílusa nem iskülönbözhetne jobban a Pasadena City Halltól, de Michael célja itt is ugyanazvolt: olyan filmszerű környezetet teremteni, ahol a menyasszony egyszerreilleszkedik bele és emelkedik ki a háttérből. A lehető leggyorsabban szerettevolna megörökíteni, ahogy a nap a felhők mögül az épületre süt. Szüksége voltegy nagyobb, kemény fényforrásra, amely megfelel a napból érkező fénynek. Ezértgyors beállításokat végzett az A sorozatú lámpákkal, a Clic Magnum reflektorralés a Clic Softbox 2.7 Octaval.
"Minden egyes szituációra úgy tekintek az esküvőnapján, mint egy, az idő egészéből kiragadott pillanatra." - mondja arról,miért fontos a gyorsaság ezeknél a munkafolyamatoknál - "Az én feladatomaz, hogy képekkel írjam le, mi történik".
Utcai stílus
A Walt Disney koncertterem előtt készült utolsó felvételenMichael a háttérben lévő forgalmas utcai látképet akarta bemutatni anélkül,hogy elvonja a figyelmet a menyasszonyról. Az f/20-as záridővelmegörökítette az autók mozgását, miközben a Profoto A2-vel párosított ClicMagnum reflektor fantasztikus fényt vetett a menyasszonyra.
"A Magnum reflektor nagyobb fénykibocsátástbiztosított, így ki tudtuk exponálni a menyasszony arcát" - magyarázzaMichael. "A fény az egyik legfontosabb összetevője egy fényképkompozíciójának. Segít nekünk abban, hogy a néző figyelmét oda irányítsuk,ahová szeretnénk."
Miért számít a fény
"Egy kép teljes hangulatát meg tudjuk változtatni attólfüggően, hogy milyen fényt használunk. A drámai fény és az árnyékok kontrasztjaintimebb hangulatot teremtenek, míg a világosabb, éteribb fény használata inkábbkörnyezeti portrékat hoz létre."
Michael számára a Profoto felszerelés elengedhetetlenmindezek eléréséhez.
"Ha helyszíni fotózásról van szó, a Profoto a legjobbrendszer, ami létezik.”
Videó a fotózásról
Esküvői fotós felszerelés
Canon EOS R5 tükör nélkülidigitális fényképezőgépek (x2)
„45 megapixel, gyorsaság, nagydinamikatartomány, látványos autofókusz és kiváló használhatóság gyengefényviszonyok esetén is. Ebben a fényképezőgépben valóban minden megvan. Énáltalában kettőt viszek egy esküvőre, és Jen (Michael felesége – a szerk.) isrendelkezik egy ilyennel. Ezek a fényképezőgépek csendes zárral isrendelkeznek, így nem vonják el a figyelmemet az eseményről, amikor aszertartásokat vagy beszédeket rögzítem. Ezek a kamerák nagyszerűvideokameraként is szolgálnak.”
Canon EOS R3 (x1)
„A Canon R3 képes a gyorsan mozgóakciókat rögzíteni, hogy soha ne maradjunk le egy pillanatról sem.”
Objektívek
„Esküvőkön én az RF 24-70 f/2.8-athasználom, míg Jen a nap nagy részében az RF 28-70 f/2.0-t részesíti előnyben.Ennek az objektívnek a sokoldalúsága lehetővé teszi számomra az igazán fontos momentumokmegörökítését és nagyszerű kompozíciók létrehozását. Emellett az összes CanonRF Prime objektívet is használom: RF 35mm f/1.8, az RF 50mm f/1.2 és az RF 85mm f/1.2.”
Fedezd fel Michael Anthony további munkáit a weboldalán ésnézz be a kulisszák mögé a Share the Light oldalon.
Forrás: Shannon Sharpe cikkea Profoto oldalán
Hozzászólás írása