Minden menyasszony arról álmodik, hogy az esküvője olyan legyen, mint egy igazi tündérmese. Michael Anthony fotós a Profoto A sorozat és a Clic-rendszerű fényformálók segítségével munkáiban ezt valósítja meg: olyan lenyűgöző portrékat készít, amelyek messze meghaladják a hagyományos esküvői fotókat.
Michael esküvői képeit nézve nem gondolnánk, hogy ő sohasem tartotta magát művésznek. Az egykori Los Angeles-i rendőr először azért ragadott fényképezőgépet, amiért sokan mások is: hogy megörökítse saját családja életét. Ez olyan kreativitást ébresztett fel benne, amiről nem is tudta, hogy létezik. Amellett, hogy élvezte ezt a tevékenységet, rendkívül jól is csinálta. Az emberek elkezdték kérni, hogy fotózza le az ő családjukat is.
"Rájöttem, hogy ebből karriert is csinálhatnék" - mondja.
Családi vállalkozás
Michael 2011-ben feleségével közösen indította el fotós vállalkozását, eredetileg arra koncentrálva, amihez jól értett: a családi portrékra. 2012-ben az esküvői fotózás áttörést hozott az életükben. Hajtotta őket a kihívás, hogy megörökítsék az emberek érzelmeit életük egyik legfontosabb napján.
"A művészi hajlamaim akkor bontakoztak ki igazán, amikor felfedeztem, hogy jók vagyunk az esküvők fotózásában. Tulajdonképpen műalkotásokat készítek az ügyfeleim számára életük legszebb napján.”
Festés a fénnyel
Michael a kezdetektől fogva Profoto termékeket használ. Ezen eszközök segítségével éri el fényképein ezt az egyedülálló, hollywoodi ihletésű hatást, ami miatt ügyfelei kifejezetten őt keresik.
"Minden kompozíció egy üres vászon, a fény pedig az ecseted: a képet a rendelkezésre álló vagy a létrehozható megvilágítás segítségével rögzíted."
Az esküvői helyszínek bevilágításhoz könnyű és egyszerűen használható felszerelésre van szükség, ami gyorsan fel- és leszerelhető. Ezért erre a célra Michael a Clic Octaboxokat használja - amik különböző méretekben kaphatók, laposra összecsukhatók, így könnyen átvihetők egyik helyről a másikra; továbbá a Profoto A2-eseket, amik szintén ideálisak a helyszíni fotózásokhoz.
Ég és föld, kint és bent
Még a napfényes Los Angelesben is előfordul, hogy az időjárás időnként felhős - ez volt a helyzet a Pasadena City Hall előtt tartott esküvői fotózás napján is. A külső felvételeknél a fotós ahelyett, hogy harcolt volna a természeti erőkkel, inkább úgy döntött, hogy a reneszánsz stílusú épület árnyékaival játszik, és a Profoto A2 és A10 készüléket, valamint a Clic Softbox 2.7 Octa készülékeket használta a fény formálására. Ez lágy árnyékokat vetett a menyasszonyra és a vőlegényre, lehetővé téve számukra, hogy kiemelkedjenek a drámai háttérből.
A pasadenai városháza belső felvételeihez a naplemente varázslatos fényeit igyekezett megszelídíteni. Ehhez a Clic Magnum reflektort és a Clic CTO zseléket alkalmazta. A vőlegény sziluettjének kék géllel történő sziluettálása drámai tónusokat eredményezett, míg a Magnum reflektor felerősítette a megvilágítást és fenntartotta a sötét árnyékokat, amelyekre Michael törekedett, hogy megteremtse azt a filmszerű érzést, amit kint elért.
"Az, hogy hogyan használom a fényt, attól függ, hogy milyen jelenetben vagyunk, és milyen történetet akarunk elmesélni" - mondja.
A mozdulat megragadása
A pasadenai városházának van egy csodálatos, íves lépcsőháza, és Michael tudta, hogy a menyasszony fátylával a lépcsőn való finom mozgás tónusait szerette volna megteremteni. A szinte meseszerű képen az ara arcát a Clic Softbox 2.3 készülék segítségével alkotta meg. A háttérben lévő éles árnyékok megragadják a fátyol dinamikáját, így a fotó olyan, mintha mozgásban lenne.
Háttérben az építészet
A Walt Disney Concert Hall modern építészeti stílusa nem is különbözhetne jobban a Pasadena City Halltól, de Michael célja itt is ugyanaz volt: olyan filmszerű környezetet teremteni, ahol a menyasszony egyszerre illeszkedik bele és emelkedik ki a háttérből. A lehető leggyorsabban szerette volna megörökíteni, ahogy a nap a felhők mögül az épületre süt. Szüksége volt egy nagyobb, kemény fényforrásra, amely megfelel a napból érkező fénynek. Ezért gyors beállításokat végzett az A sorozatú lámpákkal, a Clic Magnum reflektorral és a Clic Softbox 2.7 Octaval.
"Minden egyes szituációra úgy tekintek az esküvő napján, mint egy, az idő egészéből kiragadott pillanatra." - mondja arról, miért fontos a gyorsaság ezeknél a munkafolyamatoknál - "Az én feladatom az, hogy képekkel írjam le, mi történik".
Utcai stílus
A Walt Disney koncertterem előtt készült utolsó felvételen Michael a háttérben lévő forgalmas utcai látképet akarta bemutatni anélkül, hogy elvonja a figyelmet a menyasszonyról. Az f/20-as záridővel megörökítette az autók mozgását, miközben a Profoto A2-vel párosított Clic Magnum reflektor fantasztikus fényt vetett a menyasszonyra.
"A Magnum reflektor nagyobb fénykibocsátást biztosított, így ki tudtuk exponálni a menyasszony arcát" - magyarázza Michael. "A fény az egyik legfontosabb összetevője egy fénykép kompozíciójának. Segít nekünk abban, hogy a néző figyelmét oda irányítsuk, ahová szeretnénk."
Miért számít a fény
"Egy kép teljes hangulatát meg tudjuk változtatni attól függően, hogy milyen fényt használunk. A drámai fény és az árnyékok kontrasztja intimebb hangulatot teremtenek, míg a világosabb, éteribb fény használata inkább környezeti portrékat hoz létre."
Michael számára a Profoto felszerelés elengedhetetlen mindezek eléréséhez.
"Ha helyszíni fotózásról van szó, a Profoto a legjobb rendszer, ami létezik.”
Videó a fotózásról
Esküvői fotós felszerelés
Canon EOS R5 tükör nélküli digitális fényképezőgépek (x2)
„45 megapixel, gyorsaság, nagy dinamikatartomány, látványos autofókusz és kiváló használhatóság gyenge fényviszonyok esetén is. Ebben a fényképezőgépben valóban minden megvan. Én általában kettőt viszek egy esküvőre, és Jen (Michael felesége – a szerk.) is rendelkezik egy ilyennel. Ezek a fényképezőgépek csendes zárral is rendelkeznek, így nem vonják el a figyelmemet az eseményről, amikor a szertartásokat vagy beszédeket rögzítem. Ezek a kamerák nagyszerű videokameraként is szolgálnak.”
Canon EOS R3 (x1)
„A Canon R3 képes a gyorsan mozgó akciókat rögzíteni, hogy soha ne maradjunk le egy pillanatról sem.”
Objektívek
„Esküvőkön én az RF 24-70 f/2.8-at használom, míg Jen a nap nagy részében az RF 28-70 f/2.0-t részesíti előnyben. Ennek az objektívnek a sokoldalúsága lehetővé teszi számomra az igazán fontos momentumok megörökítését és nagyszerű kompozíciók létrehozását. Emellett az összes Canon RF Prime objektívet is használom: RF 35mm f/1.8, az RF 50mm f/1.2 és az RF 85mm f/1.2.”
Fedezd fel Michael Anthony további munkáit a weboldalán és nézz be a kulisszák mögé a Share the Light oldalon.
Forrás: Shannon Sharpe cikke a Profoto oldalán
131 900 Ft
Nettó: 103 858 Ft
|
|||
167 900 Ft
Nettó: 132 205 Ft
|
167 900 Ft
Nettó: 132 205 Ft
|
||
19 900 Ft
Nettó: 15 669 Ft
|
|||
445 900 Ft
Nettó: 351 102 Ft
|
486 900 Ft
Nettó: 383 386 Ft
|
68 900 Ft
Nettó: 54 252 Ft
|
85 900 Ft
Nettó: 67 638 Ft
|
86 900 Ft
Nettó: 68 425 Ft
|